Antrenament

Antrenamentul HIIT vs. LISS | Care este mai bun pentru arderea grăsimii?

Antrenamentul HIIT vs. LISS | Care este mai bun pentru arderea grăsimii?

Când vine vorba de intrarea în formă și scăderea greutății, în mod natural trebuie implicată și o formă de cardio în antrenament – dar când vine vorba de ce tip de cardio este mai potrivit pentru arderea grăsimii, oamenii au păreri diferite.

Mai ales când vine vorba de antrenamentele HIIT și LISS

HIIT, sau antrenament de mare intensitate în interval, este o formă de cardio în care treceți rapid de la exercițiile în intervale scurte de mare intensitate la perioadele scurte de odihnă.

De exemplu, un antrenament HIIT obișnuit poate să includă 45 secunde de sărituri urmate de 15 secunde de odihnă, apoi să treceți la 45 secunde de cățărări urmate de încă 15 secunde de odihnă, etc.

LISS, sau antrenamentul în stare de echilibru cu intensitate scăzută este opusul – poate fi oricare formă de cardio, precum înot, mers pe jos, bicicletă dar la un nivel relaxat cu rezistență scăzută pentru cel puțin 40-60 minute.

Spre deosebire de HIIT, care impinge organismul spre limite în perioade scurte de timp, antrenamentul LISS urmărește un nivel scăzut de exercitare într-o perioadă lungă de timp.

Dar care este cea mai bună variantă de cardio pentru arderea grăsimii? Haideți să aflăm.

Beneficiile antrenamentului HIIT

  1. Câștigi timp

Ai simțit vreodată că nu ai suficient timp la dispoziție pe parcursul zilei pentru a termina antrenamentul? Petreceți mult timp în drum spre și la serviciu, vă pregătiți masa, socializați pe rețelele online… (bine, ultimul punct nu este o scuză, dar probabil este o realitate).

Alocarea a 15-20 minute antrenamentului HIIT reprezintă un compromis grozav – mușchii rămân activi chiar dacă nu epuizați o întreagă sesiune de antrenament. Puteți efectua antrenamentul chiar și în fața televizorului în timpul pauzelor publicitare, sau când aștepți ca masa să fie pregătită.

Intensitatea ridicată a exercițiilor înseamnă că organismul arde în continuare grăsimi, dar într-o perioadă condensată de activitate.

  1. Este un antrenament care implică toate grupele musculare

Unul dintre punctele cheie ale antrenamentului HIIT este faptul că implică toate grupele musculare – crede-ne, după prima rundă o să simți cum grăsimea începe să ardă peste tot.

Exercițiile care implică tot corpul, genuflexiunile, săriturile, alpinismul și planșa sunt grozave pentru a pune inima în mișcare și pentru arderea eficientă a grăsimilor.

  1. Sunt foarte eficiente

Împingându-ți organismul la extrem primești un răspuns prompt. Intervalele scurte de efort care vă lasă fără suflare declanșează pornirea metabolismului la un nivel mai ridicat și astfel organismul poate începe să ardă energie în detrimentul carbohidraților.1

Da, este dificil – dar rezultatele îl fac să merite. Se termină și mai rapid…

Beneficiile antrenamentului LISS

  1. Nu este atât de descurajant

Sunt zile în care este nevoie de foarte multă voință pentru a te schimba în hainele de antrenament, să nu mai vorbim de efectuarea exercițiilor care te vor face să transpiri din cap până în picioare. Mersul pe jos într-o plimbare poate fi o alternativă mult mai bună – și îți poți limpezi mintea de asemenea.

Să găsești un tip de exerciții potrivit pentru tine – și pe care să le urmezi cu plăcere – poate face diferența când vine vorba de strictețea unui plan de antrenament și a obiectivelor pe termen lung

  1. Poți face mult mai mult

A fii activ nu înseamnă că trebuie să rămâi fără suflare mereu și să simți durerea în zilele următoare – completând mai multe sesiuni de LISS pe săptămână în detrimentul exercițiilor de mare intensitate cu risc ridicat de accidentări înseamnă un mod mult mai eficient de a arde grăsimile.

Simplul fapt că poți urma antrenamentul LISS pentru o perioadă mai lungă de timp decât cel HIIT înseamnă că poți arde mai multe calorii.

În plus, LISS nu menține nici pe departe atât de multă încordare în mușchi precum o face HIIT, așa că este alegerea ideală pentru cei care abia au intrat în lumea fitness-ului sau se recuperează după o accidentare.

Poate fi o alegere mai bună și pentru cei care urmează un antrenament intens cu greutăți sau care practică mai multe sporturi, deoarece HIIT poate obosi organismul și astfel să mărească timpul necesar pentru recuperare. Dacă vrei să revii la forma de vârf, atunci o oră de mers pe jos cu o zi înainte de antrenament este probabil o idee mai bună decât să te împingi la limite cu un nou antrenament HIIT.

Mesaj de urmat

Pentru încheiere, se pare că preferințele personale au ultimul cuvânt în dezbaterea ”care cardio este mai bun pentru arderea grăsimilor”. Sigur, un antrenament HIIT poate fi strecurat în program și arde caloriile mai rapid, indiferent de cum arată calendarul tău – dar dacă ești predispus să urmezi un plan de 4-5 sesiuni de cardio cu intensitate scăzută pe săptămână, atunci poți arde cel puțin la fel de multe calorii, poate chiar mai multe.



Lauren Dawes

Lauren Dawes

Scriitor si expert

Lauren este absolventă de literatură engleză originară din sud. Ea a iubit mereu înotul și a descoperit beneficiile antrenamentului cu greutăți în ultimii ani și are foarte mult spațiu pentru a îmbunătăți clasa ei de yoga săptămânal.

În weekend de obicei gătește sau mănâncă un fel de brunch și se bucură de rețele noi pe care le descoperă cu colegii ei de cameră - mai ales că nu respectă obiceiurile stundețești și gătește tot felul de lucruri. Cu toate acestea, ea crede foarte mult în menținerea unui echilibru între sală și gin.

Aflați mai multe despre experința lui Lauren aici.


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum