0
Coș

Nu există produse în coș

Nutriție

De ce nu reușim să slăbim?

De ce nu reușim să slăbim?

Motive pentru care cura noastră de slăbire eșuează și cum reușim sa corectam asta

Vreau să explorăm împreună în cadrul acestui articol, câteva dintre cele mai răspândite motive
din cauza cărora dietele de slăbit noastră nu oferă rezultatele dorite.

De câte ori nu ni s-a întâmplat să simțim că oricât de mult am încercat, pur și simplu nu reușim
să pierdem din greutate? Cântarul de acasă sau cel din sală au rămas blocate la o anumită
valoare sub care parcă se încăpățânează să scadă? Haideți să parcurgem împreună, o parte
dintre cele mai răspândite cauze din cauza cărora nu reușim să slăbim.

Prea multe antrenamente de tip cardio

Poftim? Exercițiile cardio parcă ne ajutau să slăbim “eficient și sigur”? Corect, poate sună ciudat
dar multe forme “tradiționale” de antrenament cardio sau mai bine spus volumul acestora sunt
în mare măsură inutile pentru arderea stratului de grăsime corporală.

Și poate că nu ar fi o singură chestiune dacă ar fi doar inutile, problema este însă că după o
anumită perioadă (uneori mult mai repede decât ne-am putea aștepta) încep să fie chiar
contraproductive și atunci poate apărea o problemă reală. Cea mai simplă explicație este că în
urma unor durate excesive de antrenamente de tip cardio în organismul uman se pot produce
cantități mult prea ridicate de cortizol (hormon secretat de glandele suprarenale, cunoscut și
drept hormonul de stres) mecanism în urma căruia se produc o serie de reacții în organism. Cat
mai simplu exprimat: efectuând prea mult cardio se aduce corpul într-o stare catabolică ce va
poate chiar reduce procentul de masă musculară de pe corp. Pierderea mușchilor nu numai că
va reduce puterea fizică, dar va încetini și metabolismul și în cazul în care acesta încetinește
prea mult, implicit arderea grăsimilor se va produce mult mai lent. De asemenea, cu timpul prea
mult efort cardiovascular poate aduce chiar la vătămări corporale resimțite prin dureri în timpul
antrenamentului.

Așadar, ia o pauză când te simți obosit. Nu introduce mai mult de 2-3 ședințe de tip cardio în
rutină ta săptămânala, în special dacă practici în paralel și antrenamentul cu greutăți. Introdu
exercițiile de tip HIIT (high intensity interval trainning) Înlocuiește antrenamentele de tip cardio
cu activități fizice mai moderate gen o plimbare prin parc sau mersul cu bicicletă. Este extrem
de important să acorzi timpul necesar organismului tău pentru recuperare fizică și mai ales sa
acorzi timp și răbdare înainte de a încerca sa culegi rezultatele dietei tale.

Mănânci mai multe calorii decât crezi

Acest lucru ar trebui să fie destul de evident pentru cei mai mulți dintre noi, deși există totuși
“tabere” care susțin că poți mânca oricât vrei atâta timp cât eviți carbohidrații.. sau grăsimile.
Asta nu este neapărat adevărat, cum nu este adevărat nici că poate exista o dietă minune care
să se potrivească fiecărui individ. Desigur, în mare parte principiile nutriției se aplică fiecăruia
dintre noi dar să nu uităm că organismele noastre diferă de la individ la individ așadar ce se
potrivește prietenului tău cel mai bun din sală nu înseamnă că ți se poate aplică automat și ție.
În cele din urmă pentru a slăbi trebuie să mănânci mai puțin  și sa consumi mai mult. Pe scurt,
principiul de baza al unei metode de slăbit este deficitul caloric. Răspunsul poate este atât de
simplu dar rămâne totuși și atât de complicat.

Cei mai mulți oameni pur și simplu mănâncă mai multe calorii decât au nevoie în general și asta
datorită faptului că trăiesc cu impresia că este necesar să consume cu mult mai multe calorii
decât chiar au nevoie, când vine vorba de stilul lor de viață. Cei drept, pentru majoritatea dintre
noi mai puține alimente poate reprezenta o provocare, în special cu atât de multe oferte culinare
la îndemână respectiv la un apel distanță. Pierderea în greutate necesită o anumită disciplină și
la un anumit nivel chiar și ceva puțină "suferința". Ca o paranteză, asta poate fi valabil în
general și în viață pentru orice lucru util pe care ai vrea să îl realizezi.

Desigur, numărarea corectă a caloriilor este extrem de dificilă, chiar și pentru nutriționiști și
experți în domeniul sănătății și dacă nu vă pregătiți singuri masa, într-adevăr nu aveți cum să
știți cât de multe "calorii ascunse" ar putea exista.

Când observi că nu pierzi din grăsime la modul în care dorești, soluția este destul de simplă:
mănâncă mai puțin, dar nu uita un aspect foarte important: răbdarea. Reducerea volumului de
hrană într-o perioadă de regim alimentar aduce multe beneficii organismului nostru, cel mai
rapid sesizabil poate fi legat de sănătatea intestinală care se va îmbunătăți și te vei simți mult
mai bine decât înainte.

Mănâncă destul cât pentru a îți satisface pofta de mâncare, preferabil surse de hrană
proaspătă, cât mai puțin procesată tehnologic. Pe parcursul curei de slăbire consumă grăsimi
sănătoase (ulei măsline, avocado, unt de arahide) carbohidrați (fulgi ovăz, orez, cartofi dulci,
fasole) proteine (ouă, carne, brânzeturi slabe în grăsimi) pe parcursul a trei sau chiar patru
mese de-a lungul zilei și încearcă să eviți mesele grele din apropierea orei de culcare.

Nu te antrenezi suficient de greu

Foarte mulți indivizi în momentul în care vor să reducă din cantitatea de grăsime corporală au
tendința de a crește numărul de repetări sau micșorează  perioada de pauză dintre serii. Doar
că, în cazul în care sunteți obișnuiți cu o pauză de undeva la 2-3 minute între seturi și dintr-o
data le reduci la 30-40 secunde concomitent cu instalarea unui deficit caloric, pot apărea mici
“probleme”.

Ceea ce se poate întâmpla este ca, greutatea ta să  înceapă să scadă proporțional cu greutățile
utilizate și vei fi nu doar mai slab în greutatea corporală ci și mai slab ca forță de execuție a
exercițiilor. Numărul mare de repetări, la fel, pot produce același efect. Cel mai important lucru
de reținut atunci când urmezi o dietă, este că rolul principal al antrenamentului de forță devine
acela de a menține cât mai multă masă musculară.

Deși nu este un proces tocmai ușor, atunci când încercați să reduceți cantitatea de grăsime din
corp fără a pierde masă musculară în tot acest proces, ar trebui să încercați să utilizați
antrenamentul de creștere a puterii ca o modalitate de a menține dimensiunea și puterea,
simplu. Așadar, în ceea ce privește antrenamentul cu greutăți încearcă să folosești aceleași
principii (exerciții de bază, principiul piramidal, super serii, drop sets, etc) care te-au ajutat inițial
ca să te dezvolți muscular. Păstrați un număr mic-mediu de repetări și la o rezistență cât mai
mare care să permită însă o execuție corectă și sănătoasă a exercițiilor.

Mănânci prea mulți carbohidrați

Poate una dintre cele mai potrivite zicale din lumea nutriției spune că “trebuie să îți meriți
carbohidrații”. Și asta în contextul în care cei mai mulți oameni au o toleranță teribilă la
carbohidrați, sensibilitate redusă a insulinei sau pur și simplu nu fac muncă fizică suficientă
pentru a justifica consumul a prea multor carbohidrați.

Cu cât te antrenezi mai mult și cu cât devii mai definit cu atât poți tolera mai mult carbohidrații,
și asta are legătură și cu punctul anterior legat de seriozitatea antrenamentelor. Dacă aveți o
cantitate ridicată de grăsime de pierdut, totuși, pentru început tăind din carbohidrați o perioada
ar fi un pas foarte important de făcut. Cel mai corect este să faceți asta treptat și să readuceți la

anumite intervale de timp (zile) din nou un procent ceva mai ridicat de carbohidrați, o astfel de
tehnică se numește ciclizarea carbohidraților.

De înțeles că acestea fiind spuse nu aș recomanda o dietă low carb pentru o perioadă prea
lungă de timp, în special celor care se antrenează din greu, dar pentru început repet, poate
reprezenta startul unei diete decente favorabila pentru arderea grăsimilor.

Mănânci prea mulți carbohidrați în momente nepotrivite

Cei mai mulți antrenori din lumea culturismului sunt de acord că cea mai bună perioadă pentru a
consuma carbohidrați, este în special în prima masă de după antrenament. În afară de unele
fructe și legume proaspete, în cazul în care doriți să reduceți din greutatea corporală ar trebui
să evitați sursele “păcătoase” de carbohidrați (chips, prăjeli, alimente procesate, sucuri dulci
acidulate etc) pe perioada zilei. Asta dacă nu cumva te antrenezi în prima parte a zilei și atunci
ai putea avea nevoie de ceva carbohidrați imediat după antrenament.

În timpul zilei, dacă doriți să rămâneți "în alertă" și la un nivel optim de concentrare, încercați să
evitați consumul de carbohidrați. Aceștia necesită o cantitate mai  de energie pentru digerare,
proces care se poate remarca în special prin starea de oboseală apăruta din senin după
anumite mese. În aceste cazuri încercați sa consumați carbohidrați în a doua parte a zilei sau
chiar seara, atunci când doriți sa măriți producția de serotonina, lucru ce va permită sa va
odihniți mai ușor, să vă relaxați și să vă recuperați mai eficient.

Te bazezi prea mult doar pe suplimente nutritive

Atunci când vrei să îți definești corpul este întotdeauna mai bine "să mesteci" cât mai multe
dintre caloriile pe care le consumi, un lucru pe care majoritatea amatorilor îl ignoră, plecând de
la premiza (greșită) că din mai puțină mâncare rezultă mai multă grăsime pierdută. Acest lucru
rămâne valabil în orice situație, pentru că nici un suplimente nutritiv nu poate compensa hrană
brută. De fapt, chiar actul în sine de a mesteca respectiv digera alimentele solide arde calorii,
proces ce poartă numele de efectul termic al mâncării.

De asemenea, foarte important este să verificăm nivelul caloric al acestor suplimente respectiv
conținutul de zahăr, știm că unele au conținut caloric ridicat pentru a favoriza creșterile de masă
musculară. În cele mai multe situații, chiar și în perioadele de slăbire, un shake înainte sau după
antrenament este mai mult decât suficient.

Mănânci prea multe alune, nuci, semințe

Să nu înțelegem greșit, aceste alimente au niște proprietăți extraordinar de benefice
organismului nostru, dar au și o mulțime de calorii, iar acestea se pot adaugă rapid sub formă
de grăsime. Când urmăm o dietă cu scopul de a scădea în greutate, cel mai bine este să
folosim alimente nutritive dense care nu conțin o mulțime de calorii, cum ar fi spre exemplu
legumele verzi sau bogate în fibre (orez, ovăz, etc) alimente ce pot induce și păstra mai mult
timp senzația de saturație.

O tehnică pe care eu o folosesc personal în ceea ce privește alunele, semințele etc este să le
folosesc precum un topping, adăugând la una dintre mesele zilei doar conținutul moderat de
mărimea unei palme. De fapt, mulți experți, în special cei în dieta paleo susțin că alimentele de
tipul nucilor, arahidelor, semințelor, etc, ar trebui utilizate în același mod în care utilizați
condimentele: cu moderație. Asta pentru că nu sunt mulți oameni care pot mânca zece alune pe
zi, cei mai mulți mănâncă mai degrabă o pungă întreagă și atunci este normal că își depășesc
cu ușurință limita calorică a zilei respective.

Nu faci suficiente sprinturi

După cum ați putut observa prin parcurgerea acestui articol, atenția la dieta rămâne cel mai
important lucru pentru pierderea de grăsime urmată îndeaproape de antrenamentul cu greutăți,
necesar pentru a menține cât mai mult din procentul de masă musculară.

Când ai pus la punct aceste două capitole adaugă în ședințele tale de antrenament și sprint,
sau HIIT (High Intensity Interval Training). Studiile recente au demonstrat că nu este nimic mai
eficient pentru pierderea de grăsime decât antrenamentul cardio de tip HIIT. Și revenim astfel la
primul punct din acest articol, una/două ședințe de 10-15 minute de sprint pe săptămâna la
finalul antrenamentului, sunt suficiente. Din nou, atenție la volumul exercițiilor de tip cardio
întrucât un exces prea mare nu aduce beneficii procesului de scădere în greutate, ba din contră.

Ești stresat

Când ne simțim stresați, primim de fapt un răspuns fiziologic a ceea ce se întâmplă datorită
faptului că în corpurile noastre se produce un hormon cunoscut sub numele de cortizol, sau
hormonul stresului. Dacă nu este ținut sub control acest hormon poate produce foarte multe
lucruri neplăcute și în această situație putând să favorizeze inclusiv arderea grăsimilor și
depozitarea grăsimii pe corp.

Cei mai mulți oameni sunt stresați pe tot parcursul zilei, ceea ce înseamnă că dețin constant un
nivelul de cortizol întotdeauna (prea) mare. Acest lucru duce la o creștere a procentului de
grăsime din corp, chiar dacă dieta respectivă pare a fi perfectă. Asigurați-va că va relaxați
suficient, meditați, radeți, faceți ceva distractiv și nu încercați să luați unele lucruri mult prea în
serios. Să nu uităm, managementul stresului este un lucru foarte important în pierderea de
grăsime corporală respectiv cura de slăbire.

Nu dormi suficient

Când stai prost cu somnul, printre mulți alți factori negativi ce pot apărea, putem puncta
scăderea sensibilității la insulină respectiv creșterea cortizolului. Ambele lucruri pot reduce
capacitatea organismului nostru de a arde grăsimea. Dacă doriți să pierdeți mai multă grăsime
trebuie să dormiți mai mult, punct. De fapt, somnul ține foarte mult și de recuperarea
organismului, care este esențială pentru orice practicant de sport sau nu. Ca atlet, aș
recomanda cel puțin 8 ore de somn și chiar o oră în timpul zilei dacă este posibil.

Foarte important: Crează-ți un plan

Fă din sănătatea ta o prioritate și un proiect pe termen lung. Fă mișcare cat poți de mult, nu
uita: nu exista lipsa de timp exista lipsa de priorități. Alătură-te unei comunități  și fa-ți prieteni
care urmăresc aceleași obiective ca și tine. Antrenează-te și hrănește-te zâmbind, sănătatea și
pierderea în greutate nu reprezintă o luptă.

Produse asociate: https://www.myprotein.ro/your-goals/diet- and-weight- loss.list
keywords: cură de slăbire, slăbire, arderea grăsimilor, metode de slăbit, slăbire rapidă, dietă
slăbire



Myprotein RO

Myprotein RO

Scriitor si expert


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum