Nutriție

8 beneficii ale uleiului de peste

8 beneficii ale uleiului de peste

De ani de zile, uleiurile de pește au fost preferatele celor care iau suplimente. Deși numele lor ar putea să nu fie atât de atrăgător, beneficiile uleiului de pește sunt uimitoare. Ajută atât sănătatea generală, cât și performanța sportivă. Uleiurile de pește sunt o sursă naturală de acizi grași omega-3, unii dintre cei mai benefici pentru o sănătate optimă, SUplimentele cu ulei de pește au devenit o alternativă populară a consumului de pește gras, deoarece poate fi dificil să introduci suficiente porții de pește în dieta ta în mod regulat.

Ce este uleiul de pește?

Grăsimile vin în multe forme – probabil că ai auzit termenii grăsimi saturate și nesaturate.

Ei bine, cele mai comune forme de grăsimi nesaturate sunt acizi grași omega-3 și omega-6, pe baza structurii lor chimice. Acizii grași Omega-3 sunt cei mai benefici pentru sănătatea inimii și a creierului. Peștele gras și suplimentele derivate din ulei de pește sunt surse de acizi grași omega-3, în special DHA (acid docosahexaenoic) și EPA (acid eicosapentaenoic).

Multe organizații de sănătate recomandă consumul a 1-2 porții de pește gras pe săptămână pentru a obține niveluri benefice de acizi grași, dar mulți dintre  noi nu reușesc să introducă în alimentație pești precum tonul, somonul, heringul, hamsia și macroul. AIci intervin suplimentele cu ulei de pește.

Veganii, de asemenea, nu pot consuma pește gras, dar există aceste suplimente pentru a le veni în ajutor.

8 beneficii ale uleiului de pește

 Grăsimea joacă multe roluri în menținerea corpului nostru sănătos, dar alegerea grăsimilor sănătoase pentru inimă este importantă.În timp ce dietele cu conținut scăzut de grăsimi pot fi populare pentru reducerea caloriilor, nivelurile adecvate de grăsimi sunt necesare pentru absorbția a 4 vitamina cruciale – A,D,E și K. 

Poate îmbunătăți colesterolul

Suplimentarea aczilor grași omega-3 a fost legată de îmbunătățirea colesterolului total și HDL (sau colesterolul bun), în timp ce reduce trigliceridele și colesterolul LDL (rău). Optimizarea valorilor colesterolului din sânge a fost legată de prevenirea bolilor de inimă.

 Poate ajuta la reducerea hipertensiunii arteriale.

Cercetările au arătat că utilizarea acizilor grași omega-3 a fost legată de scădari ușoare ale tensiunii arteriale.

Hipertensiunea arterială poate duce la multe probleme de sănătate legate de inimă. Îmbunătățirea colesterolului și reducerea tensiunii arteriale ajută la menținerea unei inimi sănătoase.

Aritmiile cardiace sau modificările modelul normal de bătăi ale inimii poate fi dăunător sau chiar mortal. Mai multe studii au arătat că uleiurile de pește și acizii grași omega-3 pot avea un impact ptuernic asupra prevenirii acestor porbleme.

Poate reduce inflamația

Există foarte multe cercetări cu privire la impactul uleiului de pește asupra sănătății inimii încât cercetătorii au descoperit o legătură între uleiurile de pește și inflamație. Un studiu special a arătat că uleiule de pește a ajutat la reducerea semnelor de inflamație mai bine decât uleiul de semințe de in, care este, de asemenea, bogat în acizi grași și omega 3.

Poate sprijini dezvoltarea creierului.

Uleiul de pește (în special DHA) este adesea inclus în suplimentele prenatale, deoarece a fost asociat cu dezvoltarea sînătoasă a creierului în timpul sarcinii. Alte studii au investigat impactul potențial al uleiului de pește asupra sănătății creierului și asupra procesului de îmbătrânire. Deși rezultate sunt relativ neconcludente în acest moment, speranța este de a găsi un impact asupra unor lucruri precum demența.

Poate susține sănătatea pielii

Un studiu recent a fost realizat cu privire la impactul suplimentelor cu ulei de pește pentru a preveni deteriorarea pielii cauzată de poluarea aerului. Uleiu de pește sprijină absorbția vitaminelor solubile în grăsimi precum vitamina D și A. Acest lucru, combinat cu proprietățile sale antiinflamatorii, face sănătății pielii un domeniu promițător pentru mai multe cercetări.

Poate îmbunătăți starea de spirit și sănătatea mintală.

Dieta mediteraneană este cunoscută pentru uleiurile sale sănătoase pentru inimă din pește și din alte surse de alimente. Un studiu a arătat o îmbunătățire a dispoziție atunci când această dietă este urmată, lucru care a condus la alte cercetări asupra uleiului de pește. Deși studiile nu au arătat o corelație directă, cercetarea este promițătoare pentru viitor.

Poate îmbunătăți sănătatea ochilor.

Similar cu dezvoltarea creierului, dezvoltarea sănătoasă a ochilor la sugari a fost legată de aportul matern de acizi grași omega-3. Acest beneficiu nu a fost dovedit pentru susținerea sănătății ochilor în curs de desfășurare la adulți. CU toate acestea, ochii noștri au concentrații mari de acizi grași omega-3 care pot fi susținute de suplimente.

Dozajul uleiului de pește

În timp ce Organizația Mondială a Sănătății recomandă între 200-500mg de ulei de pește, este importantă să vă asigurați că cel puțin 300mg provin din DHA.

Este importantă să discutați doza cu medicul sau farmacistul, deoarece uleiul de pește poate interacționa cu alte medicamente

Reține

Gamă largă de beneficii pentru sănătate legate de uleiul de pește îl face un supliment puternic pentru oricine. Indiferent dacă dorești să previi bolile sau să îmbunătățești sănătatea generală, beneficiile suplimentelor cu ulei de pește te pot ajuta să atingi aceste obiective..



Andrei Irimie

Andrei Irimie

Scriitor si expert

Powerlifter and sport enthusiast. I dedicate my free time towards learning more about the human body.


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum