0
Coș

Nu există produse în coș

Antrenament

Tot ce ai nevoie să știi despre cross-training

Antrenamentele de cross-training deseori elicită reacții puternice din partea oamenilor — fiind un subiect polarizant in lumea fitness, în sensul în care oamenii fie sunt complet derutați de scopul acestora, fie complet obsedați de ele.

Într-o încercare de a mai elucida un pic din acest sport polarizant, am discutat cu Daniel Campbell (@danccampbell), antrenor-șef la TRAIN Heald Green, o sală de cross-training din Manchester.

Cum ai sintetiza cross-training-ul unei persoane care nu l-a practicat niciodată?

Cross-training-ul se află acum la două poluri.

La un pol avem antrenamentele de cross-training competitive la nivel de elită — acesta este felul în care majoritatea oamenilor percepe cross-training-ul. Ei se uită la jocurile sau documentarele de cross-training care înfățișează persoane făcând tracțiuni sau ridicând greutăți imense.

Pentru mulți oameni, nu aceasta este ceea ce va fi actuala lor experiență de cross-training. În realitate, este doar o metodă de antrenament care combină elemente de forță, fitness cardio-respirator și exerciții cu greutatea corporală.

Accentul este pus pe îmbunătățirea de sine și practicarea acestui sport în sânul unei comunități formată din oameni care gândesc la fel și doar vor să fie mai în formă și să se simtă bine, într-un mediu distractiv.

Cum este asta diferit de antrenamentele de fitness obișnuite?

Cred că cea mai mare diferență între antrenamentele de fitness obișnuite și antrenamentele de cross-training o reprezintă comunitatea și intensitatea.

Într-o sală de fitness obișnuită, oamenii tind să nu socializeze — își văd singuri de treabă și nu interacționează cu alții. Într-o sală de cross-training toată lumea se antrenează împreună, ceea ce stârnește un pic de competiție și face oamenii să se străduiască un pic mai mult — pentru o repetare în plus sau un kilogram în plus la bară.

Întreg mediul este în continuare prietenos și competitiv — toată lumea se va bucura pentru tine când îți dobori un record personal într-o sală de cross-training.

 

Poate oricine să practice?

Da, oricine poate să practice cross-training, dar întrebarea este dacă toate mișcările sunt potrivite pentru toată lumea. De exemplu, are nevoie tipul care nu a făcut niciun exercițiu în ultimii 15 ani, dar a venit ca să intre un pic în formă, să facă un exercițiu de smuls?

Probabil că nu, ar avea mai mult de câștigat făcând exerciții de ridicare de kettlebell.

Aici apare frumusețea cross-training-ului. Poate fi universal scalabil, ceea ce înseamnă că se pot alege mișcări sau greutăți mai potrivite astfel încât toată lumea să beneficieze de același antrenament solicitant, dar într-o manieră sigură pentru fiecare.

Cum te-ai apucat de cross-training?

Acum aproximativ 4-5 ani am dat peste un curs de cross-training online când am văzut un “antrenament Hero” numit “The Seven”. M-am dus la sala mea de fitness din zonă și am făcut o încercare.

La vremea aceea eram în formă și jucam rugby semi-profesionist și nu mi-a venit să cred cât de dificil putea să fie sau cât de buni erau timpii listați de ceilalți și cât de slab puteam eu să fiu în comparație cu toată lumea. Astfel am ajuns să caut prima mea cutie (sală de cross-training).

Ai putea spune că te-ai schimbat de când practici cross-training?

Practicarea de cross-training a avut un rol catalizator pentru câteva schimbări din viața mea. Am obținut o diplomă de drept la universitate și eram pe cale să devin avocat — acum sunt antrenor de cross-training full-time și am de asemenea și un business de antrenat online pentru oameni care vor să își prioritizeze fitness-ul.

Cross-training-ul m-a condus pe calea asta, a fost o piatră de hotar care mi-a permis să învăț că trebuie să urmezi ceea ce te pasionează în viață.

În termeni de schimbare fizică, eu la 31 de ani aș șterge pe jos cu eu la 24 de ani, în aproape orice concurs fizic.

Care este cel mai solicitant aspect al cross-training-ului?

Aspectul cel mai dificil pentru mulți este să își țină ego-ul în frâu și să facă un pas înapoi. Oamenii se uită la cross-training și vor să vină să înceapă să facă tracțiuni și să smulgă greutăți grele — este ca și cum te-ai uita la fotbal la Liga Campionilor și ai începe să te crezi următorul Ronaldo.

Nu funcționează așa — întâi trebuie să stăpânești mișcările de bază, ca ulterior să poți progresa. Asta nu înseamnă că nu este posibil să faci toate lucrurile pe care le vezi făcute de către cross-trainerii de top, dar necesită timp să ajungi atât de bun. Trebuie să te asiguri că tehnica ta este ireproșabilă înainte să începi să adaugi greutăți mari sau să te asiguri că poți face tracțiuni perfecte înainte să începi să faci tracțiuni kipping, etc.

Este de asemenea răspunderea sălii la care mergi și iarăși se ajunge la ideea că sportul de cross-training trebuie să fie scalabil pentru toți oamenii care îl practică.

Care este sfatul tău pentru cineva care se gândește să se apuce de cross-training?

Găsește-ți o sală bună, nu-ți fie frică să te antrenezi la nivelul tău, pune multe întrebări — și, cel mai important, bucură-te de experiență, căci este menită să fie distractivă!

Concluzii

Noi suntem de părere că discutia cu Daniel a fost de natură să ajute la demontarea unora dintre miturile și stereotipurile care există în jurul acestui sport.



Lauren Dawes

Lauren Dawes

Scriitor si expert

Lauren este absolventă de literatură engleză originară din sud. Ea a iubit mereu înotul și a descoperit beneficiile antrenamentului cu greutăți în ultimii ani și are foarte mult spațiu pentru a îmbunătăți clasa ei de yoga săptămânal.

În weekend de obicei gătește sau mănâncă un fel de brunch și se bucură de rețele noi pe care le descoperă cu colegii ei de cameră - mai ales că nu respectă obiceiurile stundețești și gătește tot felul de lucruri. Cu toate acestea, ea crede foarte mult în menținerea unui echilibru între sală și gin.

Aflați mai multe despre experința lui Lauren aici.


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum