Skip to main content
Suplimente

Suplimente de stimulare a energiei | Vitamine pentru combaterea oboselii

Suplimente de stimulare a energiei | Vitamine pentru combaterea oboselii
Myprotein RO
Scriitor si expert2 ani Ago
Vezi profilul lui Myprotein RO

Urmarea unei diete echilibrate cu multe fructe și legume care conține o gamă largă de micronutrienți este cu adevărat importantă pentru a rămâne sănătos și în formă. Cu toate acestea, dacă treceți printr-o perioadă solicitantă și luptați constant cu oboseala, suplimentarea anumitor vitamine vă poate ajuta să vă îmbunătățiți performanța zilnică.

Așadar, iarna aceasta combate oboseala cu vitaminele noastre de top pentru a-ți crește energia.

Fier

Fierul este crucial pentru producerea de energie a corpului. Fierul este necesar pentru a produce suficientă hemoglobină - o substanță care transportă oxigenul în celulele roșii din sânge, astfel încât lipsa fierului poate provoca oboseală.

Într-un studiu care a investigat suplimentarea cu fier și oboseala la femei, cele care au suplimentat cu pastile de fier au redus oboseala cu 18,9% mai mult decât cei care au primit un placebo.

Dacă sunteți vegetarian sau vegan, este posibil să fiți deosebit de susceptibil la deficiența de fier, deoarece carnea roșie și ficatul sunt surse excelente. Alte surse dietetice includ fasolea, nucile, fructele uscate și cerealele îmbogățite pentru micul dejun.

Suplimentele cu fier trebuie luate cu precauție, deoarece nu sunt sigure pentru persoanele cu anumite afecțiuni medicale, cum ar fi afecțiunile intestinului. Întotdeauna consultați medicul de familie înainte de a suplimenta dieta cu fier.

Acid folic

Acidul folic, cunoscut și sub numele de vitamina B9, este una dintre cele 8 vitamine B. Ajută organismul să producă celule roșii din sânge care conțin mitocondrii, fiind și locul unde se produce energia corpului dumneavoastră.

Corpul tău nu poate produce acid folic, deci trebuie suplimentată din dietă. Acidul folic se găsește în legumele cu frunze verzi, broccoli, muguri, mazăre, năut, fasole, ficat și unele cereale pentru micul dejun. Dacă nu consumați multe dintre aceste alimente, suplimentarea poate fi utilă.

Acidul folic este, de asemenea, puternic recomandat în primul trimestru de sarcină pentru a ajuta la dezvoltarea bebelușului. Acidul folic poate fi combinat cu fier pentru a ajuta la tratarea anemiei cu deficit de fier.

Magneziu

Magneziul este un mineral cheie necesar pentru metabolismul alimentelor, care permit corpului nostru să producă energie. În timpul antrenamentului, magneziul joacă un rol în absorbția oxigenului de către mușchii noștri și au fost raportate cazuri în care suplimentarea cu magneziu a îmbunătățit rezistența și performanța la efort.

Magneziul poate ajuta, de asemenea, la îmbunătățirea somnului, ceea ce este crucial pentru nivelul nostru zilnic de energie și pentru prevenirea oboselii. Un studiu de 5 ani a arătat că femeile care consumă mai mult magneziu în dieta lor au fost mai puțin susceptibile de a adormi în timpul zilei.

Sursele dietetice de magneziu includ verdeață cu frunze, cum ar fi spanacul, nucile, semințele, leguminoasele și cerealele integrale. Magneziul lipsește adesea în dietă, iar Institutul de Medicină din SUA recomandă 320 mg / zi de magneziu.

Vitamina D

Sursa predominantă de vitamina D a corpului nostru provine de la lumina soarelui, unde este absorbită în piele și transformată în cele din urmă în compusul său biologic activ din organism. Datorită lipsei de lumină solară în timpul iernii și a surselor alimentare reduse, majoritatea oamenilor sunt deficienți în vitamina D.5

Completarea dietei cu vitamina D poate reduce, de asemenea, oboseala, ceea ce este cu siguranță util în timpul iernii.

Vitamina C

Vitamina C este un puternic antioxidant care se găsește într-o gamă variată de fructe și legume și este esențială pentru sinteza carnitinei. Carnitina este un compus cheie în metabolismul energetic, deoarece permite acizilor grași să intre în mitocondrii și în cele din urmă, să producă ATP.

Vitamina C permite, de asemenea, transportul și absorbția fierului. Cu siguranță un supliment care merită încercat.

Calciu

Calciul este un mineral care joacă un rol cheie în metabolismul acizilor grași și în reglarea producției de ATP (andezin trifosfat). De asemenea, este esențial pentru contracția mușchilor scheletici, ceea ce înseamnă că deficiența poate duce la scăderea performanței în sala de antrenament.

Sursele dietetice de calciu includ lapte, brânză, iaurt, tofu, sardine și proteina din zer. Dacă aveți o intoleranță la lactoză și vă luptați pentru a obține suficient calciu la bord, suplimentarea cu calciu poate fi cu adevărat benefică.

Coenzima Q10

Coenzima Q10 (CoQ10) este un antioxidant produs în mod natural de corpul dumneavoastră. CoQ10 se găsește în carne, pește și nuci. Nivelurile CoQ10 scad pe măsură ce îmbătrânești și poate însemna că este necesară suplimentarea.

CoQ10 este necesar pentru producerea de energie a corpului, motiv pentru care se găsește în concentrații mai mari în organele care necesită cantități mari de energie - creierul, inima și rinichii.

CoQ10 este implicat în procesul de fabricare a ATP, care este utilizat pentru a îndeplini toate funcțiile corpului. CoQ10 s-a dovedit, de asemenea, că îmbunătățește performanța și recuperarea exercițiilor fizice care cauzează oboseală.

B12

B12 joacă un rol cheie în producția de energie a corpului, în special în metabolismul acizilor grași și aminoacizilor. În esență, B12 permite corpului nostru să descompună alimentele în energie.

Ca și în cazul acidului folic, corpul nostru nu își poate produce propriul B12 și trebuie inclus în dietă. Pentru vegani și vegetarieni acest lucru poate fi mai dificil, deoarece sursele alimentare sunt în principal de origine animală (carne, carne de pasăre etc.).

Dacă aveți deficiență în B12, există dovezi care să arate că nivelul vostru de energie poate fi scăzut.

Complex de vitamina B

Cele mai populare vitamine B sunt probabil B6 și B12, dar există 8 tipuri de vitamina B diferite. În timp ce B12 și acidul folic pot juca cel mai mare rol în producția de energie, s-a sugerat că deficiența oricărei vitamine B poate duce la oboseală.

Complexul MyProtein B-Vitamin conține un amestec din toate cele 8 vitamine B într-o capsulă convenabilă.

Multivitamine

Multivitaminele pot fi o modalitate ușoară și convenabilă de a include o gamă variată de vitamine importante într-o capsulă. Multivitaminele disponibile la MyProtein conțin o serie de vitamine enumerate în acest articol, inclusiv calciu, vitamina C, vitamina B12 și vitamina D.

Și dacă vă place să vă faceți vitamina zilnică puțin mai gustoasă astfel încât să nu uitați niciodată să o luați, gumele noastre multivitamine Strawberry sunt calea de urmat.

Mesaj de încheiere

Consumul unei diete cu o gamă variată de micronutrienți vă va ajuta să vă mențineți nivelul de energie ridicat. S-ar putea să reușiți să faceți acest lucru mâncând o varietate de cărnuri, fructe și legume sănătoase. Cu toate acestea, dacă în prezent luptați împotriva oboselii sau trebuie să eliminați anumite alimente din dietă, adăugarea de suplimente de vitamine vă poate ajuta la producerea de energie, ajutându-vă să reduceți oboseala și să îmbunătățiți performanța.

Myprotein RO
Scriitor si expert
Vezi profilul lui Myprotein RO
myprotein