Nutriție

Ce să mănânci pentru sesiunile de yoga?

Cei care sunt la început în această practică sau nu știu prea multe lucruri despre yoga cred că totul se bazează pe o dietă din plante, fără zahăr și din crudități. Aceste ipoteze sunt greșite și foarte departe de adevăr.

Nu numai că yoga-ul îți poate crește apetitul, dar, de asemenea, te face să te gândești la ceea ce vrei cu adevărat să mănânci pe măsură ce te conectezi la corpul tău.

Acest lucru poate cauza câteva confuzii precum ”Am poftă de ceva dulce dar nu vreau să mănânc un baton de ciocolată, ce ar trebui să mănânc?” sau  ”Nu vreau să mor de foame la jumătatea zilei, când ar trebui să mănânc?”.

Noi suntem experți în domeniul ”ce ar trebui să mănânc” și îți vom răspunde la câteva întrebări care te vor ajuta să îți alimentezi corpul cu energie pentru a avea cele mai intense sesiuni de yoga.

Ce ar trebui să mănânc înainte de yoga?

Dieta ta depinde în ce timp al zilei practici yoga. Nu cred că ai vrea să faci o poziție triunghi pe stomacul plin.

Yoga de dimineață

Deși cel mai bine este să mănânci ceva care să alimenteze o ședință de yoga, ședințele de dimineață te pot limita când poți mânca dinainte, dacă ai timp să mănânci.

Un mic dejun cu 45 de minute înainte de antrenament va fi de ajuns să îți strice un antrenament lung, dar dacă planifici să faci un antrenament scurt, de 20 de minute sau mai puțin, poți avea o gustare înainte de el.

Dacă mănânci chiar înainte să ajungi pe covoraș, o gustare mică dar cu carbohidrați complecși îți poate îmbunătăți antrenamentul.

Smoothie-urile reprezintă o alegere bună deoarece sunt ușoare și nu vei simți acea senzație sațioasă și, în plus, le poți depozita în frigider și să le termini mai târziu.

Dacă ai timp sau îți place să mănânci un mic dejun consistent înainte de antrenament, alege ovăzul (indiferent de tip) deoarece este o sursă foarte bună de nutrienți și îți va oferi energie de care ai nevoie.

Alături de fulgii de ovăz poți mânca și nuci sau poți pune pudră proteică pentru a-ți mări aportul proteic.

Yoga de după-amiază

Dacă preferi să faci yoga după-amiază sau seara, ai un avantaj pentru că lași mâncarea să se digere.

Cel mai indicat este să ai o masă foarte bogată cu o oră înainte de sesiunea de yoga – mult mai bine este să ai 2 ore deoarece mâncarea are timp să se digere și nu te vei plin.

O masă echilibrată conține carbohidrați complecși, proteină completă și grăsimi sănătoase care îți vor oferi energie. Sunt recomandate combinațiile precum ton cu porumb dulce și o baghetă din grâu întreg sau cartofi dulci la cuptor cu carne și brânză.

Ce ar trebui să mănânc după yoga?

Dacă nu ai mâncat o masă bogată în nutrienți înainte de sesiunea de yoga, cel mai indicat este să mănânci după aceasta.

Pe de altă parte, dacă ai mâncat cu câteva ore înainte de sesiunea de yoga, este posibil să te simți plin și să nu vrei să mănânci iar o masă foarte mare. În acest caz, o gustare mică dar bogată în proteine te va ajuta până la următoarea masă.

Contrar ideii că o sesiune de yoga nu reprezintă un antrenament, acest sport îți folosește unii mușchi de care nu știai că există. Acest lucru înseamnă că este important să vă mențineți nivelul de energie pe măsură ce corpul dvs. se redresează, chiar dacă înseamnă că mâncați doar câteva gustări.

Din nou, concentrează-te pe un echilibru între carbohidrații integrali, grăsimi sănătoase și proteine de înaltă calitate pentru a-ți restabili energia. Poți alege biscuții integrali cu brânză de capră sau un ou fiert cu câteva nuci.

Dacă următoarea masă este atunci când ești plecat, concentrază-te pe proteine de înaltă calitate.

Sunt alte alimente pe care ar trebui să mă axez?

Fiecare persoană este unică și are propriile gusturi. Nu există un aliment care se potrivește tuturor și poți găsi ceva care nu-ți place.

Totuși, nu recomandăm să te axezi strict pe anumite tipuri de alimente, unele alimente au beneficii care te interesează și pe care ți-ai dori să le incluzi în dieta ta.

Pudra de cacao, spre exemplu, este o sursă bună de macronutrienți și furnizează micronutrienți precum fier, magneziu și potasiu. Este delicioasă și mai puțin procesată.

Trebuie să am grijă la cantitatea de proteine?

Este important să atingi un aport adecvat de proteine, acesta fiind ajustat în funcție de corpul tău. Dacă urmezi o dietă bazată pe plante sau ești vegetarian, un supliment proteic după ședința de yoga nu va face nimic rău.

Alternativ, dacă ședința de yoga este solicitantă și simți că mușchii tăi sunt epuizați, crește doza zilnică de proteine pentru a îmbunătăți recuperarea.

Reține

Nu vrem să ne repetăm, dar o dietă echilibrată și variată care include macronutrienții și micronutrienții necesari te va ajuta să îți încarci corpul cu energie pentru a te putea așeza înapoi pe covorașul de yoga cât mai curând.



Myprotein RO

Myprotein RO

Scriitor si expert


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum