Nutriție

Cele mai bune 9 surse vegetariene și vegane de proteine

Renunți la carne și lactate dar nu ești sigur că vei atinge necesitățile tale în materie de proteine? Încetează să te îngrijorezi chiar acum! Sunt o mulțime de surse de proteine din plante din care să muști. Am listat câteva pentru a te porni.

Quinoa

Quinoa (pronunțat chi-noa) este discutabil una din cele mai bune surse de proteine (și carbohidrați) pentru vegetarieni și vegani. Consistența sa ca la cușcuș o face să poată fi utilizată în salate, caserole sau chiar la rețete de boluri de mic dejun.

Quinoa are de asemenea un conținut ridicat de fier, fibre și magneziu ceea ce o face alimentul integral perfect.

Macronutrienți (100g):

Proteine – 14g

Carbohidrați – 64g

Grăsime– 6g

Semințe de chia

Semințele de chia au crescut în popularitate în ultimul timp datorită conținutului ridicat de omega 3- mai ridicat decât la alte alimente bazate pe plante. Consistența lor când sunt amestecate cu lichide le face excelente în rețete, în special ca înlocuitor de ouă.  

Sunt, de asemenea, pline de fier, zinc, calciu precum și mulți antioxidanți. 

Macronutrienți (100g): 

Proteine – 17g

Carbohidrați– 42g

Grăsime– 31g

Soia

Boabele de soia sunt o adiție grozavă la orice salată, rețetă și sunt bune și pentru o gustare. Sunt multe produse derivate din boabe de soia precum tofu, tempeh sau edamame. 

Este una din cele mai grozave surse de proteine pentru vegetarieni și vegani și este adesea utilizată și în shake-uri proteice. 

Macronutrienți (100g):

Proteine – 36g

Carbohidrați – 30g

Grăsime – 20g

Fasole

Sunt o duzină de varietăți de fasole, de la fasole neagră la fasole pinto. Sunt grozave într-o salată și pot fi combinate cu alte alimente precum orez pentru a realiza o masă delicioasă cu un conținut ridicat de proteine și carbohidrați complecși.

Macronutrienții listați sunt pentru fasole neagră. 

Macronutrienți (100g):

Proteine – 22g

Carbohidrați – 62g

Grăsime – 1.4g

Semințe de cânepă

Semințele de cânepă sunt o sursă excelentă de proteine, cu un conținut ridicat de magneziu, zinc, fier și calciu. Conțin o cantitate mare de toți cei nouă aminoacizi esențiali precum și acizi grași ca omega 3. 

Cel mai des sunt consumate sub formă de suplimente. Macronutrienții pentru proteina noastră din cânepă sunt: 

Macronutrienți (30g):

Proteine – 15g

Carbohidrați– 7,8g

Grăsime– 3,6g

Nuci

Migdalele, arahidele, caju etc. sunt o sursă excelentă de proteine. Pot fi de asemenea achiziționate sub formă de unturi de nuci.

Macronutrienții pentru arahide sunt după cum urmează: 

Macronutrienți  (100g):

Proteine – 26g

Carbohidrați – 49g

Grăsime– 16g

Năut

Năutul este o legumă foarte versatilă plină de aminoacizi esențiali cu un conținut ridicat de proteine.

Sunt, de asemenea, utilizate pentru a face hummus, care este un topping sau sos pentru orice gustare. 

Macronutrienți (100g):

Proteine – 19g

Carbohidrați – 61g

Grăsime– 6g

Mazăre verde

Au un gust grozav, una din adițiile tale la fructe și legume și cu un conținut scăzut de calorii. Nu au așa de multe proteine precum alte produse din listă dar pentru o legumă, au un raport de macronutrienți grozav:

Macronutrienți (100g):

Proteine – 1.8g

Carbohidrați – 7g

Grăsime– 1.2g

Suplimente vegetariene/ vegane

Multe din sursele de proteine listate aici pot fi achiziționate sub formă de suplimente, soia, cânepă, proteină din mazăre etc. Acestea oferă un conținut mai ridicat de proteine decât forma crudă și sunt ușor și convenabil de consumat.  

O modalitate gustoasă și convenabilă de a avea aportul de proteine, Amestecul nostru vegan realizat din izolat de mazăre și fasole faba este disponibil în 5 arome delicioase, inclusiv ciocolată și turmeric latte. Macronutrienții sunt:

Macronutrienți  (100g):

Proteine – 73g

Carbohidrați – 14g

Grăsime– 1.8g



Myprotein RO

Myprotein RO

Scriitor si expert


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum