0
Coș

Nu există produse în coș

Suplimente

Beneficiile unui preworkout | Ce este? Când să îl consumi?

Beneficiile unui preworkout | Ce este? Când să îl consumi?

Știai că există suplimente care te pot ajuta să maximizezi beneficiile timpului petrecut de tine în sală chiar înainte de a păși pe ușă? Pentru a te ajuta, am analizat beneficiile unor suplimente pre-antrenament, cum să îl alegi pe cel mai bun pentru obiectivele tale și am cercetat care este momentul potrivit pentru a consuma un supliment pre-antrenament.   

Dacă dorești să îți crești performanța în timpul antrenamentelor și să vezi schimbări mai mari asupra corpului tău în timp, utilizarea unor suplimente pre-antrenament te poate ajuta să îți ofere imboldul în plus de care ai nevoie.

Ce este un supliment pre-antrenament?

Un supliment pre-antrenament este o modalitate de a-ți crește energia și de a-ți optimiza performanța pe parcursul antrenamentului tău. Este întâlnit, de regulă, sub formă de pudră pe care o amesteci cu apă. În general, suplimentele pre-antrenament conțin combinații de ingrediente, făcând din ele o alternativă convenabilă la a lua o multitudine de suplimente diferite înainte de a merge la sală.

Deși fiecare marcă de supliment pre-antrenament își alege propriile ingrediente, adesea sunt constituite din cofeină, vitamine, creatină și alte varietăți de ingrediente pentru a-ți spori energia și forța.

Beneficiul unu supliment pre-antrenament este să crească performanța pe parcursul exercițiilor anaerobe (precum culturismul) sau exercițiilor de anduranță (precum cardio) prin oferirea unui imbold de energie și amânarea oboselii. Deși ingredientele din suplimentele pre-antrenament pot să difere, toate au ca scop maximizarea rezultatelor antrenamentului tău.

Care sunt beneficiile unui supliment pre-antrenament? Dacă ești un novice în a te antrena și ai nevoie de un imbold de energie sau te-ai antrenat de ceva timp și simți că progresul tău stagnează, atunci un supliment pre-antrenament poate fi benefic pentru tine. Beneficiile suplimentelor pre-antrenament sunt legate de creșterea performanțelor și a forței.

Studiile au arătat creșteri de durată scurtă în masă musculară și în forță când se consumă un supliment pre-antrenament în mod consecvent.  Adesea, combinația de efecte ale ingredientelor sunt mai mari decât atunci când este consumat un singur supliment.

Cofeina

Cofeina este unul dintre cele mai întâlnite ingrediente într-un supliment pre-antrenament, care s-a dovedit că îmbunătățește forța musculară și anduranța, fără să crească senzația de dificultate a activității (rata de efort perceput). Cu alte cuvinte, ești capabil să îndeplinești mai multe în antrenamentul tău fără să simți că te forțezi mai tare.

Funcționează prin dilatarea vaselor tale sanguine, fapt care mărește circulația sanguină către mușchi. Cofeina poate ajuta și la îmbunătățirea puterii creierului (cognitive) pe termen scurt, fiind mai ușor să te concentrezi pe mușchii pe care îi lucrezi.  

Alte suplimente întâlnite în suplimente pre-antrenament

O altă categorie de ingrediente des întâlnite în suplimente pre-antrenament sunt vitaminele B precum Niacină și vitamina B12. Aceste vitamine joacă un rol important în metabolism și energie. Pot conține și creatină, un ajutor ergogenic des întâlnit, care îmbunătățește performanța fizică în exerciții de intensitate ridicată și ajută și la creșteri curate când este consumată consecvent.

Unele suplimente pre-antrenament pot conține și beta alanină și L-citrulină, ambele fiind dovedite că îmbunătățesc energia în exerciții de anduranță. Veți găsi toate aceste ingrediente cheie în THE Pre-Workout, ajutând atât activitățile de durată scurtă (antrenamente de forță) cât și de durată mai mare (cardio).  

Aminoacizi cu catenă ramificată sau BCAA sunt adesea consumați înainte de antrenament și pot fi un ingredient în suplimentul tău pre-antrenament. Pot fi incluse ca un singur ingredient sau ca aminoacizi individuali. Ca și cărămizi pentru țesut muscular, aminoacizii pot ajuta la prevenirea atrofierii musculare cât și la îmbunătățirea reconstrucției musculare. Pot ajuta și la prevenirea oboselii care are efect asupra performanțelor.

Unele suplimente pre-antrenament includ și carbohidrați (zahăr) pentru a completa depozitele tale de energie disponibile, în timp ce altele nu conțin zahăr sau calorii. Tu decizi dacă ai sau nu nevoie de carbohidrați în cazul în care ai consumat o masă recent sau în funcție de antrenamentul pe care îl plănuiești.   

Dacă plănuiești un antrenament cardio (precum alergatul sau mersul cu bicicleta) carbohidrații în plus pot fi utili, dar dacă plănuiești doar să ridic greutăți (activitate anaeorbă) cel mai probabil nu ai nevoie de zaharuri.

Per total, suplimentele pre-antrenament îți permit să îți crești forța și rezistența în mod repetat în timp, ce poate duce la schimbări semnificative în masa musculară, în scăderea grăsimii și un metabolism mai rapid. Aceste schimbări au potențialul de a îmbunătăți performanța ta și să progresezi spre idealul tău în fitness.

Când să consumi un supliment pre-antrenament?

Deoarece cofeina este un ingredient de bază în suplimentele pre-antrenament și își face efectul în aproximativ 30 de minute, asta înseamnă că 30 până la 60 de minute înainte de antrenament este momentul ideal pentru a consuma suplimentul tău.

Asta oferă suficient timp suplimentului să intre în sânge și să îți ofere beneficiile pe care le cauți. THE Pre-Workout este creat pentru a fi consumat, dizolvat în apă, cu 30 de minute înainte de mișcare, ceea ce te ajută să rămâi și hidratat.

Deși cofeina are efect asupra ta imediat unele ingrediente precum creatina și beta-alanina au nevoie de timp pentru a se acumula în corp și sunt eficiente când sunt consumate consecvent pentru a menține depozitele în mușchi. Din acest motiv, consumarea unui supliment pre-antrenament în mod regulat va maximiza beneficiile și impactul ingredientelor sale.

Efectele secundare ale unui supliment pre-antrenament

Posibilele efecte secundare ale unui supliment pre-antrenament depind de ingredientele din suplimentul tău. De regulă, cofeina și alți compuși potențiatori de energie îți pot mări ritmul cardiac și tensiunea arterială temporar, dar nu au fost dovezi ale unor efecte negative răspândite la nivel larg.

Prea multă cofeină poate duce la efecte secundare precum stare de greață, palpitații la inimă și dureri de cap la persoanele care sunt sensibile la cofeină așadar atenție la momentul în care consumi suplimentul pre-antrenament, dacă ai consumat recent cafea sau chiar ceai. Poți oricând să discuți despre suplimente cu doctorul tău înainte să începi să le consumi și să monitorizezi efectul pe care îl au asupra ta.

Mesaj de luat acasă

Suplimentele pre-antrenament sunt create pentru a ajuta la îmbunătățirea performanțelor tale prin creșterea energiei, puterii și rezistenței. Este consumat, de regulă, cu jumătate de oră înainte de antrenament iar beneficiile include forță musculară îmbunătățită, funcții cognitive îmbunătățite, creșterea masei musculare curate și anduranță. Analizează care sunt țelurile tale când te antrenezi pentru a alege un supliment pre-antrenament care se va potrivi cel mai bine cu nevoile tale.   

Consumul unui supliment pre-antrenament în mod consecvent poate ajuta la maximizarea impactului asupra perfomanței tale. Suplimentele pre-antrenament te pot ajuta să te simți mai încrezător în a face pasul următor în antrenamentele tale și să îți ofere imboldul de care ai nevoie pentru a atinge vârful nivelului perfomanței tale și să continui să îți îmbunătățești abilitățile tale fizice.



Claire Muszalski

Claire Muszalski

Scriitor si expert

Dietetician autorizat Claire este dietetician si antrenor autorizat de către Academia de Nutritie și Dietă  și de către Consorțiul International pentru Sănătate și Antrenament. Ea are licența în Știința și Biologie și diploma de Master în nutriție și dietă de la universitatea din Pittsburgh.

Vorbitul și scrisul despre mâncare și fitness - aceste două lucruri stau la baza cunoștințelor lui Claire. Ea iubește ideea de a ajuta pe alții să-și atingă obiectivele în materie de sănătate și bunăstare.

Claire este de asemenea certificată ca fiind instructor de ciclism indoor și iubește să alerge și să facă yoga. Atunci cand nu este preocupată de antrenament și nutriție, obișnuiește să meargă la diferite evenimente sportive din orașul ei natal, Pittsburgh sau sa gătească pentru familia sa.

Află mai multe despre experienta sa aici.


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum