0
Coș

Nu există produse în coș

Antrenament

Cross-training vs. antrenament cu greutăți — Care e mai bun?

Cross-training-ul este o formă de antrenament despre care toată lumea are opinii foarte ferme. Fie că ești pasionat sau un sceptic convins, ne-am gândit că a venit vremea ca cineva să explice în amănunt diferența dintre cross-training și antrenamentul normal cu greutăți — și, cel mai important, dacă este mai bun.

Deci, după ce am investigat cu ajutorul lui Daniel Campbell (danccampbell), antrenor șef la o sală de cross-training din Manchester, am încercat să lămurim acest lucru.

Care sunt principalele diferențe?

1. Exercițiile

Deși cu siguranță că există destule exerciții comune, multe dintre acestea care s-ar potrivi la fix într-un antrenament de cross-training nu le-ai vedea într-o sală de fitness obișnuită.

“Antrenamentul obișnuit cu greutăți tinde să oscileze în jurul bodybuilding-ului,” explică Daniel, “pe când cross-training-ul combină greutățile cu gimnastica și exercițiile de cardio. Asta înseamnă că efectul nu este doar hipertrofia, ci o combinație între hipertrofie, antrenament cardiovascular și de flexibilitate.”

 

2. Intensitatea

Acesta este probabil cel mai important aspect. Doar menționând “cross-training” este suficient pentru a elicita reacții destul de intense de la oamenii din jur – începând de la admirație până la groază pură.

“De ce ar vrea cineva să facă așa ceva?” este un răspuns foarte comun.

Antrenamentele de cross-training cu siguranță nu sunt pentru cei slabi de înger și necesită un efort fizic imens, ca să nu mai vorbim de voință, pentru a fi duse la bun sfârșit – sau, în unele cazuri, doar ca să le încerci.

Asta nu se datorează neapărat faptului că incorporează exerciții foarte complexe deși, asa cum explică Daniel, este mult mai strâns legat de intervalele de timp.

“Intensitatea deseori se datorează volumului imens de mișcări de bază – flotări, genuflexiuni, articulări – într-un timp foarte scurt. Ia de exemplu antrenamentul ‘Murph’ – într-un interval de 30-40 de minute, scopul este să execuți 100 de tracțiuni, 200 de flotări, 300 de genuflexiuni și să alergi 3 kilometri, totul în timp ce porți o vestă de 10 kilograme pe tine. Volumul acesta este considerabil mai mare decât antrenamentul unor oameni pe o săptămână întreagă.”.

3. Comunitatea

Nu există niciun dubiu că cei care practică cross-training par să formeze comunități foarte strânse, marcate de prietenii adevărate și de lungă durată. În general, acest lucru nu se aplică la o sală de fitness obișnuită, care este mai mult un loc în care oameni străini unii de ceilalți merg să se antreneze individual, încercând să evite contactul vizual în afara momentelor când trebuie să întrebe pe cineva câte seturi i-au mai rămas de efectuat la un aparat.

Aspectul social înfloritor al acestui sport nu numai că aduce oamenii laolaltă dar constituie de asemenea și un catalizator important pentru dezvoltarea personală, precum explică Daniel:

“Într-o sală de cross-training, în timpul unui antrenament, toată lumea lucrează împreună – lucru care stârnește competiție și deseori face oamenii să se străduiască un pic mai tare ca să facă o repetare în plus sau să adauge un kilogram în plus la bară. În timp ce sunt în competiție, tot mediul este în continuare prietenos și toată lumea se va bucura pentru tine atunci când îți dobori un record personal.”

Să îți găsești motivația de a merge la un astfel de antrenament este de asemenea probabil mult mai ușor dacă ai ocazia să îți întâlnești toți prietenii acolo. Este mult de vorbit despre diferența pe care o atitudine de genul “suntem toți împreună în asta” o poate avea în progresul tău.

Ești mai predispus la accidentări atunci când practici cross-training?

După punctul #2, acest lucru constituie întrebarea din mintea tuturor, nu? Solicitându-ți corpul atât de mult pare a fi mai solicitant decât o ușoară încordare pentru noi și ridică întrebarea dacă un sport precum cross-training este de fapt sigur.

“Se vorbește mult despre faptul că antrenamentele de cross-training sunt periculoase – acest lucru este foarte exagerat,” contrazice Daniel. “Oamenii se mai rănesc, da, dar vă garantez, chiar și când compari numărul de oameni care participă la un antrenament de cross-training cu, să zicem, o echipă de fotbal de 5 oameni, sunt mult mai mulți oameni care se rănesc la fotbal.

În experiența mea, cei mai predispuși la accidentări sunt cei care ridică mult din orgoliu. Dacă ai un antrenor decent și un program de bun simț, aș argumenta că acest lucru previne riscul mișcărilor mai dinamice.”

Pentru a înlătura orice acuzații că Daniel este subiectiv cu privire la sportul unde petrece majoritatea timpului său fie practicându-l fie antrenându-i pe alții -ne-am gândit ca ar ajuta să venim și cu un studiu imparțial. O recenzie recentă din Journal of Sport Rehabilitation a descoperit că “riscul de accidentări pe care îl prezintă cross-training-ul este comparabil cu cel prezentat de sporturi precum culturism olimpic, maraton, atletism, rugby, fotbal american, hochei pe gheață, fotbal sau gimnastică.”1

Care este mai bun?

Ca și cu orice alt sport, în mare parte se reduce la preferințele tale personale și la scopurile tale individuale. Antrenamentul de cross training cu alte persoane împotriva cărora să concurezi și împreună cu care să te bucuri poate fi exact motivația de care ai nevoie ca să treci prin antrenamentul tău de mijloc de săptămână. Sau, simpla idee de a practica acest sport te poate trimite înapoi la siguranța sălii tale de fitness normale, unde îți poți termina antrenamentul de picioare într-o singurătate pașnică.

În pofida faptului că el în esență practică cross-training ca și profesie, Daniel are o abordare moderată în privința acestei dezbateri.

“Nu aș spune că există o variantă mai bună între antrenamentul cu greutăți și cross-training – există mulți practicanți de cross-training care ar avea de câștigat de pe urma unui antrenament clasic cu greutăți, pentru a îndrepta dezechilibrele și pentru a deveni mai apți pentru cross-training.

În același timp, sunt mulți care doar ridică greutăți care și-ar putea îmbunătăți anduranța prin câteva antrenamente de cross-training pe săptămână. Și-ar da probabil seama că antrenamentele de fitness extra le îmbunătățesc calitatea seturilor în antrenamentele uzuale de anduranță.

Concluzii

Suntem în dubii în privința acestui subiect. Deși clar nu este pentru toată lumea, trebuie menționat că antrenamentul de cross-training poate fi o formă de exercițiu mai diversă și mai bine rotunjită, care încorporează exercițiile de flexibilitate și cardio cu cele de forță.

Putem probabil fi toți de acord cu un singur lucru însă – toți practicanții de cross training sunt niște duri, cu o incredibilă determinare și dedicare sportului lor.



Lauren Dawes

Lauren Dawes

Scriitor si expert

Lauren este absolventă de literatură engleză originară din sud. Ea a iubit mereu înotul și a descoperit beneficiile antrenamentului cu greutăți în ultimii ani și are foarte mult spațiu pentru a îmbunătăți clasa ei de yoga săptămânal.

În weekend de obicei gătește sau mănâncă un fel de brunch și se bucură de rețele noi pe care le descoperă cu colegii ei de cameră - mai ales că nu respectă obiceiurile stundețești și gătește tot felul de lucruri. Cu toate acestea, ea crede foarte mult în menținerea unui echilibru între sală și gin.

Aflați mai multe despre experința lui Lauren aici.


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum