Suplimente

Shake proteic pentru a crește în greutate – Myprotein Blog

Creșterea masei musculare este un proces care necesită foarte multă dedicare, atât în sala de antrenament cât și în afara acesteia. Multe persoane consideră că pentru a crește masa musculare este nevoie să ridici greutăți și atât. O componentă cheie pentru a dezvolta țesutul muscular este alimentația – nu doar calitatea, ci și cantitatea pe care o consumi.

Pentru a acumula masă musculară, organismul trebuie să se afle într-un surplus caloric constant, adică aportul caloric zilnic să fie mai mare decât cantitatea de calorii arsă. Pentru unele persoane însă, surplusul caloric este greu de atins. Fie că ai un metabolism foarte rapid sau un apetit redus, dacă ai probleme atunci când vine vorba de obținerea cantităților necesare de calorii zilnice, un shake proteic pentru acumulare de masă este exact ceea ce ai nevoie.

Diferența dintre shake-ul pentru masă musculară și cel obișnuit

Asemenea shake-urilor obișnuite, shake-urile pentru acumularea de masă nu vor adăuga un cm circumferinței tale toracale sau coapselor peste noapte, însă, pe termen lung, acestea te pot ajuta să obții acele obiective. Diferența dintre shake-urile obișnuite și cele folosite pentru creșterea masei musculare se reduce la valorile nutritive specifice fiecăruia.

Într-un shake proteic normal, cantitatea de calorii consumată este de obicei cuprinsă între 100-150 kcal, cu un aport de 20-30g proteine. Consumând shake-uri pentru acumularea de masă, ai la dispoziție mai multe opțiuni atunci când vine vorba de atingerea obiectivelor propuse.

Pentru cineva care urmărește obținerea câtorva calorii extra pentru a ajunge la cantitatea de calorii propusă, există shake-uri cu un conținut de calorii cuprins între 400-800kcal per porție. Pe de altă parte, pentru a crește în greutate, există shake-uri care vor conține 1000+ calorii per porție pentru a te ajuta să obții acele 4000-5000 calorii zilnice, dacă acesta este obiectivul.

Ce conține un astfel de shake proteic?

Shake-urile făcute cu scopul de a crește masa corporală, sunt alcătuite în mod normal din proteine, carbohidrați și grăsimi care îl fac să fie foarte eficient. De exemplu, pe lângă înlocuirea shake-urilor obișnuite, cele pentru masă musculară, conțin carbohidrați cu absorbție lentă și rapidă – perfect pentru a fi consumat după antrenament, astfel încât să se refacă depozitele de glicogen. Shake-urile pentru acumularea de masă conțin de asemenea grăsimi, care au rolul de a crește cantitatea de calorii consumată și de a ajuta la secreția de hormoni care influențează sănătatea organimsului. Surplusul caloric este termenul cheie care stă la baza creșterii în greutate.

Unele gainere (shake-uri pentru masă) vor conține și creatină, care funcționează foarte bine atunci când este asociată cu carbohidrații care se asimilează rapid deoarece aceștia contribuie și la absorbția creatinei.

Modalitate de utilizare a Gainerelor

Când vine vorba despre aceste tipuri de shake-uri, este important să ai în vedere nevoile personale. Deși este tentant să consideri că aceste shake-uri sunt tot ceea ce ai nevoie, trebuie să-ți amintești faptul că acestea sunt suplimente, și asta vor face – vor suplimenta.

Pentru a crește cantitatea de masă musculară, este nevoie să consumi 2g de proteine/kg corp zilnic.

Gainerele sunt asemănătoare suplimentelor proteice, însă cu un aport ridicat de calorii. Atunci când găsești dificil consumul de proteine necesar într-o zi, shake-urile proteice te pot ajuta și același principiu se aplică și în cazul gainerelor. Dacă ai dificultăți atunci când încerci să consumi totalul caloric propus într-o zi pentru a crește masa musculară, un gainer te poate ajuta extrem de mult. Adăugarea unui shake proteic cu volum mic, dar aport caloric mare, între mese, poate fi o modalitate mai ușoară de a crește totalul caloric obținut zilnic, fără a mânca în exces.

Totodată, dacă prin dieta alimentară actuală, reușești să obții cantitatea de calorii și nutrienți necesară, adăugarea unui gainer poate să fie o decizie greșită care să dăuneze. Acest fapt se datorează riscului de a acumula țesut adipos ca urmare a creșterii surplusului caloric.

Trei condiții sunt necesare pentru a crește masa musculară: trebuie să consumi o cantitate mai mare de calorii prin alimente, decât cantitatea de calorii arsă zilnic (surplus caloric), trebuie să soliciți țesutul muscular prin antrenament care să producă microleziuni pe care organismul să le regenereze ulterior și trebuie să consumi suficientă proteină pentru a recontrui țesutul muscular afectat în urma antrenamentelor și astfel să crească masa musculară. Gainer-ul poate reprezenta opțiunea cea mai bună prin care să consumi cantitatea de calorii de care ai nevoie atunci când urmărești creșterea în greutate.

Gainer-ul

Identificarea unui gainer care să contribuie la obținerea caloriilor și nutrienților necesari, dar să nu crească cantitatea de țesut adipos, în timp ce crești cantitatea de masă musculară, poate suna prea frumos ca să fie adevărat, însă Gainer-ul are exact acest efect.

Foarte multe dintre gainerele disponibile pe piață au un conținut foarte ridicat de zahăr și calorii goale care vor avea drept consecință un nivel anormal de creștere a glicogenului și astfel să rezulte acumularea de țesut adipos. Gainer-ul conținte 750 calorii obținute din ingrediente cu conținut redus de zahăr.

Mixul de carbohidrați asigură un nivel de energie optim fără a crește cantitatea de zahăr din sânge peste normal. Acest fapt se datorează conținutului de Carb10 și HBCD, amândouă componentele având un nivel redus de osmolalitate pentru evacuarea gastrică rapidă și prin urmare se produce creșterea nivelului de energie pe termen scurt, fără a infleunța cantitatea de zahăr din sânge foarte mult. Carbohidrații vor înlocui rezervele de glicogen folosite și vor contribui la absorbția proteine pentru creșterea masei musculare.

Mixul de proteine este obținut din surse de proteine cu aborbție lentă, dar și rapidă, astfel încât organismul să poată începe procesul de reconstruirea a țesutului muscular imediat după antrenament și să continuie chiar și ore mai târziu. Astfel se traduce o maximizare a masei musculare obținute în urma eforturilor depuse în sala de antrenament. 

 Mixul vegan pentru recuperare

Probabil te-ai obișnuit deja să vezi totalitatea de gainere disponibile pe piață care sunt de obicei alcătuite dintr-o combinație de proteine din lapte și zer. Dacă ești nevoit să eviți produsele lactate sau ai ales să urmezi o dietă vegană, ai putea considera că ești ghinionist la capitolul shake-uri – moment în care intervine Mixul vegan pentru recuperare.

Cu rația optimă de 2:1 carbohidrați – proteine, macronutienți care se găsesc atât în varianta de absorbție lentă cât și rapidă, acest mix vegan de proteine, este conceput pentru a te ajuta să acumulezi masă musculară. Este plin de nutrienți specifici plantelor și de aminoacizi precum BCAA, de care organismul tău are nevoie pentru a se recupera și a deveni mai puternic.

Mixul vegan pentru recuperare este un shake ideal care poate fi consumat după antrenament și care să te ajute să obții surplusul caloric necesar pentru a vedea progresul ca urmare a antrenamentelor realizate.

Rețete de gainere

Fii creativ atunci când vine vorba de shake-uri — amintește-ți că obiectivul este acela de a crește numărul de calorii, respectând totuși echilibrul de macronutrienți. Astfel, poți adăuga ovăz, fructe sau stafide sau o linguriță de unt de arahide. Opțiunile sunt nelimitate!

Mesaj de reținut

Gainerele pot fi extrem de folositoare pentru persoanele care încearcă să crească în greutate rapid sau să obțină cantitatea de calorii necesară zilnic. Acestea sunt foarte variate și pot contribui foarte mult la asigurarea aportului necesar de macronutrienți.

FAQs

Sunt gainerele eficiente?

Gainerele au un aport caloric ridicat, obținut printr-un mix de proteine, carbohidrați și grăsimi, care te va ajuta să obții surplusul caloric și astfel să crești în greutate.

Care este diferența între un gainer și un shake proteic obișnuit?

Shake-ul proteic obișnuit conțint în mod obișnuit 100-150 kcal, calorii provenite din proteine în mare parte. Gainerele au de obicei un aport caloric cuprins între 400-800 calorii, având în compoziție un aport semnificativ de carbohidrați și grăsimi.

Cum trebuie utilizat gainerul?

Gainerul trebuie utilizat pe post de supliment alimentar pentru a te ajuta să obții totalul caloric pe care ți l-ai propus zilnic.

Toate gainerele noastre precum Gainerul, Gainer mix extrem, Mix pentru creșterea în greutate, excelează prin gustul specific și sunt o cale accesibilă de a suplimenta valorile nutriționale de care ai nevoie și astfel să te ajute să crești în greutate cu succes.



Myprotein RO

Myprotein RO

Scriitor si expert


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum