0
Coș

Nu există produse în coș

Suplimente

Omega 3 6 9 – Cheia spre un corp mai sănătos

Omega 3 6 9 – Cheia spre un corp mai sănătos

Ce sunt grăsimile ?

Grăsimile fac parte alături de proteine și de carboidrati din cei 3 macronutrienti foarte discutați atunci când vine vorba de alegerea unei diete sănătoase și echilibrate. Din punct de vedere al puterii calorice, spre deosebire de proteine și de carbohidrați care ne furnizează 4kcal/gram, grăsimile ne aduc 9 kcal/gram. Ele ar trebui să reprezinte circa 15%-30% din necesarul caloric zilnic, ceea ce înseamnă circa 30-60 de grame de grăsimi pe zi. Grăsimile sau acizii grași pot fi împărțiți în două mari categori: Grăsimi saturate și Grăsimi nesaturate.

Grăsimile saturate tind să se solidifice la o temperatură mai scăzută. Se pot găsi în carnea roșie, ouă, lapte, uleiul de cocos, etc. Ele sunt asociate cu colesterolul rău ( LDL-Low Density Lipoprotein ).  

Grăsimile nesaturate pot fi la rândul lor mononesaturate sau polinesaturate . Acestea formează acizi grași esențiali precum Omega 3 și Omega 6. Acizii grași esențiali sunt alcătuiti din EPA-acid eicosapentaenoic și DHA-acid docosahexaenoic.   

  Grăsimile joacă un rol foarte important în metabolismul nostru motiv pentru care nu trebuie excluse din alimentație. Acestea trebuie selectate astfel încât să le alegem pe cele esențiale, benefice nouă. Evitarea lor ar cauza mari prejudicii corpului și sănătății noastre. Pentru a putea face mai bine distincția între grăsimile „sănătoase ” și cele „nesănătoase” am decis să vorbesc puțin despre ambele în acest articol.

Grăsimile trans

Grăsimile trans, denumite și acizi grași trans au structura moleculară modificată în urma unor reacții chimice. Sunt considerate de medici cel mai periculos tip de grăsime deoarece ele cresc nivelul colesterolului rău din organism (LDL) și îl reduc pe cel bun (HDL). Atunci când nivelul colesterolului LDL este mai ridicat decât cel HDL apare posbilitatea instaurării bolilor cardiovasculare. Cu toate că acestea sunt extrem de nesănătoase sunt folosite în industria alimentară pentru a da mâncării un gust mai bun și pentru a crește termenul de valabilitate. Exemplu de produse care sunt recomandate să fie evitate datorită conținutului ridicat de grăsimi trans: alimentele procesate, anumite tipuri de margarină, alimentele prăjite ( gogoși, cartofi prăjiți, etc. ), semi-preparatele congelate, foietaje s.a.  

Omega 3 6 9

omega

Omega 3 și Omega 6 sunt acizi grași polinesaturati esențiali, adică nu sunt produși în mod natural de corp și este necesară obținerea lor din alimente. Alimente bogate în Omega 3 și Omega 6: fructele de mare și peștele ( Sardine, Macrou, Cod, Hering, Păstrăv ), nuci, semințe de in, chia, soia, uleiurile vegetale ( bogate mai ales în acidul Omega 6 ), s.a.  

Omega 9 este un acid gras mononesaturat neesențial, adică este produs în mod natural de organism dacă există cantități suficiențe de Omega 3 și Omega 6. Alimente bogate în Omega 9: ulei de măsline, ulei de arahide, ulei de susan, s.a.

  După cum v-ați dat seama, necesarul de acizi grași poate fi obținut din alimente, doar că acest lucru este destul de greu de realizat deoarece necesită o alimentația foarte diversificată, greu accesibilă zi de zi. În lipsă unei alimentații suficient de echilibrate care să conțină produse bogate în acizi grași esențiali putem apela la niște suplimente de Omega 3 6 9, care să ne ofere aportul necesar. Complexul de Omega 3 6 9 de la Myprotein oferă într-o singură pastilă doza de acizi grași necesară unei zile. Ca supliment alimentar, este recomandată consumarea a 2 capsule moi de 1-2 ori pe zi, în timpul mesei.

https://www.myprotein.ro/sports-nutrition/omega-3-6-9/10529442.html

Care sunt beneficile acizilor grași Omega 3 6 9 ?

Cresc nivelul colesterolului bun.

Contribuie la sănătatea articulaților.

Ajută la tratarea stărilor de depresie.

Ajută la reducerea inflamaților.

Ajută la menținerea sănătății părului.

Îmbunătățesc sănătatea ochilor.

Reglează nivelul hormnoilor. Studile arată că o dietă săracă în grăsimi poate fi dăunătoare atât pentru psihic cât și pentru corp, deoarece în lipsa grăsimilor se dereglează balanța hormonală, aspect care poate duce la apariția depresiei.

Cotribuie la reglarea nivelului de colesterol și a glicemiei din sânge.

Ajută la menținerea sănătății inimii.

Au proprietăti naturale de stimulare a sistemului imunitar.



Andrei Oltean

Andrei Oltean

Scriitor si expert

Pasiunea mea pentru blogging a început din dorința de a aduce un aport pozitiv societății prin transmiterea unor informații concrete, corecte și cât mai pe înțelesul tuturor. Temele abordate sunt destinate tuturor oamenilor care își doresc un stil de viață mai sănătos și un corp mai armonios.


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum