Suplimente

Creatina provoacă creșterea în greutate? | Răspuns la întrebările dvs

Creatina este un supliment popular folosit de sportivi și pasionații de sală cu o mulțime de dovezi care îl susțin ca fiind unul dintre cele mai eficiente suplimente pentru îmbunătățirea forței, vitezei și a masei musculare. Cu toate acestea, unul dintre cele mai răspândite efecte secundare ale creatinei este creșterea în greutate. Dar acesta nu este neapărat un lucru rău, nu este genul de creștere în greutate la care te-ai putea gândi.

În acest articol vom detalia faptele și vom răspunde la întrebările tale despre creșterea în greutate cauzată de creatină, așa că haideți să începem.

Ce este creatina?

Creatina este un compus natural care se găsește în alimente precum carnea roșie, carnea de pasăre și fructele de mare.

Un bărbat cu greutatea medie de 70 kg va stoca de obicei aproximativ 120 g de creatină în corpul său. Cu suplimentarea, este posibil să creșteți acest stoc la aproximativ 160g. Când stocul dvs. de creatină este maximizat, atunci veți vedea efectele de îmbunătățire a performanței, ale creșterii forței, puterii, masei musculare și recuperării îmbunătățite.

Cum funcționează creatina?

Suplimentarea creatinei crește cantitatea de fosfocreatină (PCr) stocată în celula musculară, care acționează ca o sursă de energie în timpul exercițiilor de mare intensitate, cum ar fi ridicarea de greutăți. În esență, creșterea stocului de fosfocreatină vă va permite să faceți mai multe repetări și să vă recuperați mai bine între seturi, ceea ce, în timp, duce la creșterea masei musculare.

Pentru ca corpul dumneavoastră să producă fosfocreatină în mușchii scheletici, creatina trebuie să intre în celula musculară prin fluxul sanguin. Pe măsură ce creatina intră în celula musculară, poate atrage apă în celulă, ceea ce duce la retenția de apă și creșterea în greutate.

Obțineți informații despre ceea ce face de fapt creatina de la nutriționistul nostru aici…

Creatina te îngrașă?

În studiile pe termen scurt, dovezile arată că creatina va crește masa corporală, mai ales dacă urmează un protocol de încărcare. Acest lucru se va datora cel mai probabil retenției de apă în celula musculară. În acest caz, acesta este de fapt un semn bun, deoarece este un indiciu că rezervele dvs. de creatină cresc, ceea ce va duce la beneficii de performanță.

Pe termen lung, va exista probabil o creștere în greutate din cauza creșterii masei musculare slabe. Depozitul maxim de creatină va crește capacitatea de exercițiu (seturi și repetări) și va îmbunătăți recuperarea, ceea ce va duce la îmbunătățirea calității antrenamentului, ceea ce va duce în cele din urmă la o creștere a mușchilor slabi, ceea ce este cu siguranță un lucru bun!

Creatina te ajută la dezvoltarea mușchilor?

Pe termen scurt, greutatea câștigată în timpul suplimentării cu creatină nu va fi mușchi slab, ci retenția de apă în celula musculară. Adaptările antrenamentului au loc odată ce stocul de creatină din organism a fost maximizat. În esență, depozitele complete de creatină vă vor permite să atingeți mai multe repetări și să vă recuperați mai repede, ceea ce duce la câștiguri pe termen lung în masa musculară slabă.

În echipă cu antrenamentul de rezistență, cei care suplimentează creatina vor câștiga de obicei mai multă masă musculară decât cei care nu o fac. Dovezile sugerează că aceasta ar putea fi în jur de 1,8 kg după 12 săptămâni de antrenament.

De asemenea, s-a sugerat că umflarea celulei musculare cauzată de retenția de apă poate fi de fapt una dintre modalitățile prin care creatina crește masa musculară slabă. Teoria este că umflarea celulei musculare acționează ca un declanșator care declanșează o cascadă de reacții metabolice care au ca rezultat o creștere a sintezei proteinelor musculare.

Află dacă creatina este potrivită pentru tine în testul nostru…

Mesaj de încheiere

Pe termen scurt, suplimentarea cu creatină poate crește greutatea corporală totală. Acest lucru se datorează cel mai probabil retenției de apă în mușchi, mai degrabă decât unei creșteri a masei musculare sau masei adipoase. Creatina pe termen lung, alături de antrenamentul de rezistență, poate duce la creșterea masei musculare slabe datorită volumului crescut de antrenament și al recuperării.

Deci, indiferent de „greutatea apei” câștigată, probabil că merită datorită câștigurilor obținute de creatina pe termen lung.



Myprotein RO

Myprotein RO

Scriitor si expert


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum