Antrenament

Sfaturi TED: De la motivat la dedicat

De Finn Christo, antrenor personal calificat și speaker TED

Poate că ai deja o motivație în fitness. Foarte bine. Dar am mai fost aici înainte. O săptămână, poate două înainte ca vechiurile obiceiuri să revină. Deci, ce poți face de data aceasta ca să te asiguri că rămâi motivat?

Poate că  ai avut o dietă foarte bine planificată în vară, care a durat foarte puțin sau o dietă curată pe care nu ai putut să o respecți. Nu te îngrijora, avem câteva sfaturi care te vor ajuta să treci peste stadiul ‘motivat’ și să ajungi la stadiul ‘dedicat’.

1. Pregătirea meselor de dimineață

Ai avut o zi proastă, ești obosit și cineva la sală ți-a furat aparatul. Nu trebuie să te prăbușești cu cutia de Pringles pe canapea când ajungi acasă.

Pentru cea mai bună motivație, pregătește mâncarea și geanta pentru mâine. Asigură-te că ai suplimentele, geanta și mâncarea pregătite pentru mâine, în cazul în care se întâmplă ceva neprevăzut, nu vei avea probleme.

 2. Nu-ți fie frică să folosești imagini

Poate ai o fotografie cu Jake Gyllenhaal în baie din…anumite motive. Sau poate ai văzut și Southpaw și te-ai decis să te definești.

Oricare ar fi inspirația ta, suntem organisme care se ghidează după imagini, deci utilizăm sugestii vizuale în avantajul nostru. Folosește această imagine pentru a te motiva atunci când alarma sună, pune-o pe ușa frigiderului sau privește-o înainte de ziua de picioare.

3. Creează-ți un playlist

În cazul în care muzica de la radio sau playlist-ul din sală te deranjează, acordă puțin timp în crearea unui playlist care te va ajuta. Playlist-ul de antrenament este singurul lucru pe care ar trebui să îl auzi în timpul antrenamentului. Ignoră toate celelalte lucruri.

4. Măsoară progresul

Gândindu-te că mai ai X zile până la un eveniment te poate motiva. Au mai rămas 6 săptămâni până la vacanța din Ibiza cu prietenii? Numără acele zile. Ești de 2 săptămâni într-o dietă nouă? Numără acele zile.

Vizualizând progresul – este un mod foarte bun de a menține motivația. Folosește o tablă în bucătărie sau doar un pix și oglinda din baie. Orice funcționează.

Bazează-te pe imagini – 5 săptămâni dintr-o dietă de 16 săptămâni pentru slăbit este mult mai tangibilă decât un obiectiv general cum ar fi “mănânc curat până ajung la 10% grăsime corporală”.

 5. Micșorează numărul repetărilor

Ideea de ‘O singură repetare’ are mai multe șanse să te motiveze decât antrenamentul cu multe repetări.

 

6. Fă poze, nu măsurători

Nu merge treaba cum vrei? Poate dieta ta nu merge, sau poate hidratarea, sau poate că ai mâncat un cartof dulce mare la cina de aseară…

Practic, există foarte multe motive, bazate pe foarte multe variabile, pentru care anumite lucruri nu funcționează. Comparația cu tine însuți nu minte niciodată, deci folosește această idee pentru a-ți menține motivația.

 7. Ușor și constant

Schimbarea rapidă la un stil de viață nou/dietă/antrenament poate fi mai grea decât ar trebui să fie. Trebui să fii atent și să faci totul cu cap.

Începe cu pași mărunți și menține-te motivat în loc să renunți pentru că nu merge totul așa cum vrei. O sesiune de antrenament este mai bună decât niciuna (valabil și pentru zilele de picioare). Schimbările mici se adaugă în timp – la fel și motivația antrenamentului.

8. Fă față provocărilor

Sarah de la departamentul de marketing și-a sărbătorit ieri ziua și a adus un tort după care îți lasă gura apă. Și mai este și pizza gratis în camera de odihnă. Și acum este Duminică seară și tu devorezi o ciocolată. Calmează-te. Adaptează-te. Depășește. Recuperează-te.

Să ai o scăpare e perfect normal. Aici trebuie să intervină motivația pe care o ai. Alimentează-ți propria ambiție.

9. Înlătură tentațiile

Poate, într-un moment de slăbiciune te duci să iei acele prăjituri din frigider, dar, le-ai aruncat aseară pe fereastră în grădina vecinului.

Scapă de ispite într-un motiv proactiv înainte ca poftele să pună controlul pe tine, doar asigură-te că nu trebuie să superi pe nimeni. Joey poate să nu împartă mâncarea, dar în cazul tău ar fi necesar.

Ciclul de a fi motivat, nemotivat, apoi din nou foarte motivat este foarte comun. Pentru toată lumea. Nu e un defect personal, deci nu trebuie să-l privești ca atare! Gândește-te pe termen lung și anticipează ceea ce o să se întâmple.

10. Perseverență

Nu uita, motivația este un proces care se desfășoară în timp. Cel mai important lucru este să îți reamintești de ce ai început, cât de bine faci acest lucru și nu renunța!

Sfat

Primul pas către succes este să începi acel lucru. Deci, începe și folosește aceste sfaturi pentru a stimula motivația de care ai nevoie. Cel mai rău lucru este să nu faci nimic, începe cu pași mărunți și vei fi uimit unde vei ajunge în câteva luni.

 



Lauren Dawes

Lauren Dawes

Scriitor si expert

Lauren este absolventă de literatură engleză originară din sud. Ea a iubit mereu înotul și a descoperit beneficiile antrenamentului cu greutăți în ultimii ani și are foarte mult spațiu pentru a îmbunătăți clasa ei de yoga săptămânal.

În weekend de obicei gătește sau mănâncă un fel de brunch și se bucură de rețele noi pe care le descoperă cu colegii ei de cameră - mai ales că nu respectă obiceiurile stundețești și gătește tot felul de lucruri. Cu toate acestea, ea crede foarte mult în menținerea unui echilibru între sală și gin.

Aflați mai multe despre experința lui Lauren aici.


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum