Nutriție

15 moduri de a opri pofta de zahăr – Myprotein Blog

Dacă aveți poftă de zahăr, avem câteva vești bune – este absolut normal. Zahărul este delicios și un combustibil rapid pentru corpul nostru. Deși zaharurile simple vă pot oferi o explozie rapidă de energie, ele vă fac să scadă glicemia înapoi la fel de repede.

Dacă puteți dezvolta obiceiuri alimentare concentrate pe carbohidrații complecși și pe alți macronutrienți, este mai probabil să găsiți energie durabilă care vă poate ajuta să limitați pofta de zahăr. Acest articol dezvăluie cincisprezece moduri de a reduce acea nevoie de dulce.

De ce avem pofte de zahăr?

Corpul nostru este de fapt dornic de zahăr – consumul de carbohidrați duce la eliberarea de serotonină, hormonul care ne face să ne simțim bine. Deoarece zahărul este un carbohidrat simplu (care se digeră ușor), duce la eliberarea de serotonină, făcând alimentele bogate în zahăr „reconfortante”.

Pe lângă declanșarea hormonului de a te simți bine, consumul de zahăr eliberează și dopamină, spunând creierului tău că ești fericit.

Acest ciclu de feedback pozitiv te face să îți dorești în continuare să consumi zahăr și în timp, cu un consum mare de zahăr, poți avea nevoie de și mai mult zahăr pentru a obține aceleași sentimente „bune”.

Deși zahărul ne face să ne simțim bine, prea mult zahăr în dietele noastre poate duce la obezitate și la diferite probleme legate de sănătatea inimii. Dacă ești îngrijorat de aportul tău de zahăr, reducerea poftelor poate fi un pas benefic pentru a preveni consumul excesiv de calorii din zahăr.

Cum să oprești pofta de zahăr

Dacă înveți câteva modalități de a opri pofta de zahăr, probabil că poți avea succes cu reducerea aportului general de zahăr. Încercați următoarele sfaturi pentru a preveni și a opri pofta de zahăr:

1. Mănâncă alimente satisfăcătoare

Corpul tău tânjește la zahăr atunci când ai nevoie de energie. Chiar și atunci când încercați să pierdeți în greutate și să limitați caloriile, asigurați-vă că vă alimentați corect corpul pentru a preveni acele accidente majore care duc la pofta de zahăr.

2. Planificați-vă mesele

Acestea includ gustări. Dacă aveți timp și vă cunoașteți caloriile sau macrourile vizate, a avea un plan este cea mai bună modalitate de a evita pofta de zahăr. Indiferent dacă vă faceți planul de masă pentru săptămâna sau doar pentru ziua următoare, este mai ușor să rămâneți pe drumul cel bun atunci când aveți un plan de urmat.

3. Atinge-ți obiectivele proteice

Proteinele nu sunt excelente doar pentru construirea mușchilor, ci ele ne și ajută să ne simțim mulțumiți. Proteinele necesită timp pentru a se digera, prevenind senzația de foame și limitând pofta de zahăr.

4. Consumați fibre

În combinație cu proteine, asigurați-vă că obțineți niște fibre la fiecare masă – fie că sunt fructe, legume sau cereale integrale cu conținut scăzut de zahăr, acești carbohidrați complecși oferă energie susținută care vă vor menține mulțumit.

Sfat: Semințele de in sunt pline de fibre și sunt un plus ușor la terciul tău de dimineață!

5. Nu evita grăsimile

Grăsimile sunt bogate în calorii, dar oferă nutrienții necesari și încetinesc digestia (cum ar fi proteinele) pentru a vă face să vă simțiți sătul și pentru a evita pofta de zahăr. Gândiți-vă la pâine prăjită cu avocado dimineața sau la unt de arahide natural cu felii de mere ca gustare.

6. Identificați-vă declanșatorii

Chiar ți-e poftă de zahăr sau face parte doar din obiceiurile tale? Dacă ai mereu un răsfăț dulce după prânz sau după cină, regândește-ți programul pentru a găsi altceva de făcut după masă. Fie că este vorba de o plimbare sau de făcut curat. de a suna un prieten, găsiți o altă activitate care să vă ajute să preveniți pofta de zahăr și să creați o nouă rutină. 

7. Folosește fructe pentru a-ți satisface pofta de dulce

Știm că fructele sunt o sursă naturală de zahăr, dar conțin și fibre și apă care fac zahărul să se digere mai lent și nu provoacă suișuri și coborâșuri dramatice precum zaharurile rafinate.

A avea fructe planificate în mesele tale (vezi #2) și ușor disponibile (cum ar fi să stai pe tejghea sau la birou) o face o alegere ușoară în loc să cauți prin dulapuri pentru orice biscuiți care ar putea fi găsiți prin preajmă.

8. Limitați îndulcitorii artificiali

În timp ce îndulcitorii artificiali nu conțin zahăr, aceștia pot forma totuși obiceiuri. Dacă îți plac doar alimentele super-dulci, poate fi dificil să limitezi și sursele reale de zahăr din dieta ta. Așadar, concentrați-vă pe zaharurile naturale, cum ar fi fructele.

9. Întârzie-ți poftele

Dacă vrei cu adevărat un răsfăț dulce, spune-ți că te vei gândi la asta din nou în 5 minute și te vei ocupa cu altceva. Până la sfârșitul celor 5 minute, probabil că vei fi trecut mai departe cu ziua și vei uita chiar că ai avut o poftă de zahăr.

10. Bea o băutură fără calorii

De multe ori alegem să gustăm pentru că ne plictisim sau ne simțim fericiți sau triști. Găsiți în schimb o băutură fără calorii de care vă bucurați. Fie că este vorba de apă rece ca gheața cu lămâie sau de o ceașcă simplă de ceai, aveți aceste opțiuni ușor accesibile pentru a vă ajuta să rămâneți hidratat și să evitați zahărul.

Cafeaua neagră sau ceaiul vă pot oferi, de asemenea, acel impuls de energie din cofeină, dacă sunteți cu adevărat obosiți.

11. Faceți o listă de activități alternative

Există sarcini simple pe care le-ați evitat sau trebuie să le îndepliniți? Dacă trebuie să sunați pentru a face o programare sau pentru a curăța un sertar dezordonat, aveți o listă pe hârtie a acestor sarcini pe care le puteți face pentru a vă menține ocupat și pentru a evita pofta de zahăr.

Acest lucru vă va ajuta, de asemenea, să îndepliniți mai multe dintre aceste mici sarcini enervante pe care atât de des le amânăm!

12. Puneți-vă la dispoziție opțiuni de control al porțiunilor

Unele surse de zahăr pot oferi alte beneficii, cum ar fi antioxidanții din ciocolata neagră. Aveți la dispoziție un baton de 70% cacao sau ciocolată neagră mai mare și permiteți-vă o porție mică pe zi pentru a vă satisface pofta de dulce.

13. Ai grijă de organismul tău

Vă recuperați corespunzător cu zile de odihnă și dormi suficient? Dacă ești în mod constant epuizat și ești fără energie, poate fi mult mai dificil să eviți pofta de zahăr. Asigurați-vă că vă odihniți suficient după sală, dormiți de calitate și hrăniți corpul cu nutrienții de care are nevoie.

14. Asigurați-vă că mâncați suficient

Deficitul caloric este necesar pentru pierderea în greutate, dar reducerea caloriilor prea scăzute vă poate face să vă simțiți obosit și letargic – de multe ori vă face să aveți și mai multă poftă de zahăr. Învinge pofta de zahăr asigurându-te că primești o mulțime de calorii din carbohidrați, proteine și grăsimi sănătoase.

15. Permiteți-vă un răsfăț ocazional

Dacă faci o treabă grozavă evitând pofta de zahăr în majoritatea zilelor, să te bucuri de o felie de tort din când în când nu aduce sfârșitul lumii. Observați cât de mult vă bucurați cu adevărat de răsfățul ocazional cu zahăr, decât să consumați zahăr zilnic.

Mesaj de încheiere

Deși știm că zahărul nu este bun pentru corpul nostru, este absolut normal să avem pofte de zahăr. Pentru a învinge cu adevărat pofta de zahăr, asigurați-vă că oferiți corpului cele mai bune surse de energie din proteine, carbohidrați sănătoși și grăsimi sănătoase și aveți grijă de corpul dvs., astfel încât să fie bine odihnit și să fie mai puțin probabil să vă determine să alegeți zahăr pentru o soluție rapidă de energie.

Plimbarea, ceaiul simplu sau schimbarea rutinei pot fi la fel de eficiente în a vă oferi energia de care aveți nevoie, în timp ce vă aduceți beneficii sănătății.



Myprotein RO

Myprotein RO

Scriitor si expert


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum