Suplimente

Ce este CLA? | Acid Linoleic Conjugat – Myprotein Blog

Dacă nu ești sigur ce este CLA, nu-ți face griji, nu este suplimentul tău obișnuit și probabil că mulți oameni nu au auzit niciodată de el! Cu toate acestea, are câteva beneficii potențiale de luat în calcul.

CLA este un tip de acid gras polinesaturat, omega-6. Se găsește în uleiuri vegetale, lactate și la animale erbivore, cum ar fi carnea de vită. În studiile pe animale s-a demonstrat că are numeroase beneficii, printre care scăderea grăsimii corporale, creșterea masei musculare și îmbunătățirea imunității. Deși aceste constatări nu sunt la fel de clare în studiile pe oameni.

Care sunt beneficiile CLA?

CLA poate ajuta la scăderea în greutate

Unul dintre cele mai studiate beneficii CLA este potențialul său de a ajuta la pierderea de grăsime. Deși există dovezi care să susțină faptul că CLA îmbunătățește pierderea de grăsime la animale, pentru oameni rezultatele nu sunt la fel de concludente. Într-o lucrare de revizuire care compară diferite strategii de suplimente CLA, s-a ajuns la concluzia că 3g poate duce la o scădere în greutate modestă, acest proces de pierdere în greutate încetinind după 6 luni.

Într-un studiu în care adulții supraponderali au primit 3.2 g/zi de CLA timp de 6 luni, aceștia au pierdut între 1 și 2.2 kg mai mult decât cei care nu au suplimentat. O descoperire interesantă din acest studiu a fost că participanții care au primit suplimentul CLA nu au adăugat atât de mult în greutate în perioada de inactivitate din noiembrie-decembrie.

CLA poate ajuta la conservarea masei musculare în timpul unei diete

Un alt beneficiu al CLA este potențialul său de a păstra masa musculară slabă în timpul dietei. Urmând o dietă pe termen lung cu restricții energetice, cu un aport adecvat de proteine (1,6 g/kg+), alături de antrenamentele regulate de rezistență, ar fi cea mai bună modalitate de a păstra masa musculară în timpul dietei. Cu toate acestea, suplimentarea cu CLA poate ajuta la creșterea rezultatelor.

Într-un studiu de 2 ani care analizează compoziția corporală la adulții supraponderali, cei cărora li s-a administrat 4.5 g de CLA au arătat o reducere a masei de grăsime și o păstrare a masei musculare slabe. Merită totuși remarcat faptul că această perioadă de doi ani nu a inclus monitorizarea dietei și a exercițiilor fizice – ambii factori vitali atunci când vine vorba de păstrarea mușchilor în timpul pierderii în greutate.

Există efecte secundare ale CLA?

CLA poate cauza probleme gastrointestinale

CLA a fost asociat cu o serie de probleme gastrointestinale, cum ar fi diareea, gazele, balonarea și crampe stomacale. Cu toate acestea, ele au fost raportate ca probleme de intensitate scăzută.

Pot exista efecte secundare pentru persoanele cu anumite afecțiuni de sănătate, așa că discutați întotdeauna cu medicul dumneavoastră de familie înainte de a suplimenta.

Surse naturale de CLA

Carne de vită hrănită cu iarbă (4oz) = 433mg per servire

Brânză de la vaci hrănite cu iarbă (1oz) = 180-270mg 

Lapte integral de la vaci hrănite cu iarbă (8oz) = 160-240mg 

Miel (4o) = 148mg 

Lapte integral (8oz) = 44mg 

Iaurt simplu (6oz) = 43mg 

Unt (1 lingură) = 54mg 

Brânză cottage (1oz) = 22mg 

2% lapte = 20mg

Mesaj de încheiere

Majoritatea dovezilor pozitive ale CLA se reflectă în studiile pe animale, rezultatele la oameni fiind amestecate. Deși dovezile actuale sunt neconcludente pentru a spune că numai suplimentarea cu CLA vă va ajuta să pierdeți în greutate; vă poate ajuta să îmbunătățiți rezultatele atunci când urmați o dietă pe termen lung cu restricții energetice, alături de antrenamentul regulat de rezistență.



Myprotein RO

Myprotein RO

Scriitor si expert


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum