Uncategorised

Trebuie să renunț la alcool pentru a pierde în greutate?

Când vine vorba de gestionarea greutății, alcoolul este adesea privit ca un „nu-nu” major. De la poveștile „proaspătarilor cincisprezece” la „burta de bere”, alcoolul este de obicei inclus întotdeauna în conversație când vine vorba de slăbire.

Este timpul să abordăm ce fel de impact are alcoolul asupra pierderii în greutate și cum ar putea să vă afecteze progresul.

Cantitățile în exces de alcool mă vor face să mă îngraș?

Ei bine, da și nu. 

Pe măsură ce frecvența și doza consumului de alcool cresc, în cercetare se observă o creștere semnificativă statistic, dar relativ mică, a creșterii în greutate (în special la bărbați, dar nu la femei).

Cu toate acestea, studii ulterioare au implicat rațiunea de ce vedem membri ai publicului larg care beau mai mult tinzând să aibă mai multă greutate.

Cu toate acestea, creșterea în greutate este probabil cauzată de caloriile din băuturile alcoolice.

De ce consumul de alcool poate fi dăunător pentru pierderea în greutate

Alcoolul are calorii

Alcoolul conține 7 kcal pe gram, deci puțin sub cel al grăsimilor, dar cu siguranță mai mare ca densitate energetică decât proteinele sau carbohidrații.

Alcoolul nu poate fi stocat și are prioritate pentru a fi metabolizat față de alți nutrienți, ceea ce duce la o tendință crescută de a stoca acești nutrienți. De asemenea, știm că alcoolul poate reduce inhibiția, în timp ce crește pofta – ceea ce înseamnă că, atunci când bei, probabil că ai mai multe șanse să mănânci alimente cu dispoziție și uneori, alimente cu mai multe calorii, decât ai alege de obicei – acest lucru face combinația perfectă de stocare a nutrienților care poate contribui la creșterea grăsimilor pe o perioadă susținută.

De asemenea, merită să ne amintim că aceste alimente bogate în calorii te pot duce într-un surplus de calorii (ceea ce înseamnă că consumi mai multe calorii decât poate folosi corpul tău) pe măsură ce mănânci și bei pe lângă mesele tale normale. Consumul constant de mai multe calorii decât poate arde corpul tău va duce la creșterea în greutate.

Totul se adaugă… pentru unii dintre noi

Toate aceste aspecte se leagă – și se acumulează – mai ales atunci când termini câteva halbe în fiecare weekend, deoarece caloriile crescute se adună.

Interesant este că unii oameni nu au tendința de a crește în greutate sau de grăsime, în ciuda a ceea ce ar fi perceput ca un consum excesiv de alcool. Consumul cronic de alcool poate face de fapt organismul să se adapteze și să metabolizeze alcoolul în mod diferit.

Când nutrienții și caloriile din alimente sunt scăzute, caloriile consumate în alcool pot fi metabolizate pentru energie. Cei care mențin un deficit de calorii chiar și atunci când adaugă alcool în dieta lor, sau cei care aleg opțiuni cu conținut scăzut de calorii, cu conținut scăzut de zahăr cu moderație, pot obține totuși pierderea în greutate în timp. Cu toate acestea, cel mai important este să vă asigurați că obțineți o nutriție adecvată din dieta dumneavoastră.

Scăderea în greutate se poate datora faptului că, deoarece alcoolul nu poate fi stocat, acesta trebuie metabolizat și observăm o creștere semnificativă a metabolismului în urma consumului de alcool.

Atât de mult încât ar putea însemna menținerea echilibrului energetic (în ciuda numărului mare de calorii consumate prin alcool și în ipoteza că nu se consumă alimente bogate în calorii).

Ar putea explica de ce unii oameni nu se îngrașă cu un consum excesiv de alcool.

Ce rol joacă „mahmureala”?

O mahmureală este o stare de existență (abia) care urmează unei perioade de consum excesiv de alcool cu următoarele simptome: cefalee, greață, rău, dispoziție scăzută, inhibiție redusă, pofte crescute și multe altele, toate lucruri care te-ar putea face să regreti ultimul pahar de vin.

Când vine vorba de gestionarea greutății, mahmureala influențează nu numai cât de multă energie cheltuim, ci poate influența și cât de mult absorbim.

Avem tendința de a efectua mai puține exerciții atunci când avem mahmureală, favorizând, de asemenea, alimente foarte gustoase, care au o densă energetică (care este pentru a ne satisface nevoile și sentimentele psihologice, dar și pentru a aborda oboseala asociată cu calitatea redusă a somnului și controlul redus al zahărului din sânge).

Deci, în timp ce mahmureala în sine nu provoacă creștere în greutate, consumul anterior de alcool poate preveni pierderea în greutate prin limitarea activității și stimularea apetitului pentru alimente bogate în calorii.

Cum să reduceți la minimum creșterea în greutate cauzată de consumul de alcool

Evitarea băuturilor alcoolice care sunt bogate în calorii și nutrienți (cum ar fi bere, cidrul, anumite vinuri etc.) poate fi cea mai bună opțiune pentru menținerea greutății sau dacă vă aflați într-o fază de slăbire. În schimb, înlocuirea acestora cu băuturi spirtoase mai clare combinate cu un mixer cu zero calorii (băuturi dietetice etc.) ar fi alegerea optimă dacă ar fi să bei.

De asemenea, ar fi recomandat să planificați mâncarea odată ce sesiunea de băutură s-a încheiat, deoarece aportul de alimente bogate în calorii și foarte gustoase, de care dorim cu toții după băutură, probabil că vă va afecta grăsimea corporală mai mult decât alcoolul în sine.

Un baton proteic sau o altă gustare cu conținut scăzut de calorii, bogată în proteine ​​și fibre ar fi o opțiune mult mai bună în aceste scenarii și ușor de ținut la îndemână. Acest lucru ne face tranziția fără probleme către minimizarea riscului de mahmureală. gustarea mai bogată în proteine ​​​​și fibre poate contribui la o reglare îmbunătățită a zahărului din sânge în dimineața următoare (care contribuie adesea la un sentiment de oboseală și „foame”).

În plus, încercarea de a obține opt ore de somn va ajuta, de asemenea, deși calitatea somnului va fi mai scăzută după consumul de alcool.

Creșterea aportului de fructe și legume, în special cele bogate în vitamina C, este o modalitate excelentă de a profita de acele antiinflamatoare care sunt esențiale pentru mahmureala, care probabil a provocat inflamații în organism.

Mesaj de încheiere

În timp ce alcoolul nu este cu siguranță cel mai bun instrument de control al greutății din lume, abținerea de la el nu este cu siguranță o necesitate. În mod obișnuit, creșterea în greutate se datorează conținutului ridicat de zahăr, băuturilor bogate în calorii și alimentelor bogate în calorii, care sunt adesea însoțite de băutură. Cu toate acestea, puteți înțelege impactul și îl puteți gestiona.

Fiți conștienți de efectele alcoolului, încercați să vă planificați mesele astfel încât să fiți mai puțin tentați de mâncarea la pachet, evitați vinurile grele și berile dacă puteți, faceți-vă aprovizionare cu gustări antiinflamatoare și bogate în proteine, dormiți bine și consumați apă din belșug.



Myprotein RO

Myprotein RO

Scriitor si expert


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum