0
Coș

Nu există produse în coș

Suplimente

Elibereaza puterea BCAA

Eliberează puterea BCAA

Utilizarea de amino acizi cu catenă ramificată (BCAA)  a devenit tot mai populară printre persoanele atletice în timp ce cercetările continuă să promoveze utilizarea lor pentru creşterea de ţesut muscular şi prevenirea accidentărilor. BCAA urile sunt considerate în general ca fiind vitale pentru menţinerea de ţesut muscular, ajutând la prevenirea descompunerii de ţesut în timpul exerciţiilor şi aprovizionând depozitele de glicogen din muşchi.

Ce sunt aminoacizii?

Amino acizii sunt compuşi cu conţinut de nitrogen ce alcătuiesc elementele de constructie a proteinei. Amino acizii pot fi clasaţi ca fiind fie “esenţiali” sau “ne-esenţiali”. Amino acizii esenţiali sunt aceia care trebuiesc consumaţi prin alimentaţie, deoarece corpul nu îi poate produce pe cont propriu. Din cei opt amino acizi clasificaţi ca fiind esenţiali, cei trei amino acizi cu catenă ramificată (Leucina, Iso-Leucina si Valina) sunt adesea consideraţi ca fiind cei mai importanţi, în special în relaţia cu exerciţiile fizice.

În acest articol ne vom uita la câteva percepţii făcute în jurul BCAA şi cât de importanţi sunt cu adevărat pentru planul tău nutriţional.

Care sunt beneficiile suplimentării cu aminoacizi?

Când sunt combinaţi cu antrenamente intense de rezistenţă, BCAA au arătat ca fiind de ajutor pentru creşterea masei musculare. O creştere în masă musculară este posibilă  printr-un echilibru pozitiv al proteinelor în muşchi. Dacă echilibrul net al proteinelor este negativ, atunci corpul tău nu va fi capabil să genereze creştere musculară, însă un echilibru pozitiv (sinteza proteinelor este echivalată de disponibilitatea de proteine şi amino acizi în muşchi) va genera mecanismul metabolic de creştere musculară. Consumul adecvat de amino acizi este vital, deoarece stimulează căile din muşchii stimulaţi şi oferă suportul necesar pentru sinteza proteinelor. S-a descoperit, de asemenea, că suplimentarea cu BCAA, menţine şi chiar creşte ţesutul muscular în condiţii extreme. Studiile ce au cercetat efectele BCAA asupra performanţelor în cadrul partidelor de ski îndelugante la altitudine, au concluzionat că prin consumul de BCAA a ajutat la prevenirea pierderii de masă musculară.

Exercitiile de intensitate ridicată pot duce la dăunarea musculaturii şi s-au desfăşurat studii recente în care consumul de BCAA a fost demonstrat ca scăzând durerile simţite de indivizi post antrenament. Suplimentarea de BCAA pre şi post antrenament pot de asemenea să ducă la scăderea timpului de recuperare, aşa cum a fost indicat de o reducere a durerii în muşchi dupa exerciţii. Suplimentarea de BCAA, pre şi post antrenament, astfel, se pare că e benefic pentru reducerea durerii musculare întârziate (DOMS) grăbind procesul de recuperare dupa antrenament.

Un beneficiu mai puţin cunoscut al BCAA este efectul pozitiv pe care îl are asupra performanţelor de anduranţă, putând să ajute la prevenirea obosirii şi letargiei. Când facem mişcare pe perioade îndelungate, producţia de serotonină în creier creşte şi duce la somnolenţă. Serotonina este alcătuită din amino acidul Triptofan ce concurează cu BCAA la a fi transportat în creier.

Pe parcursul antrenamentelor intense, atletii adesea se imbolnăvesc deoarece corpul raspunde negativ la cerinţele mari ce sunt solicitate sistemului nervos. BCAA pot ajuta să prevină îmbolnăvirea deoarece cresc nivelurile amino acidului Glutamină, ce a fost alăturat  imunosupresiei. Pe parcursul unei perioade în care un atlet se antrenează frecvent şi cu intensitate ridicată, nivelurile de glutamină din corp sunt epuizate. Dacă aceste depozite nu sunt completate la loc, există riscul ca nivelurile de glutamină necesare pentru a sustine o stare anabolică, vor scădea iar corpul tău trece la o stare îndelungată de catabolism. Aceasta este o cale de a te supraantrena. Indivizii ce suferă de supraantrenament sunt de asemenea mai predispuşi la îmbolnăviri ca rezultat al imunitatii scăzute. Aşadar BCAA scade şansele ca aşa ceva să se petreacă şi creşte capacitatea atletului de a se antrena mai intens pe perioade mai îndelungate.

Efectul BCAA

Este larg cunoscut că nivelurile optime de Glicogen sunt cruciale pentru performanţa atletică. Glicogenul este forma stocată a Glucozei şi este esentială în ajutorarea corpului de a genera combustibil în timpul, atat a activităţilor atletice cât şi a activitătilor sedentare. Aproximativ de două ori mai mult Glicogen este stocat în muşchi fată de ficat. Niveluri scăzute de Glicogen contribuie la oboseală şi performanţe reduse. Studii recente au indicat că prin consumul unui supliment de BCAA de calitate se poate cruţa Glicogenul în fazele iniţiale ale antrenamentului, astfel îmbunătăţind performanţele atletice.

Concluzii

Pentru a face rezumatul, este evident ca s-a cercetat intens consumul de BCAA ca supliment sportiv. Ca o revizuire a acestor studii şi a cercetărilor în privinţa BCAA, este evident că pot juca un rol semnificativ în îmbunătăţirea atât a performanţelor aerobice cât şi anaerobice. Mai multe studii au arătat că BCAA este de asemenea un supliment eficient pentru creşterea masei musculare şi îmbunătăţirea recuperării dupa mişcare. Pot de asemenea să îmbunătăţească imunitatea şi să prevină îmbolnăvirea în perioadele de antrenamente intens precum şi reducerea riscului de supraantrenament.

Am 28 de ani, sunt licentiat in Jurnalism si master in FAACTS (finantarea si administrarea afacerilor in comert, turism si servicii) si certificat ca instructor de fitness, recunoscut inclusiv de European Fitness Association. Am practicat sport de mic copil, cu sala am luat contactul de pe la 17ani, iar treptat a devenit o vocatie acest domeniu. Profesez ca si instructor de fitness iar munca pentru propriul corp mi-a adus inclusiv o aparitie in revista Men’s Health din Romania.



Radu Telcian

Radu Telcian

Scriitor si expert

Radu Valeriu Telcian, este scriitorul nostru. Radu este certificat ca instructor de fitness de către Asociația Europeană de Fitness ( EFA) și de către Ministerul Muncii, Familiei și protecției sociale și de către Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului din România. Pe lângă aceste certficări, este într-o continuă cercetare și studiu în ceea ce privește fitness-ul și sănătatea generală a corpului și minții. Radu este și atras de scris, fiind licențiat în Jurnalism, combinând în mod optim cele două domenii prin articole și postări în social media. Pasiunea pentru fitness și sport i-a adus și o colaborare cu Arsenal Romania Supporters Club, unde a scris editoriale, cronici și avancronici bazate pe analize sportive, evidențiindu-și calitățile de scriitor. Experiența sa ca și instructor de fitness se întinde pe mai mulți ani, timp în care a motivat și îndrumat numeroase persoane, oferindu-le informații și suportul necesar, adaptat în antrenamente pentru fiecare individ, pentru a obține rezultatele dorite și pentru a atinge si menține un stil de viață sănătos și activ. Călătoria sa în domeniul fitnessului și a sportului poate fi urmărită și în social media pe canale precum https://www.facebook.com/radu.telcian și https://www.instagram.com/radu_telcian/. În timpul său liber, Radu este mereu atent la cele mai noi detalii din domeniul fitnessului și al sportului, concentrându-se în ultima perioadă pe informații în domeniul antrenamentelor pentru mobilitatea corpului. Radu încearcă să își conducă viața prin aceste trei idei: Acționează, Motivează și Inspiră.


Radu iubeste...


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum