0
Coș

Nu există produse în coș

Suplimente

Creapure (Creatina monohidrat). Ghidul simplu și beneficiile: Ce, Cum, dar mai ales De ce?

Creapure (Creatina monohidrat). Ghidul simplu și beneficiile: Ce, Cum, dar mai ales De ce?

Creatina = mai mare, mai puternic…mai bun! Cât este, însă, adevăr și cât placebo?

În acest scurt ghid voi încerca să îti explic „cum stă treaba” cu acest supliment atât de cunoscut în lumea sportivilor profesioniști și amatori deopotrivă. Întrebările cele mai importante la care vom căuta împreună răspunsuri sunt Ce, Cum și De ce. Nu în ultimul rând, vom identifica factorii pentru care varianta Creapure poate fi cea mai bună alegere pentru tine.

Ce?!

„Ce este creatina?” – Creatina este una dintre cele mai studiate substanțe folosite pentru îmbunătățirea performantelor sportive. Acest lucru, dar mai ales concluziile trase de numeroși specialiști, a făcut ca acest acid sa intre în top 3 suplimente ca popularitate printre practicanții de sport.

Creatina este un acid organic produs la nivelul ficatului, al cărui rol este acela de a furniza energie celulelor întregului organism. În particular, ea este întâlnită într-o mai mare proporție la nivelul celulelor musculare și este compusă din trei aminoacizi esențiali și neesențiali: arginina, glicina și metionina.

Fiind produsă de ficat, ea se regăsește în anumite cantități în organismul fiecăruia. De asemenea, creatinei produse de propriul corp i se adaugă cea obținută din alimente de origine animală – carnea roșie, albă și chiar din ouă.

Popularitatea ei ca supliment a apărut, însă, după ce studii efectuate de universități de prestigiu, publicate inclusiv de US National Library of Medicine, au arătat că eficiența acestui compus organic atunci când corpul se folosește doar de producția proprie este limitată. Astfel, s-a concluzionat că o ușoară suplimentare poate contribui la dezvoltarea performanțelor atletice prin faptul că sportivul în cauză beneficiază de mai mult combustibil în timpul antrenamentelor.

Spus altfel, știința din spatele creatinei este simplă. Corpul uman este alimentat de trei așa numite sisteme energetice. Ele sunt ATP-CP, glicolitic și oxidativ. Primul dintre ele conține în denumirea lui chiar substanța subiect a acestui text – fosfocreatina.

ATP-CP este prima sursa de energie a cărui robinet este acționat în momentul în care creierul transmite informația ca omul își mărește nivelul de efort fizic. Astfel, vine de la sine înțeles că o mai mare rezervă îi permite corpului să susțină efortul pentru o perioadă mai lungă de timp. Aceasta perioadă se poate traduce inclusiv în metri alergați sau în repetări efectuate.

În medie, o persoană de 70-80 de kilograme poate stoca până la dublul numărului în grame – până la 140-160 grame creatină la nivelul celulelor musculare.

Astfel, scopul suplimentării este acela de a menține constant nivelul de creatină în celulele musculare.

Cum?

„Cum se administrează creatina?” – De-a lungul anilor, sportivii, fie că vorbim despre atleți, fotbaliști, rugbyști sau culturiști, au practicat diverse metode în privința suplimentării cu creatina. Una foarte populară consta în administrarea unor doze mari, de până la 20-30 de grame pe zi, pentru o perioadă de până la o săptămână. Scopul era suprasaturarea receptorilor și a celulelor.

Totuși, studiile efectuate în ultimii ani au arătat că o suplimentare mai „modestă”, cu 3-5 grame pe zi, este suficientă și chiar optimă pentru un om de greutate medie.

La fel, diferiți sportivi au obișnuit să administreze creatina în diferite momente ale zilei. Deși a existat o mare popularitate a amestecării creatinei în „shake-ul post antrenament”, acesta este doar un mit. Asta pentru că nu exista un moment ideal din zi, cât timp nivelul de creatină din corp este unul constant și optim. Totuși, logica ar fi o administrare înaintea efortului, pentru ca organismul să aibă de unde consuma.

De ce Creapure?

Creatina monohidrată Creapure este cea mai pură formă a acestui acid organic. Ea este fabricată la cele mai ridicate standarde prin intermediul unui proces care elimină orice fel de impurități și produse secundare (Creatinina fiind unul dintre ele).

Astfel, produsul final Creapure are o puritate de 99.9%.

De asemenea, forma ei microzată permite ingerarea mai ușoară, fără a da senzația înghițirii unui produs nisipos.

Beneficii cheie ale creatinei monohidrat si ale variantei Creapure, pe scurt

-Studiile arată că subiecții care au utilizat creatină pentru perioade medii de timp au câștigat cu până la 20% mai multă masă musculară decât cei care nu au folosit creatină

-Sprijina efortul de intensitate mare

-Poate oferi boost-ul necesar depășirii unei perioade de stagnare

-Alte studii au arătat că subiecții cărora li s-a administrat creatină au arătat o îmbunătățire a proceselor cognitive. De asemenea, cercetătorii au concluzionat că poate avea un rol în împiedicarea apariției bolilor sistemului nervos, precum Parkinsonul

-Utilizarea creatinei de oameni cu vârste mai înaintate poate întârzia apariția Sarcopeniei

-Produs la cele mai înalte standarde și testat pentru a nu prezenta impurități

-Creapure are cel mai ridicat nivel de Creatina Monohidratata

Concluzie

Creatina monohidrat este probabil unul dintre cele mai „sincere” suplimente. Raportul între beneficii, calitatea Creapure și prețul scăzut face din acest supliment un „must”.

 



Myprotein RO

Myprotein RO

Scriitor si expert


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum