0
Coș

Nu există produse în coș

Suplimente

Ulei de Cocos | Beneficii si mod de administrare

Ulei de Cocos | Beneficii si mod de administrare

Uleiul de cocos a ajuns unul din cele mai populare produse pentru sănătate din lume, admirat în special de cei din industria fitnessului.

Utilizat în special pentru fenomenalele beneficii pe care le are pentru sănătate, s-ar putea să pară paradoxal că 90% din grăsimea din uleiul de cocos este saturată, doar o mică parte din ea fiind compusă din acizi grași mono- și polinesaturați.

Totuși, acestea nu sunt precum grăsimile pe care le găsești de exemplu în ciocolată și produse de patiserie. De fapt, grăsimea din uleiul de cocos a fost observată a ajuta la slăbire, pe lângă multe alte beneficii pe care le aduce sănătății!

Aceasta este formată din trigliceride cu lanț mediu (MCT), care au proprietăți chimice unice – adică, când sunt consumate, prin metabolizare, oferă un mare număr de beneficii pentru sănătate.

Deci, ce face uleiul de cocos atât de sănătos?

Cum ajută uleiul de cocos corpul?

Principalul acid gras din uleiul de cocos este acidul lauric, care formează cam 50% din ulei.

În organism, acidul lauric este convertit în monolaurină, care are mai multe efecte benefice asupra sănătății.

De exemplu, monolaurina are proprietăți anti-fungice, anti-bacteriene, și anti-virale, și este o componentă majoră a grăsimii din laptele matern.

Monolaurina este substanța care ajută beblușii să nu facă infecții virale sau bacteriene.

Deși nu se cunoaște încă exact mecanismul prin care uleiul de cocos și acidul lauric își exercită efectele în organism, acestea au fost totuși observate în zeci de studii.

Beneficiile uleiului de cocos pentru sănătate

De-a lungul ultimelor decenii uleiul de cocos a acumulat o listă de beneficii.

Compoziția sa unică a fost legată de următoarele:

1) Uleiul de cocos și slăbirea

ARDE GRĂSIMEA CU GRĂSIME!

Mulți oameni nu reușesc să vadă vreo legătură între grăsimi și slăbire – până la urmă, cum să slăbești mâncând mai multă grăsime?

Ei, iată că consumul de acizi grași găsiți în uleiul de cocos s-a dovedit în multe studii că accelerează slăbirea.

De exemplu, Portillo et al (1998) au investigat efectele hrănirii șobolanilor cu o dietă bogată în grăsimi îmbogățită cu ulei de cocos, și influența uleiului de cocos în timpul unor restricții energetice și alimentare.

În acest experiment șobolanii au fost hrăniți cu o dietă simplă sau îmbogățită cu ulei de cocos timp de șapte săptămâni.

S-a observat că depunerea de grăsime a fost mult redusă la șobolanii care au avut dieta îmbogățită cu ulei de cocos, și s-a concluzionat că uleiul de cocos este eficient în reducerea depozitelor de grăsime.

2) Afecțiuni cardiovasculare și nivelele de colesterol

Afecțiunile cardiovasculare sunt principala cauza a mortalității la nivel mondial, iar nivelele de colesterol sunt un factor major în dezvoltarea acestor afecțiuni.

Uleiul de cocos s-a dovedit în mai multe studii a reduce nivelele de colesterol, ceea ce sugerează ca ar putea fi util în prevenirea afecțiunilor cardiovasculare.

 

De exemplu, un studiu de Nevin et al (2004) a investigat efectele consumului de ulei de cocos virgin asupra nivelelor sanguine ale lipidelor.

Pentru aceasta, au urmărit acestea în șobolani de-a lungul a 45 de zile de suplimentare cu ulei.

După această perioadă, s-a observat că uleiul de cocos are un efect benefic în reducerea nivelelor lipidice și a colesterolului total, reducând nivelele de trigliceride, fosfolipide, LDL și VLDL (colesterol „rău”), în timp ce a crescut nivelele de HDL (colesterol „bun”).

Per total, acest studiu a observat potențiale efecte benefice ale uleiului de cocos virgin în reducerea nivelelor de lipide serice și oxidării colesterolului LD – ceea ce poate fi util în prevenirea anumitor boli cronice, precum cele cardiovasculare.

3) Uleiul de cocos și cancerul

Uleiul de cocos a fost observat în unele a avea efect preventiv împotriva cancerului. Totuși, mai sunt necesare studii pentru a trage o concluzie sigură.

Într-un studiu de Reddy et al (1984) s-a observat că consumul de ulei de cocos a dus la o reducere a dezvoltării adenocarcinoamelor (un fel de tumori), consumul de ulei de cocos fiind invers proporțional cu dezvoltarea tumorilor.

4) Imunitate, vindecare, infecții

Aceste caracteristici ale uleiului de cocos au fost observate în multe studii, inclusiv în studii mai vechi precum cel al lui Kabara (1978).

În acest studiu s-a observat că MCT din uleiul de cocos au efect împotriva multor microorganisme, precum bacterii, fungi și viruși.

Mai mult, într-un studiu de Pablo et al (1998), s-au investigat efectele dietelor conținând ulei de măsline, de floarea soarelui, sau de cocos asupra funcționării sistemului imunitar.

În acest experiment, trei grupuri de șoareci au fost hrăniți cu trei diete diferite, conținând fiecare 15% ulei de măsline, floarea soarelui, sau cocos.

La sfârșitul studiului, s-a observat un efect antiinflamator datorat proprietăților imunomodulatoare ale uleiului.

Rezultatele au subliniat că acizii grași din uleiul de cocos pot avea un rol important ăn modularea funcționării sistemului imunitar.

5) Digestie

Beneficiile interne ale uleiului de cocos continuă cu faptul că prin proprietățile sale antimicrobiale, și fiind o sursă bună de antioxidanți și vitamine, poate ajuta și regla digestia!

Uleiul de cocos este deseori utilizat ca ulei de gătit, și poate ajuta în prevenirea unor afecțiuni precum Sindromul Colonului Iritabil.

6) Îngrijirea părului și pielii

Pe lângă beneficiile mai sus menționate, uleiul de cocos mai face ceva: ajută la menținerea sănătății părului și pielii.

Așadar, este folosit pe scară largă în scopuri cosmetice datorită proprietăților hidratante și faptului că poate proteja pielea și părul de radiațiile ultraviolete.

Utilizările uleiului de cocos

Uleiul de cocos are multe utilizări datorită multiplelor sale beneficii, dar în principal este folosit la gătit.

Spre deosebire de alte uleiuri vegetale, uleiul de cocos este solid la temperatura camerei, topindu-se undeva în jur de 25 de grade Celsius.

În general, uleiul de cocos poate fi folosit atât în aproape orice rețetă pentru a înlocui alte uleiuri de gătit.

Cât ulei de cocos ar trebui să consum?

Când vine vorba de uleiul de cocos și acidul lauric, nu se știe încă exact cât este necesar a fi consumat pentru a-i obține toate beneficiile.

Sugarii consumă din laptele matern între 0.3 și 1g per kg corp – cantitate care le oferă oarece protecție în fața infecțiilor -, deci adulții probabil ar beneficia de la consumul a 10-20 g acid lauric pe zi (20-40 g ulei cocos).

Pe scurt

Sperăm că acest articol v-a răspuns la toate întrebările pe care le aveați despre uleiul de cocos – iar dacă nu, scrieți-ne la comentarii și vă vom răspunde!

Studiile sunt un bun început, dar ele ne dau doar asocieri, momentan. Nu trebuie acum să începem să mâncăm ulei de cocos ca adaos la fiecare masă – excesul caloric va fi întotdeauna prinicipală cauză a îngrășării.

Așadar, este important să avem o dietă echilibrată, care să conțină toți micro și macronutrienții necesari, în timp ce savurăm mâncăruri sănătoase și delicioase!

 



Myprotein RO

Myprotein RO

Scriitor si expert


Vezi ce oferte ti-am pregatit in perioada Black Friday 2018! Cumpără Acum