Uncategorised

Principalele beneficii ale exercițiilor fizice

Principalele beneficii ale exercițiilor fizice

Știm cu toții că exercițiile fizice sunt cheia unui stil de viață sănătos și există o mulțime de beneficii evidente ale exercițiului fizic, dar există și beneficii mai puțin cunoscute. Formarea de obiceiuri pozitive în jurul activității fizice poate fi cheia pentru prelungirea unei vieți bogate și sănătoase.

1. Efecte de stimulare a stării de spirit

Exercițiile fizice regulate îți afectează starea de spirit în multe feluri; activitatea în sine eliberează endorfine care te fac să te simți bine, îți îmbunătățește stima de sine prin îmbunătățirea sentimentelor de autoeficacitate și control și te poate ajuta să-ți dezvolți o imagine corporală pozitivă. Creșterea fluxului sanguin și a activității pot ajuta, de asemenea, la protejarea creierului de modificările degenerative, cum ar fi demența sau chiar de probleme comune, cum ar fi depresia.

2. Îmbunătățește calitatea și cantitatea somnului

Exercițiile fizice eliberează endorfine pentru a ajuta la reglarea activității hormonale și pentru a induce oboseală musculară și psihologică. Fiecare dintre acestea contribuie la un somn mai profund și mai odihnitor pe tot parcursul nopții, în același timp crește cererea pentru mai mult somn (nu vă faceți griji, 7-9 ore de somn ar trebui să fie încă suficiente pentru a vă recupera și a funcționa corect!).

3. Ajută la controlul greutății

Acest lucru vine de obicei sub forma modulării compoziției corpului prin diferite strategii de antrenament și nutriție, de obicei cu scopul de a reduce țesutul adipos și de a crește masa musculară. Alternativ, poate doriți să vă mențineți greutatea, iar exercițiul fizic regulat vă va asigura că puteți face acest lucru în timp ce continuați să urmați o dietă bine echilibrată și hrănitoare, în loc să restricționați ceea ce mâncați.

4. Îmbunătățește sănătatea cardiovasculară

Antrenamentul de rezistență ajută la îmbunătățirea sănătății cardiovasculare, dar, în mod previzibil, activitățile de anduranță precum alergarea, ciclismul și înotul vă vor crește capacitatea cardiovasculară într-o măsură mai mare. Acest lucru are efecte pozitive semnificative și bine documentate asupra longevității tale și joacă, de asemenea, un rol important în prevenirea diferitelor boli cronice, în special a celor experimentate mai târziu în viață.

5. Cauzează adaptări fiziologice pentru sport

Nu este un secret pentru nimeni că antrenamentul duce la adaptări în raport cu tipul și intensitatea antrenamentului pe care îl faci. Exercițiile bazate pe rezistență vor crește masa musculară și forța, în timp ce exercițiile bazate pe rezistență vor ajuta la îmbunătățirea fitness-ului cardiovascular – ambele fiind importante în aproape fiecare sport în grade diferite. Strategiile de antrenament eficiente și eficiente vor avea ca rezultat adaptările dorite, care în cele din urmă îți vor crește fitness-ul pentru a îndeplini și depăși cerințele sportului tău, astfel încât să-ți poți învinge concurenții!

6. Poate oferi oportunități sociale

Implicarea în diferite forme de exerciții poate deschide o mulțime de uși către comunități sociale primitoare despre care nu ai fi știut niciodată dacă nu ai fi participat la sportul tău de interes. Alergatul nu trebuie să fie o chestiune singuratică – poți să te alături unui club sau să alergi cu un prieten. Aproape fiecare sport la care te poți gândi va avea o comunitate la care nu este greu de ajuns, iar membrii acestor comunități te pot ajuta, de asemenea, să progresezi mai repede spre obiectivele tale și să te facă să contribui la progresul sportului sau activității.

7. Îmbunătățește forța musculară și densitatea osoasă

Pe măsură ce îmbătrânim, oamenii experimentează un proces cunoscut sub numele de sarcopenie – pierderea și degradarea naturală și progresivă a masei musculare, a forței și a densității osoase. Deși nu veți putea menține forța deținută în tinerețe pentru totdeauna, exercițiile fizice de-a lungul vieții vă vor ajuta la atenuarea efectelor negative ale sarcopeniei. Creșterea masei musculare prin exerciții fizice nu numai că vă crește forța fizică și forța mentală, dar procesul de exercițiu prin toate modalitățile (în grade diferite) va ajuta la creșterea și menținerea densității osoase.

Acest lucru s-ar putea să nu sune interesant când ești mai tânăr, dar odată cu pierderea masei musculare vine și pierderea forței și a densității osoase, iar odată cu acestea vin și scăderea stabilității și risc crescut de cădere, care atunci când sunt combinate cu o densitate osoasă mai mică, poate duce cu ușurință la fracturi osoase care uneori pot pune chiar viața în pericol. Exercițiile fizice de-a lungul vieții îți vor îmbunătăți longevitatea, independența și calitatea vieții nu numai când ești tânăr, ci și pe măsură ce devii mai dependent pe măsură ce îmbătrânești.

8. Promovează alte comportamente „de căutare a sănătății”

Dacă ești investit în progresul sau menținerea sănătății tale fizice și mentale, atunci este probabil că vei căuta în mod activ alte căi în viața ta care să contribuie la această progresie. De exemplu, dacă vă antrenați pentru a alerga un semimaraton și în prezent fumați, atunci puteți face un efort conștient pentru a renunța la fumat, astfel încât capacitatea dumneavoastră cardiovasculară să nu fie inhibată de fumat.

Alternativ, este posibil să descoperiți că obiceiurile dvs. de nutriție și de somn limitează progresul către obiectivele dvs. de exercițiu și astfel, puteți face modificări pozitive în fiecare dintre acestea pentru a vă ajuta în cele din urmă să vă apropiați cu câțiva pași de obiectivul dvs. – de ex. dacă vrei să faci împins din culcat cu 100kg și simți că oboseala sau subalimentarea îți limitează progresia, atunci ai căuta să-ți îmbunătățești programul de somn și să crești cantitatea de proteine ​​și calorii consumate.

Cât de mult ar trebui să mă antrenez?

Acest lucru depinde de scopul pentru care faci exerciții – te antrenezi pentru un eveniment? Antrenament pentru atingerea unor obiective specifice? Pentru a vă îmbunătăți sănătatea generală? Pentru distracție?

Fiecare dintre acești factori va influența timpul și intensitatea necesară exercițiului și antrenamentului, dar pentru sănătatea generală, ghidurile NHS precizează că 150 de minute de activitate fizică pe parcursul unei săptămâni (prin diferite modalități) sunt suficiente pentru a menține un stil de viață sănătos. Activitatea fizică viguroasă sau intensă este probabil să acumuleze adaptări fiziologice specifice pe care le căutați, care pot apărea sub mai multe forme. Cel puțin, ar trebui să urmăriți 150 de minute de activitate moderată pe săptămână, așa cum este recomandat de NHS.

Mesaj de încheiere

Exercițiile fizice se prezintă sub mai multe forme și sunt vitale pentru menținerea și îmbunătățirea sănătății dumneavoastră fizice și psihice. Este important să alegi ceva care să-ți placă, astfel încât să poți încorpora activitatea în mod durabil în viața ta. Amintiți-vă, exercițiile nu trebuie să aibă loc doar în sala de sport!



Claire Muszalski

Claire Muszalski

Scriitor si expert

Dietetician autorizat Claire este dietetician si antrenor autorizat de către Academia de Nutritie și Dietă  și de către Consorțiul International pentru Sănătate și Antrenament. Ea are licența în Știința și Biologie și diploma de Master în nutriție și dietă de la universitatea din Pittsburgh.

Vorbitul și scrisul despre mâncare și fitness - aceste două lucruri stau la baza cunoștințelor lui Claire. Ea iubește ideea de a ajuta pe alții să-și atingă obiectivele în materie de sănătate și bunăstare.

Claire este de asemenea certificată ca fiind instructor de ciclism indoor și iubește să alerge și să facă yoga. Atunci cand nu este preocupată de antrenament și nutriție, obișnuiește să meargă la diferite evenimente sportive din orașul ei natal, Pittsburgh sau sa gătească pentru familia sa.

Află mai multe despre experienta sa aici.


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum