Nutriție

Ce este un superaliment? – Myprotein Blog

Dacă vă atingeți macro-urile și obțineți proteine și legume adecvate în fiecare zi, s-ar putea să vă gândiți că dieta dvs. nu ar putea fi îmbunătățită, nu? Dar dacă a-i putea să  o faci și mai bine? Aici intervin superalimente.

Concentrarea asupra alimentelor cu beneficii dovedite pentru sănătate este o modalitate de a vă maximiza planurile alimentare și sănătatea. Deci, haideți să dezvăluim exact ce este un superaliment și să vă oferim câteva opțiuni de adăugat la lista de cumpărături în această săptămână.

Ce este un superaliment?

Deși termenul „super-aliment” nu este de fapt reglementat cu o definiție standard, se referă adesea la alimente care au beneficii și funcții specifice pentru sănătate. Știm cu toții că fructele, legumele și grăsimile sănătoase sunt bune pentru a le include în dieta noastră, dar care dintre ele au beneficii evidente pentru sănătate?

Investigarea micronutrienților – vitamine, minerale și compuși antioxidanti – arată adesea cum aceste componente la nivel celular pot avea beneficii mari pentru sănătate.

Care sunt cele mai comune superalimente?

Legume Crucifere

Deși este posibil să includeți legume precum conopida, varza kale, broccoli și varza de Bruxelles în dieta dvs. deoarece sunt sărace în calorii, bogate în fibre și delicioase – știați că sunt considerate și un superaliment? Aceste legume conțin vitamine și minerale puternice, inclusiv folați, vitaminele A, C, K și fitonutrienți care pot ajuta la reducerea inflamației.

Spanac

Spanacul este un superaliment bogat în nutrienți, care oferă o mare varietate de beneficii pentru sănătate. Este grozav în salate, gătit sau aruncat într-un smoothie.

Spanacul este bogat în fibre, magneziu, potasiu și fier și chiar conține proteine. Ambalat cu vitamina K, vitamina A și vitamina C, cercetările susțin că spanacul poate proteja celulele de deteriorarea oxidativă, poate preveni inflamația și poate ajuta la pierderea în greutate.

Fructe de Pădure

Fructele de pădure sunt adesea o alegere populară de fructe atunci când încercați să slăbiți, să limitați fructele cu conținut ridicat de zahăr sau să reduceți carbohidrații. Deși în mod natural sunt dulci și delicioase, acestea au adesea mai puțini carbohidrați pe gram decât alte fructe.

Fructele de pădure sunt pline de apă, fibre și antioxidanți, ceea ce duce la beneficii pentru sănătate, cum ar fi reducerea inflamației, promovarea sănătății inimii, îmbătrânirea sănătoasă și sănătatea intestinului. Cercetările arată că beneficiile fructelor de pădure sunt și mai mari atunci când corpul dumneavoastră este într-o stare de stres metabolic (adică antrenamente intense).

Pește Gras

Somonul, heringul și macroul sunt considerate super-alimente datorită conținutului lor ridicat de acizi grași polinesaturați omega-3. Mai exact, acești pești sunt bogati în acid eicosapentaenoic (EPA) și acid docosahexaenoic (DHA). S-a demonstrat că EPA și DHA au beneficii pentru sănătatea inimii, iar experții recomandă să consumați cel puțin două porții de pește gras în fiecare săptămână.

Usturoi

În timp ce usturoiul este un ingredient cheie în multe feluri de mâncare savuroase, s-ar putea să descoperi că unii oameni insistă pe doze mari de usturoi atunci când doresc să lupte împotriva unei boli. Considerat un remediu pe bază de plante, usturoiul a fost folosit de secole pentru a trata infecțiile. Cercetări mai recente susțin beneficiile sale pentru sănătatea inimii.

Nuci și Semințe

Nucile și semințele sunt bine cunoscute pentru beneficiile lor, în special pentru beneficiile pentru sănătatea inimii. În timp ce profilurile nutriționale individuale ale nucilor și semințelor variază, toate contribuie cu fibre, vitamine și minerale care susțin sănătatea generală, pe lângă faptul că sunt o sursă satisfăcătoare de grăsimi sănătoase.

Ciocolată Neagră

Vestea că ciocolata neagră ar putea fi de fapt bună pentru tine ar putea fi cea mai interesantă descoperire științifică a secolului al XX-lea.

Ciocolata neagra contine antioxidanti datorita continutului sau de cacao, care poate fi benefic pentru sanatatea inimii. În timp ce ciocolata conține și grăsimi și zahăr (care nu sunt atât de bune pentru sănătatea inimii), ciocolata neagră are un procent mai mare de cacao și mai puține grăsimi și zahăr pentru beneficii maxime pentru sănătate. Încercați să găsiți un conținut de cacao de 70% sau mai mult.

Ceai Verde

În timp ce majoritatea tipurilor de ceai conțin compuși puternici pe bază de plante, ceaiul verde este o băutură superalimentară deosebit de populară, care este plină de polifenoli, responsabili pentru beneficiile sale pentru sănătate.

Ceaiul verde conține antioxidanți care au beneficii protectoare pentru sănătate și poate fi folosit ca nootropic pentru a ajuta la concentrare, la energie și la pierderea în greutate.

Avocado

În timp ce avocado este o sursă delicioasă de grăsimi sănătoase pentru inimă, știați că are și un nivel ridicat de proteine și vitamine solubile în grăsimi? Vitaminele liposolubile sunt cheia sănătății noastre și sunt cel mai bine absorbite cu o sursă de grăsimi sănătoase precum avocado.

Pe lângă sprijinirea sănătății inimii, includerea de avocado în dieta ta poate ajuta și la prevenirea bolilor legate de vârstă. Avocado este popular în rândul produselor de înfrumusețare și uleiurilor hidratante, făcând pielea să arate mai strălucitoare.

Mesaj de încheiere

În timp ce majoritatea modelelor alimentare sănătoase conțin o mare varietate de alimente pentru a putea varia aportul de nutrienți, incluzând aceste nouă superalimente în planul dvs. de masă săptămânal reprezintă o modalitate excelentă de a vă aduce beneficii sănătății. Deși aceste alimente nu au efecte magice sau imediate, ele sunt o modalitate bună de a prelua controlul asupra unei diete și a unui stil de viață general mai sănătos și toate sunt foarte gustoase!



Myprotein RO

Myprotein RO

Scriitor si expert


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum