Skip to main content
Suplimente

Ar trebui sa folosesc creatina atunci cand ma definesc?

Ar trebui sa folosesc creatina atunci cand ma definesc?
Myprotein RO
Scriitor si expert10 luni Ago
Vezi profilul lui Myprotein RO

Vrei să știi dacă poți continua să folosești creatina atunci când te definești? Hai să dezbatem subiectul împreună. Oricare ar fi motivele pentru care vrei să slăbești, să vorbești este ușor, când vine vorba de practică, e puțin mai greu. Atunci când vrei să te definești, obiectivul principal este să pierzi din grăsime și să păstrezi în același timp masă musculară.

Dieta, cardio și diferitele tipuri de antrenamente sunt foarte importante, dar la fel sunt și suplimentele. Suplimentele pot face o diferență atunci când vine vorba de schimbarea aspectului fizic, pentru a-ți optimiza performanța în sală, suplimentele de creatină sunt incredibil de populare pentru a câștiga masă musculară.

Ce este creatina?

Creatina este un compus azotat natural care este sintetizat în corpul uman, fiind găsit și în alimente precum carnea roșie și peștele. 

Ficatul, pancreasul și rinichii ajută la sintetizarea acestui compus, care este de fapt un derivat din trei aminoacizi separați: glicina, arginina și metionina. Mai multe studii și cercetări științifice au arătat faptul că recuperarea mușchilor este strâns legată de cantitatea de creatină din corp.

Suplimentarea cu creatină te ajută să-ți crești performanța, dar și să reții apă în mușchi, retenția de apă acționând ca un mecanism de declanșare care stimulează sinteza proteinelor musculare.

Creatina & Dieta

Deci, întrebarea de un milion de dolari - poți folosi creatina la definire? Ei bine, într-un cuvânt - DA. Unul dintre cele mai mari dezavantaje asociate cu creatina este faptul că deoarece ajută la retenția apei în celulele mușchilor, poate provoca balonare, iar un culturist care participă la concurs nu dorește acest lucru.

Datorită acestei retenții de apă, dacă începi să iei creatină atunci când te definești, s-ar putea să ai senzația că mușchii sunt mai umflați sau plini, iar greutatea ta poate crește. Este important să reții că această este totuși o retenție de apă în exces și nu iei deloc în greutate.

Cu toate acestea, pentru a evita acest lucru, experții recomandă evitarea monohidratului de creatină și aleg o creatină cu o rată crescută de absorbție. Creatina micronizată sau esterul etilic al creatine sunt ideale pentru acestea.

Pentru rate crescute de absorbție, experții recomandă administrarea de creatină imediat după antrenament, împreună cu un zahăr simplu. Zahărul va duce la o creștere a insulinei.

Cu toate acestea, unii oameni vor răspunde negativ la creatină și vor face retenție de apă indiferent de situație, iar dacă acest lucru se aplică în cazul dvs., ar trebui să te uiti la alte suplimente.

Cum funcționează creatina?

Creatina funcționează fiind stocată de muschi sub forma de creatină fosfat, care joacă un rol-cheie în sistemul energetic ATP. ATP sau trifosfat de adenozină, este o sursă naturală de energie utilizată de mușchi cu ajutorul căreia hipertrofia musculară și intensitatea antrenamentului pot fi crescute exponențial.

După cum am menționat, organismul sintetizează în mod natural creatina. Dar principala probleme este fapul că acea cantitate pe care o produce corpul, nu este suficientă pentru a fi benefică. Această creatină este transformată rapid în ATP de către mușchi, dar, din păcate, cantitățile produse se dovedesc a fi foarte mici pentru a avea beneficii sesizabile.

Creșterea și repararea masei musculare.

Creatina este extrem de populară printre culturiști și sportivii de forță, deoarece este un lucru foarte important atunci când vine vorba de creșterea și repararea masei musculare.

Motivul principal pentru aceasta se datorează pur și simplu faptului că, cu cât există mai multă creatină, cu atât se produce mai mult ATP și prin urmare, mușchii vor avea mai multă energie, asta însemnând o durată de antrenament și o intensitate crescută.

Deci ar trebui să iau creatină în timp ce urmez o dietă de definire?

Administrarea creatinei este benefică din mai multe motive. În primul rând, se datorează performanței îmbunătățite în sală deoarece suplimentarea cu creatină vă va permite să efectuați mai multe repetări și seturi.

Pe termen scurt, veți utiliza mai multă energie, un lucru important atunci când doriți să slăbiți, iar pe termen lung, beneficiile de performanță pe care le are creatina la exercițiile de rezistență vă vor ajuta pentru a vă păstra masa musculară.

Diferitele tipuri de creatină

La fel cum există foarte multe tipuri diferite de proteină, există și diferite forme de creatină, dar, chiar dacă sunt similare, oferă avantaje și dezavantaje diferite.

Cele mai populare tipuri de creatină

Creatină monohidrat

Aceasta este probabil cea mai comună și populară formă de creatină și, în general, necesită aproximativ 5g pe zi pentru a fi eficientă. Unii susțin că este necesară o fază de încarcare de 3-5 doze de 5g pe zi, în timp ce alții susțin că aceasta este o pierdere de timp.

De asemenea, nu există cel mai bun moment pentru a lua creatină, deoarece unii o consumă înainte, iar alții după antrenament.

Ester etilic al creatinei

Se crede că această formă de creatină necesită mai puțin de 5g pe zi pentru a fi eficientă, 2-3g pe zi fiind optime. Această creatină are atașată o moleculă de ester suplimentare, care crește ratele de absorbție în organism.

Creatină micronizată

Creatina micronizată este o formă de creatină monohidrat care a fost micronizată. Acest lucru înseamnă că fiecare moleculă a fost tăiată și divizată, ceea ce are ca rezultat o suprafață mai mare, adică o rată mai mare de absorbție în celulele musculare

Reține

Dacă folosești creatina conform instrucțiunilor și îți asculți corpul, rezultatele vor fi extrem de impresionante. Ia în considerare obiectivele pe care le ai și propriile experiențe cu creatina pentru a decide care tip de creatină este cel mai potrivit pentru tine.

Myprotein RO
Scriitor si expert
Vezi profilul lui Myprotein RO
myprotein