0
Coș

Nu există produse în coș

Antrenament

Câteva moduri neobișnuite pentru a te înveseli de Blue Monday

Câteva moduri neobișnuite pentru a te înveseli de Blue Monday

Preferi zilele vesele, însorite și călduroase de vară în detrimentul lunilor friguroase de iarnă? Ei bine, nu ești singurul. Această zi de luni se anunță a fi cea mai deprimantă zi de luni din an. Nu fii abătut din cauza vremii mohorâte și a zilelor întunecate, din moment ce există numeroase activități pentru a vă lumina ziua. Venim cu câteva lucruri neobișnuite pentru a colora această zi de Blue Monday.  

Cum s-a ajuns la Blue Monday

La începutul anilor 2000, Cliff Arnall, un psiholog britanic s-a folosit de o ecuație matematică pentru a dovedi faptul că a treia zi de luni din Ianuarie este cea mai depresivă zi din an, așa ca a fost numită “Blue Monday”

Arnall a inclus următorii factori în calculele sale:

  • Vreme de iarnă rece și umedă
  • Zile scurte și întunecate
  • Crăciunul și sezonul petrecerilor s-au încheiat
  • Lipsă de bani după Crăciun
  • Revenire la serviciu după o vacanță îndelungată

Probabil vă simțiți puțin mai trist după ce ați citit lista de mai sus și reflectați la cât de săracă în evenimente este această lună, comparativ cu luna Decembrie. Deci, cum treceți peste cea mai tristă zi din an? Din fericire, am venit cu niște idei pentru a vă face ziua de Blue Monday mai strălucitoare.

Călătoriți într-un loc însorit

Fugiți de toată responsabilitatea și rezervați o vacanță de ultim moment undeva într-un loc însorit. Nimic nu se compară cu statul la piscină, savurând un cocktail rece și soarele fierbinte care vă îmbunătățește starea de spirit. Nu dispuneți de suficienți bani sau nu puteți scăpa de birou? Trebuie doar să porniți lampa UV pentru a obține acea senzație de vară strălucitoare. Terapia prin lumină s-a dovedit a fi eficientă în tratarea afecțiunilor sezoniere (SAD), așa că de ce nu folosiți lumina de la serviciu pentru a da senzația de vară – ne puteți mulțumi mai târziu.

Uită de lucru, urmărește GIF-uri

Aricii care stau în cadă, broaștele care se gâdilă și câinii care sunt…câini. Nimic nu te face să râzi mai bine decât un GIF sau un meme amuzant. Este vorba de lucrurile mărunte care fac o persoană fericită. Acțiunea de a zâmbi și râsul eliberează neuropeptide care luptă împotriva stresului, împreună cu hormonii ca dopamina, serotonina și endorfinele. Așa că lasă deoparte raportul la care lucrezi dinainte de Crăciun și încarcă filmulețele amuzante cu pisici.

Ieși de sub pătură

Nimic nu este mai oribil decât despărțirea de patul tău confortabil și călduros, dar stând toată ziua acolo și plângându-te cât de oribilă este luna Ianuarie nu va îmbunătăți situația. Așa că fă-ți câteva planuri – îmbracă-te cu pantalonii productivi și apucă-te de proiectele pe care le-ai lăsat “după Crăciun”.  Vopsește camera de zi într-o culoare frumoasă și luminoasă, întâlnește-te cu vechii prieteni sau ia lecții de pian. Vrei o gustare ieftină în oraș? O zi de luni în Ianuarie este cea mai potrivită pentru a savura o masă delicioasă într-un restaurant care încearcă să umple mesele.

Obiective pe care să le urmărești

Ce mai contează o zi sumbră când ai tot anul la dispoziție pentru lucrurile care te fac fericit? Este timpul să lași paharul de vin jos, să-ți dai demisia și să-ți rezervi excursia vieții tale. Bine, asta este puțin cam radical. Ai putea totuși să-ți iei niște timp liber pentru o vacanță minunată, dar când este mai potrivit să intri în atmosfera noului an și să pleci într-o vacanță fără o destinație exactă? Nu se știe niciodată, te poți afla în situația în care te trezești pe o plajă însorită în Africa…

De reținut

Câteva dintre aceste sugestii de a vă scoate din atmosfera mohorâtă a zilei de Blue Monday pot fi puțin cam prea mult. Totuși, începând cu lucrurile mici precum un zâmbet și puțin soare vă pot fi de folos într-o viziune de ansamblu. Ai puțină perspectivă, fii pragmatic și Blue Monday va fi o zi ca oricare alta.

Referințe

1 Lam, R. W., Buchanan, A., Clark, C. M., & Remick, R. A. (1991). Terapia cu lumini ultraviolete contra non-ultraviolete pentru tratarea bolilor sezoniere. Jurnalul de psihiatrie clinică.

2 Seaward BL. Gestionarea stresului: Principii și strategii pentru Sănătate și Bunadispoziție. Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett; 2009:258.

3 R.D. (2000). Corelațiile neuronale ale experienței emoționale conștiente. În R.D. Lane & L. Nadel (Eds.), Neuroștiința cognitivă a emoției (pp. 345–370). New York: Oxford University Press.

 



Evangeline Howarth

Evangeline Howarth

Scriitor si expert

Evangelina a practicat sport de performanță de la o vârstă frage. În calitate de instructoare calificată de către RYA, ea știe care este importanța unei alimentații corecte pentru sporturile extreme și de anduranță, în special datorită experiențe sale în echipa GBR și fiind capitanul și antrenoarea primei echipe de la Universitate.

În timpul liber, lui Evangeline iubește alergatul - în special maratonul. Timpul liber și-l pretece practicând sporturile pe apă sau făcând drumeții. În nopțile ei favorite face sesiune de HIIT sau genuflexiuni în sală înainte de a se bucura de alimente picante și de o tonă de legume.

Vezi mai multe despre experiența lui Evie aici.


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum