Suplimente

Uleiul de pește – Myprotein Blog

Uleiul de ficat de cod este, probabil, un supliment care a existat mai mult decât oricare altul, fiind introdus în 1930. Cu un conținut ridicat de omega-3, uleiul din ficat de cod are foarte multe beneficii.
Spre deosebire de uleiul tipic de pește, uleiul de ficat de cod are, de asemenea, un conținut ridicat de vitamina D și vitamina A care joacă un rol important în menținerea sănătății.

Cum se obține uleiul de ficat de cod?

După cum sugerează și numele, uleiul de ficat de cod provine din ficatul peștelui de cod. Când peștii mănâncă fitoplancton, un tip de alge marine, peștii primesc omega-3, acest omega-3 fiind sursa de unde provin majoritatea beneficiilor.
Spre deosebire de suplimentele obișnuite de ulei de pește, uleiul de ficat de cod are, de asemenea, un conținut de vitamina D și vitamina A, care joacă un rol important în menținerea sănătății corpului.

Cine ar trebui să ia ulei de ficat de cod?

Datorită gamei largi de beneficii pe care le are asupra sănătății, acest tip de supliment poate fi luat de oricine dorește să-și mențină starea de sănătate.
Pentru persoanele cu risc de deficit de vitamina D, uleiul de ficat de cod poate fi deosebit de benefic. Sursele dietetice de vitamina D sunt limitate, majoritatea vitaminei D fiind absorbită prin lumina soarelui. Acest lucru înseamnă că acest conținut de vitamina D din uleiul de ficat de cod îl va face benefic pentru majoritatea oamenilor în timpul iernii.

5 Beneficii ale uleiului de ficat de cod

1. Uleiul din ficat de cod poate ajuta la îmbunătățirea sănătății oaselor
Vitamina D joacă un rol important în menținerea sănătății oaselor. O deficiență a vitaminei D duce la o reducere a eliberării de calciu care va afecta formarea masei osoase. Acest lucru poate duce la mai multe probleme de sănătate.

2. Poate ajuta la sănătatea inimii.
Omega-3 din uleiul de pește este cunoscut pentru faptul că ajută la scăderea riscului de boli legate de inimă.
Se recomandă să includeți o bucată de pește gras în dieta dvs. o dată pe săptămână. În cazul în care nu vă place peștele, acest supliment este o alternativă foarte bună.

3. Îți poate îmbunătăți starea
Există dovezi care arată că uleiul din ficat de cod poate fi benefic pentru persoanele care au o stare mai proastă.
Cu toate acestea, starea de spirit poate fi afectată de un număr mare de lucruri.

4. Poate ajuta la menținerea imunității
Atât vitamina D cât și vitamina A joacă roluri importante în menținerea imunității corpului și reducerea riscului de infecții. Datorită conținutului ridicat al acestora din uleiul de ficat de cod, suplimentarea poate ajuta la îmbunătățirea imunității.

5. Uleiul de ficat de cod poate ajuta la reducerea durerilor articulare
Există dovezi care arată că rigiditatea și durerea articulațiilor pot fi reduse cu ajutorul acestui supliment. Cu toate acestea, dovezile sunt destul de mixte, iar reducerea durerii articulare este limitată la cei care suferă de artrită.

Când să luăm uleiul de cod

Beneficiile uleiului de pește se văd după suplimentarea pe termen lung. Acest lucru înseamnă că nu contează prea mult ora la care administrați acest supliment atâta timp cât o faceți în mod constant.

Doza optimă de ulei de ficat de cod

O doză tipică este de obicei două lingurițe și este recomandat 3g pe zi. Asociația Dietetică Britanică recomandă alegerea unui supliment are să nu conțină mai mult de 450mg de EPA și DHA.
Deoarece acest ulei conține vitamina A, ar trebui să verificați dacă nu consumați și alte suplimente cu vitamina A, cum ar fi multivitaminele. Comitetul consultativ științific pentru nutriție vă recomandă să nu consumați mai mult de 1,5mg de vitamina A pe zi.

Există efecte secundare?

Pentru majoritatea oamenilor, atâta timp cât nu depășiți doza recomandata, administrarea acestui supliment este sigură. Cu toate acestea, este recomandat ca femeile însărcinate să evite suplimentarea datorită conținutului ridicat de vitamina A.

Reține

Datorită conținutului de omega-3, vitamina D și vitamina A, uleiul din ficat de cod poate fi un supliment util pentru oricine dorește să-și mențină sănătatea zilnică.
Există o gamă largă de beneficii pentru inimă, oase și imunitate. Este recomandat să consumați până la 3g de omega 3 pe zi.
Deci, dacă nu sunteți un fan al peștelui gras, dar doriți să profitați de beneficiile acestuia, suplimentarea cu ulei de ficat de cod ar putea fi o modalitate bună de urmat.



Myprotein RO

Myprotein RO

Scriitor si expert


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum