Suplimente

Merită consumul de multivitamine? Sunt bune pentru tine și ar trebui să le iei?

Mulți dintre noi probabil au luat suplimente înainte – chiar dacă nu ați fost întotdeauna un pasionat de fitness sau foarte concentrat pe alimentația dumneavoastră. Unul dintre cele mai comune suplimente de pe piață sunt multivitaminele – dar chiar sunt bune pentru tine? Multivitaminele chiar merită luate?

Baza pentru a consuma multivitamine este de a oferi corpului tău un avans cu privire la toți nutrienții de care are nevoie pentru acea zi, doar în cazul în care dieta ta nu atinge toate notele de top. În timp ce în mod ideal ați obține toți nutrienții necesari din alimente, multivitaminele oferă un tampon bun pentru a ajuta la completarea oricăror deficiențe din dieta dumneavoastră.

Termenul de multivitamine nu descrie o compoziție standard, singulară – există multe tipuri de multivitamine care ajută la diferite nevoi și obiective. Unele au o potență mai mare decât altele și unele vizează nutrienți specifici, în timp ce altele vă ajută să îndepliniți cerințele zilnice. Acest articol va discuta despre beneficiile multivitaminelor și vă va ajuta să determinați dacă ele sunt sau nu 1 – bune pentru dumneavoastră și 2 – merită consumate.

Care sunt beneficiile multivitaminelor?

Multivitaminele au fost concepute pentru a vă ajuta să vă suplimentați aportul zilnic de vitamine și minerale din alimente – cuvântul „supliment” înseamnă „a adăuga la” ceea ce obțineți în dietă. Deci, un supliment nu ar trebui să înlocuiască un model de alimentație sănătoasă, ci mai degrabă să umple golurile și să vă ajute să vă maximizați nutriția.

Deși sunt considerate un supliment, multivitaminele sunt diferite de suplimentele axate pe performanță, cum ar fi creatina, care este luată având în vedere un beneficiu specific. Scopul utilizării multivitaminelor este, în general, de a obține și de a rămâne cât mai sănătoși posibil, ținând cont de faptul că deficiențele cronice de vitamine și minerale pot duce la probleme de sănătate.

Multe studii au arătat beneficiile potențiale ale multivitaminelor, inclusiv prevenirea bolilor grave care sunt legate de deficiențe de vitamine. Cu toate acestea, cele mai mari beneficii ale multivitaminelor au fost demonstrate la cei care au niveluri scăzute ale vitaminei/mineralelor țintă înainte de suplimentare.

Cine ar beneficia de pe urma multivitaminelor?

Deoarece multivitaminele sunt concepute pentru a compensa anumiți nutrienți lipsiți din dieta unei persoane, anumite grupuri care își limitează aportul de grupe întregi de alimente sau cei care au afecțiuni de sănătate care cresc nevoia de anumiți nutrienți au cel mai mare potențial de a beneficia de multivitamine.

Femei însărcinate

În timpul sarcinii, nevoile corpului tău se schimbă pe măsură ce copilul tău se dezvoltă. Multivitaminele prenatale sunt adesea recomandate pentru a satisface nu doar nevoile mamei, ci și nevoile copilului. DHA suplimentar (adesea sub formă de ulei de pește) și acid folic sunt de obicei incluse pentru dezvoltarea creierului și a sistemului nervos.

Vegani și vegetarieni

Când urmați o dietă vegană sau vegetariană și evitați produsele de origine animală, este posibil să pierdeți nutrienții pe care carnea și produsele lactate îi contribuie la dietă.

B12, fierul și zincul sunt nutrienți cheie de monitorizat dacă urmați aceste modele alimentare. Dacă se evită și lactatele, vitamina D și calciul trebuie luate în considerare și într-un supliment de multivitamine.

Adulți în vârstă

Pe măsură ce îmbătrânim, corpul nostru devine mai puțin eficient în digerarea și absorbția unor alimente și alte procese de îmbătrânire ne modifică nevoile pentru unii nutrienți. Mulți adulți în vârstă au nevoie de mai mult calciu și B12.

Unii adulți mai în vârstă, de asemenea, nu au atât de mult apetit pe cât îmbătrânesc. Un studiu a arătat că administrarea unei multivitamine a încetinit procesul de îmbătrânire până la nivelul ADN-ului.

Alergii & intoleranțe alimentare

Dacă evitați grupuri întregi de alimente (lactate, cereale) din cauza alergiilor sau intoleranțelor, poate fi necesar să luați în considerare multivitamine pentru a compensa nutrienții obișnuiți din acele alimente.

Vitaminele B sunt adesea adăugate la multe alimente procesate, cum ar fi cerealele, astfel încât cei care consumă diete fără gluten pot beneficia de vitamine B suplimentare.

Diete specializate

Dacă urmați o dietă în stil keto sau o dietă în stil carnivor, sau orice alt tip de alimentație cu restricții majore, luați în considerare ce nutrienți s-ar putea să vă lipsească din alimentele pe care le evitați.

Adesea, dietele specializate restricționează unele fructe și legume, care sunt surse majore de vitamine și minerale. Cântăriți riscurile și beneficiile tiparelor de alimentație restrictive și planificați să vă optimizați alimentația cu multivitamine, dacă este cazul.

Condiții de sănătate

Unele boli cronice schimbă modul în care corpurile noastre procesează, absorb sau utilizează nutrienții. Dacă sunteți tratat pentru o afecțiune pe termen lung, discutați cu medicul dumneavoastră despre modul în care aceasta vă afectează alimentația și întrebați dacă vă recomandă un supliment de multivitamine.

Există dezavantaje în ceea ce privește multivitaminele?

Deși beneficiile potențiale ale multivitaminelor sunt clare, este important să luăm în considerare potențialele negative ale multivitaminelor.

Corpurile noastre sunt mașini eficiente și pot filtra unele – dar nu toate – aportul suplimentar de vitamine sau minerale pe care nu trebuie să-l folosim. Cu toate acestea, administrarea de megadoze (de 2-3 sau mai multe ori cantitatea necesară) din unele substanțe nutritive poate fi de fapt dăunătoare sănătății tale.

De exemplu, prea mult fier poate provoca constipație și prea multă vitamina A poate provoca toxicitate. Ficatul și rinichii noștri sunt destul de eficienți la filtrarea deșeurilor, dar multe vitamine și minerale au „limite superioare tolerabile” stabilite în plus față de nivelurile lor zilnice recomandate.

De asemenea, este important să vă luați în considerare dieta și să vă verificați etichetele cu multivitamine pentru a vă asigura că vizează de fapt vitaminele și mineralele de care este posibil să aveți nevoie. Adesea, multivitaminele sunt pline cu 200 sau 300% din cantitatea zilnică recomandată de vitamină – ceea ce nu le face neapărat mai bune.

În timp ce unele doze mari pot fi dăunătoare sănătății noastre, altele sunt pur și simplu eliminate de corpul nostru și irosite.

Merită consumul de multivitamine?

Deci, sunt multivitaminele bune pentru tine? Ele cu siguranță vă pot ajuta să atingeți nivelurile obiective de nutrienți în funcție de vârstă, nivelul de activitate și starea de sănătate. Dacă țineți o dietă restrictivă din orice motiv, dacă prezentați semne de deficiențe sau îmbătrâniți, este posibil ca acestea să fie, de asemenea, benefice.

Pot fi suprautilizate?

Absolut. Fiți un consumator inteligent și faceți-vă temele (împreună cu consultarea medicului dumneavoastră de familie) asupra tipului de multivitamine care ar putea fi cel mai eficient pentru dvs. și cumpărați de la o marcă de renume.

Merită consumul de multivitamine?

Dacă aveți motive să credeți că aveți deficit de nutrienți cheie, luarea unei multivitamine poate schimba jocul. Corpurile noastre funcționează cel mai eficient atunci când le dăm tot combustibilul – atât macro cât și micronutrienți – de care au nevoie. Multivitaminele merită cu siguranță dacă le folosești corect și alegi tipul cel mai potrivit pentru tine.



Myprotein RO

Myprotein RO

Scriitor si expert


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum