0
Coș

Nu există produse în coș

Nutriție

Veganii si Vitamina D3

Veganii si Vitamina D3

Vitamina D: din ce în ce mai mult auzi discuții despre importanța atingerii dozei optime atunci când zilele devin mai scurte și mai reci. Dar cât de mult știți despre vitamina D și ce face pentru a vă menține funcționarea corpului cât mai sănătoasă.

Vitamina D3 vă ajută organismul în mai multe moduri, menținând oasele și dinții sănătoși, precum și mușchii.

Vestea bună este că se poate atinge ușor doza optima. Dar sunt suficiente sursele naturale?

O dietă echilibrată și sănătoasă este primul port de apel atunci când organismul tău are nevoie de vitamine esențiale. Pentru vegani, poate fi puțin mai greu să furnizeze toți nutrienții de care are nevoie corpul din alimente atunci când majoritatea acest nutrienți provin din carne și produse lactate. Dar nu neapărat. Surse excelente de vitamina D sunt peștele, sucul de portocale, anumite produse lactate, cereale, brânză și gălbenușurile. Lista poate continua.

Deci, dacă vitamina D3 este disponibilă în multe alimente, de ce suplimentele cu vitamina D3 sunt așa complexe?

Disponibilitate

Vitamina D nu este disponibilă doar în alimente, este disponibilă gratuit de la soare. De fapt, o mare parte din doza zilnică provine de la lumina soarelui.

O dietă echilibrată și bogată în nutrienți este vitală pentru sănătatea ta generală și pentru recuperarea de după exerciții. Corpul tău utilizează depozitile de energie provenite din consumarea de proteine și carbohidrați și lucrează intens pentru a procesa vitaminele pe care le primește.

Pentru a proteja oasele și a menține mușchii sănătoși, tuturor le trebuie o doză zilnică de vitamina D egală cu 10 micrograme.

Dacă nu ești sigur că ai doza corectă de vitamina D3, următoarele semne te pot ajuta:

Semne

Modificarea stării de spirit. Un deficit de vitamina D a fost asociat cu depresia, potrivit unui studiu nou. Vitamina D este în strânsă legătură cu nivelurile de dopamină, o substanță chimică legată de starea de spirit care se află în creier și are legătură și cu sănătatea oaselor, a mușchilor și a inimii.

Oboseala. Desigur, după antrenament este normal să te simți obosit, dar dacă te simți obosit atunci când nu ai fost la antrenamente, lipsa de vitamina D poate fi de vină.

Durerea oaselor. Vitamina D este bună pentru a îmbunătăți rezistența oaselor și un deficit de vitamina D a dovedit că agravează simptomele osteoporozei.

Infecții. Datorită efectului asupra sistemului imunitar, lipsa de vitamina D poate fi un motiv pentru care te îmbolnăvești mai ușor.

Dureri musculare. Acest lucru nu se aplică doar atunci când faci antrenamente cu greutăți, dacă suferi de o durere subtilă, chiar și intensă în mușchi, poate fi de la deficitul de vitamina D.

Transpirația. Dacă temperatura corpului este la un nivel normal și tu transpiri în timp ce sunteți într-un nivel constant de activitate, vitamina D poate fi o cauză a transpirației.

În plus, noi cercetări au identificat relația dintre vitamina D, somn și durere. Studiul, publicat în Journal of Endocrinology, a fost realizat de cercetători din cadrul Departamentului de Psihologie de la Universitatea Federală din Sao Paulo – Brazilia. Dovezile sugerează că vitamina D joacă un rol în procesele biologice, inclusiv semnele senzoriale și reglarea somnului. Studiile au demonstrat astfel că vitamian D joacă un rol în metabolismul osos.

Impact

În timp ce durerea este legată de somnul întrerupt, este încă neconcludent cum vitamina D afectează durerea. Două dintre modalitățile prin care suplimentele cu vitamina D ar avea un potențial impact asupra sensibilității la durere sunt prin afectarea somnului și prin rolul său în combaterea inflamației. În acțiunea inflamației, vitamina D stimulează răspunsul anti-inflamator produs de celulele imunității. Acest lucru vă reduce sensibilitatea la durere, lucru ce vă poate ajuta să dormiți mai bine.

Deoarece este dificil pentru oameni să îndeplinească recomandarea zilnică de 10 micrograme de vitamina D din consumul de alimente care conțin în mod natural sau îmbogățite cu vitamina D, trebuie să luați în calcul administrarea unui supliment zilnic care conține 10 micrograme de vitamina D în toamnă și iarnă.

Vegani, dacă sunteți preocupați de faptul că primiți o cantitate adecvată de vitamina D3 sau aveți oricare dintre simptomele menționate mai sus, în ciuda unei alimentații sănătoase, Myprotein Vegan Vitamin D3 vă poate da liniștea știind că obțineți exact lucrul de care are nevoie corpul dumneavoastră pentru a funcționa și se antrena eficient.



Myprotein RO

Myprotein RO

Scriitor si expert


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum