Antrenament

Sfaturi pentru un antrenament corect si sănătos

Sfaturi pentru un antrenament corect si sănătos

Ai hotărât că e nevoie de o schimbare în viața ta și e cazul să te apuci de mișcare, sport și un stil de viață per total mai bun și sănătos. Felicitări pentru acest pas, însă la fel ca multe alte persoane, nu ai cunoștințe foarte ample despre antrenamente și tot ce ține de execuție, repetări etc? Îți venim în ajutor.

Evită cele mai întâlnite greșeli, pentru un antrenament sănătos și corect

Vrei ca un antrenament să îți îmbunătățească sănătatea, nu să strici și mai mult corpul. Ține minte ca sănătatea să fie scopul pentru care faci mișcare și te antrenezi. În cele ce urmează îți voi prezenta o serie de sfaturi de care să ții cont înainte să începi antrenamentele și noul stil de viață, astfel ai informații importante în ajutor.

Ascultă sfatul unor persoane avizate și caută mereu informații pentru antrenamente si stil de viață
sănătos

E posibil să întâlnești multe persoane care îți vor da indicații, sfaturi și alte cele. Ai grijă ca persoanele care te sfătuiesc să aibe reale cunoștințe în domeniu iar pasul următor, cauți tu și verifici informațiile primite. Informația este disponibilă, trebuie doar să cercetezi. Antrenează-te corect și inteligent și cere mereu explicații atunci când o persoană îți oferă indicații.

Sfaturi pentru un antrenament corect și sănătos

1. Alege greutatea potrivită în cadrul antrenamentului.

Așa cum spuneam vrem să îmbunătățim sănătatea corpului nostru, creștem și forța, ardem grăsimea nedorită, creștem
masa musculară. Multe persoane apreciază greșit greutatea utilizată. Să nu îți fie rușine să alegi un set de greutăți potrivite indiferent de greutatea lor. Prin execuție corectă vei ajunge să crești treptat și greutatea utilizată iar corpul și sănătatea ta va fi îmbunătățită!

2. Execută mișcările corect!

Alegerea gretăților pentru execuție în cadrul unui antrenament este strâns legată de executarea corectă a mișcărilor. Scopul tău este sănătatea, pentru asta, indiferent de exercițiile pe care le alegi, mișcarea trebuie să fie executată corect, fără balans, menținând o poziție a corpului corectă, protejând coloana și articulațiile.

3. Corpul are nevoie de recuperare și odihnă.

O greșeală des întâlnită în rândul multor
persoane dar mai ales a începătorilor dornici de o schimbare amplă și rapidă este ignorarea recuperării și exagerarea antrenamentelor. Da, la fiecare antrenament e bine să dai maxim, dar e necesar să înțelegi și că trebuie să te recuperezi și să înțelegi că e bine să oferi corpului
un moment de respiro, mai ales că nu era obișnuit cu așa ceva. Somnul de noapte este deosebit de important, între 6-8 ore sunt recomandate pentru o recuperare dar e importantă și perioada. Încearcă să dormi undeva pe la ora 22 cel târziu. Dacă știi că nu te-ai
putut odihni corespunzător cu o seară înainte, analizează bine dacă te antrenezi sau nu în acea zi, există riscul unor accidentări.

4. Mereu ascultă de corpul tău.

Corpul tău este complex și deosebit de inteligent. Trebuie doar să înveți să “asculți” ce îți spune. Dureri, lipsa de tonus, oboseala, toate sunt semne.
Respectă-ți corpul, dacă apar orice fel de dureri sau probleme întreabă urgent un medic!

5. Alimentează-ți corpul corespunzător.

Ține minte mereu care e scopul tău, scopul pentru care te-ai apucat de mișcare, de antrenamente etc. O alimentație sănătoasă nu înseamnă o
alimentație fără gust sau identică mereu, sunt numeroase rețete sănătoase dar și gustoase. Într-un stil de viață sănătos o alimentație echilibrată este cheia, atât timp cât îți respecți corpul.

6. Utilizează suplimentele potrivite la momentul potrivit.

Obișnuiește-te cu noua viață, îmbunătățește-ți alimentația, cercetează domeniul și informațiile disponibile, permite-i corpului să reacționeze și pe urmă analizează ce suplimente ar putea veni în ajutorul tău.

Caută informații potrivite, respectă dozele recomandate și ține minte mereu că sănătatea e principalul tău scop.
Iată câteva sfaturi rapide care să îți vină în ajutor pentru un antrenament corect, sănătos și per total un stil de viață activ și o sănătate îmbunătățită. Aveți grijă de corpul și sănătatea voastră și porniți pe un drum activ, sănătos, echilibrat. Spor și succes!



Radu Telcian

Radu Telcian

Scriitor si expert

Am 28 de ani, sunt licentiat in Jurnalism si master in FAACTS (finantarea si administrarea afacerilor in comert, turism si servicii) si certificat ca instructor de fitness, recunoscut inclusiv de European Fitness Association. Am practicat sport de mic copil, cu sala am luat contactul de pe la 17ani, iar treptat a devenit o vocatie acest domeniu. Profesez ca si instructor de fitness iar munca pentru propriul corp mi-a adus inclusiv o aparitie in revista Men's Health din Romania.


Radu iubeste...


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum