Skip to main content
Nutriție

Ce sa mananci dupa antrenament – Myprotein Blog

Ce sa mananci dupa antrenament – Myprotein Blog
Myprotein RO
Scriitor si expert10 luni Ago
Vezi profilul lui Myprotein RO

Câteodată, nu te poți ridica din pat dimineața pentru a merge la sală, iar antrenamentele de după-amiază pentru mulți dintre noi nu sunt o opțiune. Deci, uneori, un antrenament târziu poate fi cea mai bună opțiune.

Până ajungi acasă, ești obosit și flămând. Acest articol îți va da câteva sugestii despre ce să mănânci după un antrenament pe timp de noapte. Când ești obosit, poate fi ușor să cedezi oricărei gustări rapide.

Pentru început, să clarificăm câteva fapte importante. Mâncatul după antrenament este important, în primul rând, deoarece corpul tău are nevoie de proteine pentru a repara masa musculară. În al doilea rând, ar trebui să vă restabiliți rezervele de glicogen - acestea sunt carbohidrații stocați în mușch.

Acea perioadă de după antrenament este momentul în care corpul tău are cel mai mult nevoie de tine. Trebuie să-i oferi corpului tău tot ce are nevoie pentru a începe să se repare și să crească.

Nu vă faceți griji, avem câteva idei despre cele mai bune alimente de mancat după un antrenament nocturn.

Rezumat: Alimentarea corectă după antrenament este cheia pentru cele mai bune rezultate, ajutându-ți mușchii să se refacă și să se pregătească pentru următorul antrenament.

Macronutrienții de după antrenament

Fiecare dintre cei trei macro-nutrienți joacă un rol în metabolism și are beneficii unice după antrenament.

Proteine

Proteina este elementul cheie pentru muschi și este necesară pentru a ajuta la reconstruirea masei musculare. Proteinele ne ajută să ne vindecăm și să ne refacem. Proteinele conțin 4 calorii pe gram și sunt digerate lent dacă sunt întregi.

Carbohidrați

Carbohidrații sunt sursa principală de energie a corpului nostru, glucoza. Digerarea rapidă a carbohidraților ne poate ajuta să ne furnizeze energie, în timp ce carbohidratii digerati încet ne pot ajuta să ne reconstruim rezervele de glucoză în mușchi pentru următorul antrenament, accelerând procesul de recuperare. Carbohidrații conțin și ei, tot 4 calorii pe gram.

Grăsimile

Grăsimile sunt importante pentru sănătatea generală, dar contribuie și la depozitele noastre de energie atunci când rămânem fără glucoză și trebuie să trecem la arderea grăsimilor în antrenamente mai lungi. De asemenea, grăsimea ne face să ne simțim mulțumiți și mai puțin probabil să mâncăm în exces. Acestea conțin 9 calorii pe gram.

 

Shake-urile și batoanele proteice

 

Suplimentarea cu shake-uri de proteine este modalitatea perfectă de a obține proteinele de care corpul tău are nevoie într-un timp scurt. Același lucru este valabil și pentru batoanele și gustările proteice.

Încercați batonul nostru stratificat după antrenamentul de noaptea târziu, cu 20g de proteine, 19g de carbohidrați și 9g de grăsimi.

Proteinele din cazeină

Proteina de cazeină, cunoscută și sub denumirea de proteină de culcare, este cel mai bun shake proteic pe care îl poți consuma după un antrenament nocturn. Este derivat din lapte și are o rată de absorbție mult mai lentă decât proteina din zer, ceea ce înseamnă că poate oferi mușchilor dumneavoastră un aport susținut de proteine în timp ce dormi.

Iaurt & Fructe

Iaurtul natural și grecesc sunt pline de probiotice - bacteriile prietenoase care ajută digestia, perfecte, pentru a mânca înainte de culcare. De asemenea, sunt pline de calciu și sunt o sursă de proteine. După un antrenament, amestecă o cupă de pudră proteică și fructe pentru recuperarea musculară și refacerea energiei. Este unul dintre cele mai bune lucruri de mancat după un antrenament înainte de culcare, deoarece îți va satisface pofta de dulce, fără a crește nivelul de glucoză din sânge.

Brânza de vacă

Brânza de vaci este o sursă atât de bună de proteine și atât de sațioasă și are un conținut foarte scăzut de grăsimi.

Ouă fierte

Ouăle fierte se află pe listele noastre de cumpărături. Sunt atât de ușor de pregătit - doar zece minute la fiert și le poți pune într-un recipient pentru a le putea avea la sală sau la serviciu, sau în frigider, pentru atunci când ajungeți acasă.

Sunt o sursă excelentă de proteine și grăsimi sănătoase, în plus, cercetările științifice au arătat recent că ouăle întregi alimentează sinteza proteinelor musculare direct după antrenament, mai mult decât albușurile consumate separat. Acest lucru se bazează pe faptul că 40% din proteina dintr-un ou este conținută în gălbenuș, iar studiul a arătat că nutrienții adăugați din gălbenuș susțin sinteza crescută a proteinelor.

Hummus cu ardei

Mai vrei idei despre ce să consumi noaptea? Servit cu ulei de măsline extravirgin, humusul este o gustare sațioasă și delicioasă.

Somon & Salată

Dacă îți dorești o masă ușoară, un fel de gustare, peștele gras este sățios și delicios, mai ales când este servit cu o salată. Și, deoarece acest tip de fel de mâncare mediteranean s-a dovedit că ajută atât sănătatea fizică, vei dormi fără probleme după ce ți-ai servit o farfurie. Încearcă să pregătești nișe fileuri de somon și să le ții la frigider pentru a le avea atunci când ajungi acasă.

Reține

Corpul tău are nevoie de proteine și carbohidrați pentru dezvoltarea musculară, indiferent de ora din zi. Gustările nocturne pot fi catalogate ca un nu, dar sănătatea și somnul dvs. vor depinde de reumplerea rezervelor de glicogen și de obținerea unei alimentații adecvate. A ști ce alimente să mănânci după un antrenament nocturn, îți va ajuta recuperarea.

Myprotein RO
Scriitor si expert
Vezi profilul lui Myprotein RO
myprotein