Nutriție

Cele mai bune 7 alimente probiotice – Myprotein Blog

Probioticele sunt organisme vii din intestinul tău care ajută la menținerea sănătății acestuia. În ultimii ani, sănătatea intestinului a fost legată de câteva beneficii potențiale importante pentru sănătate, cum ar fi îmbunătățirea imunității, sănătatea inimii și starea de spirit.

Dacă doriți să creșteți profilul bacterian al intestinului dvs., există câteva suplimente diferite pe care le puteți lua. Acestea includ de obicei o serie de tulpini diferite de probiotice. Cu toate acestea, există și o serie de surse de alimente care conțin probiotice și includerea alimentelor bogate în probiotice în dieta dumneavoastră vă va ajuta să vă mențineți intestinul sănătos.

Ce fel de probiotice există

Probioticele sunt un tip de bacterii sănătoase. Deși bacteriile sunt de obicei considerate ceva ce ar trebui să evităm, probioticele sunt genul bun, ele ajută la menținerea unui profil bacterian sănătos în intestin.

Deși există câteva fire diferite de bacterii, unele dintre cele mai comune sunt:

  • Bifidobacterium 
  • Lactobacillus 
  • Saccharomyces boulardii, care este un tip de drojdie 

Alimentele cel mai probabil să conțină probiotice sunt cele care au trecut printr-un proces de fermentație. O mulțime de probiotice vor fi distruse în procesul de fabricare a alimentelor, astfel încât majoritatea alimentelor bogate în probiotice vor fi găsite în frigider.

Alimente Probiotice

Iaurt

O sursă bună de proteine și calciu, iaurtul este făcut din lapte fermentat și conține probiotice pentru a ajuta la menținerea echilibrului bacteriilor intestinale.

Principalele tulpini de probiotice din iaurt sunt bacteriile de acid lactic, cum ar fi Streptococcus și Lactoballicus. Consumul acestor probiotice a fost legat de îmbunătățirea intoleranței la lactoză și a constipației.

Încercați cupele noastre cu iaurt congelat bogat în proteine pentru a face iaurtul puțin mai interesant.

Kombucha

Kombucha este un ceai fermentat despre care se spune că se află în nord-estul Chinei din anul 220 î.Hr.3. Este produs în mod tradițional prin fermentarea ceaiului negru, dar este folosit și ceaiul verde. Cele mai importante tulpini bacteriene din Kombucha sunt Komagataeibacter, Lyngbya, Gluconobacter, Lactobacilli și Bifidobacteria. De asemenea, conține drojdii Candida și Zygosaccharomyces.

Deși au existat unele studii pe animale care întăresc efectele pozitive ale Kombucha, în prezent există o lipsă de dovezi cu privire la impactul Kombucha asupra sănătății intestinale umane.

Kefir

Kefirul este o băutură fermentată făcută din lapte de vacă sau de capră. A fost asociat cu o serie de beneficii pentru sănătate, inclusiv imunitatea gastrointestinală, vindecarea rănilor și reducerea colesterolului.

Cele mai frecvent întâlnite bacterii în chefir sunt Lactobacillus, Lactococcus, Streptococcus și Leuconostoc. De asemenea, chefirul conține o cantitate mare de populații de drojdie, cum ar fi Saccharomyces, Kluyveromyces și Candida.

Kimchi 

Kimchi este un fel de mâncare tradițional coreeană, de obicei, format din legume fermentate, cum ar fi varza și ridichea. Are beneficii pentru sănătate similare cu iaurtul și alte alimente probiotice lactate.

Cum kimchi-ul este alcătuit predominant din legume crucifere și alte alimente funcționale pentru sănătate, cum ar fi usturoiul și ghimbirul, poate fi considerat cu siguranță un plus sănătos la dieta ta. Principalele probiotice din kimchi sunt bacteriile lactice. Kimchi a fost asociat cu câteva beneficii diferite pentru sănătate, inclusiv promovarea imunității și sănătatea pielii.

Miso  

Miso este o pastă tradițională japoneză făcută din soia fermentată. Miso este de obicei folosit în supă, iar beneficiile raportate pentru sănătate includ îmbunătățirea imunității și a digestiei.

S-a demonstrat că miso conține specii probiotice Lactococcus și Bacillus. Misoul este, de asemenea, bogat în minerale și diverse vitamine, cum ar fi vitaminele B, E, K și acid folic.

Tempeh 

Produsul japonez tempeh este un alt aliment probiotic, realizat din boabe de soia fermentate. Proteina din boabele de soia înseamnă că tempeh poate fi o alternativă bună la carne pentru vegetarieni și vegani și este o sursă bună de grăsimi sănătoase mononesaturate și polinesaturate.

S-a demonstrat că consumul de tempeh crește nivelurile de Bifidobacterium și Escherichia coli în intestin.

Sauerkraut  

Sauerkraut este alcătuită din varză fermentată și este plină de vitamine sănătoase precum A, B, C și K.

Principalele specii probiotice din varza murata sunt L. mesenteroides, L. plantarum si L. brevis. Sauerkraut conține o cantitate mare de histamina, așa că cei care suferă de alergii sau febra fanului trebuie să fie precauți.

Mesaj de încheiere

Probioticele sunt importante pentru menținerea unui intestin sănătos, care are numeroase efecte pozitive asupra sănătății generale. Deși puteți obține probiotice ca supliment pentru acces rapid și ușor, includerea unei game largi de alimente bogate în probiotice în dieta dumneavoastră vă va ajuta să vă mențineți intestinul și sănătatea generală sub control.

Ar putea merita să includeți câteva alimente bogate în probiotice alături de un supliment pentru a vă menține intestinul sănătos.



Myprotein RO

Myprotein RO

Scriitor si expert


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum