Suplimente

Ghidul stimulatorilor de testosteron

Ghidul stimulatorilor de testosteron

Cele mai eficiente metode de creștere naturală a nivelului de testosteron

Fără nici o îndoială – testosteronul este cel mai cunoscut hormon masculin. Efectele sale sunt pe cât de recunoscute pe atât de apreciate: poate sprijini libidoul, dispoziția generală, somnul, energia zilnică, stimularea mușchilor, chiar și arderea grăsimii corporale. Per ansamblu, se poate spune că testosteronul chiar influențează calitatea vieții de zi cu zi.

Acest ghid reprezintă o acumulare de informații referitoare la metode respectiv categorii de produse disponibile pe myprotein.ro care te pot ajuta în creșterea naturală a nivelului de testosteron. Află modalități recunoscute ca fiind eficiente și naturale respectiv ce anume stă la baza produselor noastre disponibile în cadrul magazinului electronic și care este utilizarea recomandată în vederea obținerii unor rezultate optime legate de creșterea musculaturii, a dispoziției generale sau a libidoului.

Testosteronul este principalul hormon masculin, prezent atât în organismul bărbaților cât și al femeilor, responsabil pentru diferențele musculare dintre sexe. Pentru a construi musculatura, a dezvolta putere și a îmbunătăți rezistența, testosteronul este o necesitate.

Există multe suplimente naturale care au fost proiectate pentru a sprijini un nivel optim de testosteron și care pot asigura utilizarea optimă a propriilor hormonii. Unele produse sunt vândute ca ingrediente individuale și altele sunt vândute ca un amestec de mai mulți catalizatori de testare puternici combinați într-un singur produs.

Să începem acest ghid cu unii dintre cei mai populari compuși folosiți pentru stimularea testosteronului pe cale naturală.

Acidul D-Aspartic (DAA)

Este un aminoacid care apare în principal la nivelul glandei pituitare, hipotalamusului și testiculelor. Acidul D-Aspartic ocupă un rol important în procesul de fabricație a celulelor spermei și a producției de hormoni sexuali fiind un stimulator foarte puternic al performanței sexuale, crește libidoul, calitatea erecției, durata actului sexual și intensitatea orgasmelor percepute.

Studiile au arătat o creștere semnificativă a hormonul luteinizant LH (hormon mesager care semnalează testiculelor producerea a mai mult testosteron) și o corelație pentru creșterea nivelului de testosteron la bărbați atunci când se suplimentează cu Acid D-Aspartic.

Induce de asemenea, ridicarea potențialului neurotransmițătorilor, precum dopamina (unul dintre principalii neurotransmițătorii de la nivelul sistemului nervos, o substanță care transmite informația între neuronii creierului) și GABA (principalul neurotransmițător în sistemul nervos central al mamiferelor cu rol important în reducerea excitabilității neuronale în sistemul nervos) ambele așadar implicate în îmbunătățirea memoriei și care au rol anti-depresiv și efect nootropic respectiv de ameliorare a proceselor metabolice neuronale.

Ca alte beneficii suplimentare mai putem enumera și capacitatea de a spori producția de oxid nitric din sânge, proces ce duce la creșterea performanței sportive, așadar o mai mare „pompare” în timpul antrenamentelor.

Produse asociate: Acid D Aspartic MyPre T Matrix

Tribulus

Tribulus Terestris este considerat de ani de zile ca fiind unul dintre cele mai populare suplimente pentru stimularea testosteronului de pe piață. Tribulus este de fapt extractul unei plante găsite în Europa, Asia, Africa, și Australia.

Tribulus conține compuși numiți saponine nesteroidiene, responsabile de creșterea concentrațiilor de testosteron din organism. Cea mai importantă dintre aceste saponine este protodioscina.

Protodioscina este o saponină steroidiană găsită într-o varietate de specii de plante care sprijină creșterea nivelului de hormoni de testosteron și dihidrotestosteron. Culturiștii au folosit tribulus de ani de zile într-un efort de a crește nivelul de testosteron, pentru a îmbunătăți masa musculară, pierderea de grăsime, creșterea puterii și a rezistenței.

Tribulus funcționează prin intermediul protodioscinei sale active ce creștere nivelurile de testosteron prin stimularea glandei pituitare. Această stimulare este considerată a promova producția de hormon luteinizant (LH) ce conduce la o ridicare a nivelurilor de testosteron liber.

De asemenea, în timp ce acesta este încă clasificat ca un agent de stimulare a testosteronului, protodioscina a demonstrat capacitatea sa de a crește producția de oxid nitric. Oxidul nitric crescut poate duce la creșterea fluxului de sânge și automat la o creștere generală în volum.

Deoarece eficiența Tribulus pare să fie legată de protodioscină, cel mai bine este să căutăm un produs care este standardizat și conține o cantitate mare din acest ingredient activ.

Produse asociate: Tribulus Pro Tribulus Terrestris

ZMA

ZMA este un stimulator de testosteron compus din trei ingrediente diferite. ZMA înseamnă: zinc, magneziu și vitamina B6. ZMA este util pentru pasionații de sport și nu numai deoarece ajută la protejarea împotriva epuizării acestor trei minerale esențiale dar și a efectelor acestei epuizări care de multe ori apar în urma antrenamentelor sau chiar și a stresului zilnic.

Zincul este un micro mineral implicat în acțiunea mai multor hormoni, inclusiv a insulinei, a hormonului de creștere, a testosteronului și chiar a estrogenului. Acesta este implicat în mai mult de 200 de reacții enzimatice, cercetările demonstrând că persoanele care fac exerciții fizice aproape zilnic au o nevoie mai mare de zinc deoarece aceștia sunt mai predispuși la o deficiență față de acesta. ZMA conține în mod tipic o concentrație în jurul a 30 mg de zinc.

Diferite studii au demonstrat că în urma suplimentării zilnice cu zinc către diferiți participanți, aceștia și-au dublat nivelul de testosteron într-un interval de timp de 6 luni. Se poate observa astfel cât de importanță este deficiența de zinc asupra nivelului de testosteron.

Magneziul este un macro mineral care este implicat în peste 300 de reacții enzimatice din organism, inclusiv glicoliza, ciclul Krebs, formarea creatinei fosfat, sinteza acizilor nucleici, activarea de aminoacizi, contracția musculară cardiacă și netedă, formarea AMP ciclic (nucleotid sintetizat din ATP) și cel mai important pentru sportivi de rezistență: sinteza proteinelor.

Cu magneziul implicat în toate aceste funcții, un deficit poate afecta nivelul de testosteron și creșterea masei musculare pe mai multe niveluri, diferite. ZMA conține o doza de magneziu de 450 mg.

Nu în ultimul rând găsim în formula ZMA, vitamina B-6 (10,5 mg) cunoscută și sub numele de piridoxină, compus cu implicații majore asupra sintezei proteinelor. Forma coenzimei acestei vitamine este asociată cu un număr mare de enzime, majoritatea acestora formând o parte din metabolismului aminoacizilor.

Piridoxina este necesară în glicogen respectiv catabolismul glicogenului pentru a „debloca” energia carbohidraților fiind demonstrat de asemenea, că diminuează acțiunile anumitor steroizi catabolici cum ar fi hormoni glucocorticoizi (cortizol – hormonul stresului). Acest lucru poate stimula raportul testosteron/cortizol, care poate duce la efecte pozitive de construcție musculară.

Produse asociate: ZMA

Acizii Grași Esențiali

Poate nu par la fel de performanți ca și alți stimulatori ai testosteronului dar acizii grași esențiali sunt substanțe nutritive de care organismul tău are nevoie pentru a putea să funcționeze în mod corespunzător. La sportivii de rezistență și culturiști, acizii grași esențiali ajută la creșterea masei musculare prin sprijinirea proceselor celulare de creștere a nivelului de testosteron.

În afară de a fi necesari pentru dezvoltarea masei musculare și a energiei, sunt dovezi care arată că acizii grași esențiali sunt necesari pentru nenumărate procese metabolice din organism, incluzând aici metabolismul îmbunătățit al grăsimii, apetitul sexual sănătos și libidoul crescut pentru oameni în general, și cel mai important, pentru producția de testosteron.

Deoarece acizii grași esențiali sunt atât de puternic implicați în sinteza testosteronului, o deficiență în Omega-3 sau Omega-6 acizi grași poate duce la scăderea nivelului testosteronului.

În timp ce consumul de acizi grași esențiali nu va determina creșterea nivelului de testosteron peste nivelul mediu, este o măsură de siguranță pentru a vă asigura că nu sunt schimbări la nivelul personal de testosteron natural.

Exemple de alimente ce conțin grăsimi sănătoase: uleiul de măsline sau cocoș, migdale, avocado, untul de arahide, carnea roșie, gălbenușul de ou, ciocolata neagră, brânza.

Produse asociate: Omega 3 și Uleiuri de pește

Vitamina D

Vitamina D este fără îndoială poate cea mai importantă dintre vitamine atunci când vorbim despre testosteron. Este dovedit științific că suplimentarea cu vitamina D crește semnificativ nivelurile de testosteron liber din organism.

Vitamina D este în mod obișnuit asociată cu menținerea sănătății osoase și pentru ca ajută organismul să absoarbă minerale precum calciu și magneziu. Organismul produce cantități mari de vitamină D atunci când pielea este direct expusă la soare, fiind uneori denumită ca „vitamina soarelui”.

Produse asociate: Vitamina D

Considerente generale

Aceste produse nu interacționează negativ între ele. Cu toate acestea pentru a testa cel mai bine eficacitatea unui produs este recomandat a se testa pentru început unul singur, fără schimbarea dietei sau a antrenamentului, în scopul de a măsura cele mai bune rezultate.

În general, este recomandat să ai în jur de 25 de ani înainte de a începe administrarea cu orice supliment pentru stimularea testosteronului. Nivelurile naturale de testosteron sunt deja în mod natural foarte mari până la vârsta de 25 de ani, moment în care el începe să scadă în mod constant în fiecare an. Așadar, cu cât sunteți mai în vârstă cu atât mai probabil că aceste produse ar trebui să funcționeze mai bine.

Suplimentele pentru stimularea testosteronului pot fi de folos pentru sportivii amatori la fel de mult ca și pentru halterofili spre exemplu. Testosteronul crește puterea, viteza, și masa musculară. Aceste beneficii sunt un avantaj în orice sport practicat. De asemenea, pot fi utilizate și de persoanele sedentare.

Constructorii de masă musculară cum ar fi creatina, BCAA sau beta-alanina au efecte foarte bune atunci când sunt luate cu suplimente pentru stimularea testosteronului natural și nu există nici un motiv pentru care ar trebui să încetați să le luați.

Alți factori determinanți în creșterea naturală a testosteronului

Durata antrenamentului

Un aspect foarte important care poate influența nivelul de testosteron reprezintă durata antrenamentelor. O frecvență prea îndelungată a ședințelor de antrenament sau prezența unor exerciții de anduranță excesivă, pot afecta nivelul acestuia.

Antrenamentele care durează mai mult de o oră pot duce la scăderea nivelurilor de cortizol și implicit a testosteronul. Astfel, pentru a vă maximiza nivelul de testosteron se recomandă o durată totală a antrenamentului de aproximativ 60 de minute, sau chiar mai puțin.

Odihna și recuperarea

Lipsa unui somn de calitate poate diminua dramatic cantitatea de testosteron pe care corpul o poate produce, reducând astfel capacitatea de creștere musculară respectiv ardere de grăsimi a organismul. Cercetările au identificat o corelație între calitatea odihnei și nivelul de testosteron al bărbaților sănătoși, aceștia înregistrând cele mai ridicate niveluri. Deși cantitatea de somn poate varia de la o persoană la alta, se recomandă o medie de 7-9 ore somn pe noapte.

Diversitatea și volumul antrenamentelor

Când vine vorba de pregătirea pe partea de rezistență atât pe termen scurt cât și pe termen lung, cercetările au arătat că programele de antrenament cu volum mai mare (seturi multiple cu încărcătură moderat/mare, între 70 și 85% din puterea maximă) au cel mai puternic răspuns hormonal. Se recomandă așadar ca la anumite intervale de timp să introducem în cadrul antrenamentului seturi cu un grad mediu/ridicat de stres (super serii, repetări forțate, etc) asupra masei musculare.

Exercițiile fizice pot reprezenta una dintre cele mai eficiente modalități de prevenire a multor boli legate de stilul de viață, interesant fiind faptul că pot crește și nivelul de testosteron.

Consumul de proteine, grăsimi și carbohidrați

Categoric ceea ce mâncăm are un impact major asupra testosteronului precum și a altor niveluri hormonale din organism. Este necesar astfel să acordăm atenție aportului caloric pe termen lung și a strategiei de dietă. Consumul suficient de proteine poate ajuta la menținerea unor niveluri sănătoase de testosteron și ajută la arderea grăsimilor, proces asociat de astfel cu nivelul de testosteron.

Cele mai bune surse de proteină rămân carnea carnea roșie (vița, pui, curcan) carnea albă (peștele) lactatele (brânzeturi, iaurt) și ouăle. De asemenea, aportul de carbohidrați pot ajuta la optimizarea nivelului de testosteron din timpul antrenamentului. Ca surse de carbohidrați se recomandă în general orezul, cartofii, fasolea, fulgii de ovăz, etc.

Cu toate acestea, cercetările demonstrează că și grăsimile sănătoase sunt de asemenea benefice pentru nivelul de testosteron și sănătatea organismului în general.

O dietă bazată în principal pe alimente întregi respectiv ecologice și cât mai puțin procesate, rămâne cea mai bună opțiune atât timp cât include și un aport sănătos de grăsimi, proteine ​​și carbohidrați. Acest lucru poate optimiza atât nivelurile hormonale cât și sănătatea organismului pe termen lung.

Produse asociate: https://www.myprotein.ro/healthy-ingredients.list

keywords: testosteron, creșterea testosteronului, nivel testosteron, creșterea naturală a testosteronului, ZMA, tribulus, acid aspartic, vitamina D, masă musculară

Postare fara Taguri



Nicolae Gabriel

Nicolae Gabriel

Scriitor si expert

In urma cu aproximativ 20 de ani am luat pentru prima data contact cu o sala de antrenamente si de atunci intreaga mea existenta graviteaza in jurul sportului. Instructor de culturism si fitness, pasionat de tot ceea ce inseamna stiinta antrenamentului, nutritie si suplimente nutritive.


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum