Suplimente

Ce suplimente nutritive ar trebui să iau?

Ce suplimente nutritive ar trebui să iau?

Din momentul în care intram în sala de sport și începem sa ne antrenam din greu, devine
tentant să încercam tot felul tot felul de suplimente nutritive, în speranța unei transformări
magice peste noapte. Și totuși, decât sa încărcam tot felul de suplimente nutritive ce par sa fie
populare în sala noastră, cel mai corect este ca înainte sa identificam cel mai corect profilul
nostru atletic, obiectivul și mai ales nevoile corecte.

Ești un sportiv profesionist? Un amator de culturism cu serviciu de la 9 la 17? Sau poate vrei
doar sa faci putina mișcare alături de prietenii tai? Toate acestea reprezinta abordări și obiective
diferite care la rândul lor necesită profiluri nutritive respectiv suplimentație diferita. Dar haideți
mai bine sa începem cu lucruri de baza.

Cel mai important lucru înainte de a încerca sa folosești suplimentele nutritive este ca în primul
rând sa te asiguri ca dieta și odihna ta sunt bine puse la punct. Pentru început, asigura-te ca
planul tău alimentar include un număr decent de 3-4 mese pe zi, dintr-o sursă de hrană
sănătoasa cat mai puțin procesata însoțite și de o hidratare corespunzătoare. În ceea ce
privește partea de recuperare, este important sa înțelegi ca tot visul tău se construiește acasă,
în sala de sport se produce doar partea de stimulare, în rest cea mai mare parte a procesului o
reprezinta alimentația și odihna corespunzătoare, așadar, un somn de cel puțin 8 ore pe noapte
este absolut necesar pentru un pasionat de mișcare.

Sunt atât de multe suplimente disponibile astăzi pe piață încât se poate crea ușor puțină
confuzie. Acum ca ai pus la punct aceste detalii, sa încercăm sa lămurim puțin și partea de
suplimente nutritive. Imaginează-ți că acestea pot fi precum o trusa personală cu ajutorul căreia
îți poți sculpta propriul corp, înțelegând că în momentul în care ai un obiectiv serios, îți trebuie
un minimum de echipament calitativ.

Așadar ,fie că ești un practicant amator ce pășește în sala de antrenament după 8 ore de
serviciu, sau un sportiv de performanță ambițios, suplimentele nutritive te pot ajuta să îți atingi
mai rapid obiectivele, desigur, dacă te-ai orientat corespunzător și ai ales ceea ce se potrivește
cel mai bine profilului tău individual. Odată cu accentuarea și creșterea forței respectiv
pierderea în grăsime corporală, unele suplimente îți pot oferi de asemenea beneficii
suplimentare, cum ar fi creșterea energiei, o stare de spirit îmbunătățită și un aspect sănătos de
ansamblu.

Am creat această listă minimă pentru tine, cu ajutorul căreia ai cele mai mari șanse să nu dai
greș în atingerea obiectivelor tale.

Așadar, ce suplimente nutritive ar trebui să iau în general?

Concentratele proteice

Concentratul proteic din zer este o proteină cu digestie rapidă care ar trebui să fie consumată în
termen de o oră (în opinia unor antrenori profesioniști) de la începerea respectiv terminarea
antrenamentului, pentru a facilita relansarea sintezei proteinelor. Pe lângă repararea țesuturilor
musculare și recuperarea după eforturile fizice, proteina din zer are capacitatea de a facilita și

anumite procese benefice pentru organism, cum ar fi creșterea nivelului de energie, hrănirea
părului și a pielii, sau chiar la nivel psihologic – spre exemplu combaterea depresiei.
Concentratul proteic din zer este poate cea mai simpla și populara soluție folosita de amatorii
antrenamentelor cu greutăți. Atenție la raportul calitate/cantitate/preț și profilul nutritiv ce reflectă
calitatea produsului respectiv.

Concentratele proteice: caseina

Cunoscută drept “proteină de noapte” este în opinia multor experți o alegere potrivită în materie
de suplimente utilizate înainte de culcare. Caseina este o proteină cu eliberare lentă (din lapte)
fiind asimilată mai încet de către stomac, asigură astfel un flux constant de aminoacizi în mușchi
pentru o perioadă mai îndelungată.
Datorita duratei mai lungi de acțiune, caseina previne distrugerea în exces a proteinei (efect anti
catabolic) care în cele din urmă promovează un efect anabolic – creșterea musculară.
Bogată în aminoacizi BCAA, vă ajuta la refacere și construcția de noi fibre musculare pentru o
masă musculară mai mare și mai calitativă. Recomandată în special în perioadele de acumulare
de masă musculară, sau persoanelor care au dificultăți în menținerea nivelului de musculatură.
Dacă urmați un regim alimentar, atenție la conținutul de zahăr al acesteia, pentru că vă poate
afecta planul de slăbire.

Creatina

Creatina, care se găsește în mod natural în carnea roșie și pește, poate furniza organismului
energie și capacitate de recuperare. De asemenea, poate conduce la creșterea masei
musculare și a performanței atletice.

Utilizarea sa primară este ca donator de fosfat de rezervă pentru refacerea nivelului de ATP,
cea mai elementară formă de energie și totodată sursa de energie pentru toate contracțiile
musculare. Reprezinta așadar un alt supliment nutritiv care este și probabil printre cele mai
eficiente atunci când faceți o activitate fizică intensă.

Este dovedit științific: creatina vă poate ajuta la creșterea puterii, ceea ce înseamnă că vă
permite să câștigați musculatura chiar mai repede decât orice alt supliment.

Uleiul de pește

Practicant de sport sau nu, uleiul Omega 3 este absolut unul dintre cele mai bune suplimente pe
care toată lumea ar trebui să le ia. Beneficiile includ: capacitatea de a reduce inflamațiile
organismului, ajutor important în circulația sângelui, atenuarea depresiei, menține sănătoase
părul, pielea, și unghiile. Omega 3 intră în categoria acizilor grași indispensabili pe care
organismul uman nu îi poate sintetiza, trebuiesc așadar luați din alimentație sau suplimente.
Asigurați-vă așadar ca obțineți o concentrație optimă prin suplimentare zilnica.

BCAA

Aminoacizii cu lanț ramificat (BCAA) sunt cei trei aminoacizi esențiali – leucina, izoleucină și
valină – renumitele “cărămizi” din care este construită proteina.

BCAA sunt substanțe nutritive pe care organismul le poate obține ca exemplu, din carne. Pentru
că nu pot fi produși de organismul uman, trebuiesc aduși din exterior prin alimentație.
Multitudinea de beneficii, inclusiv creșterea musculară, creșterea energiei în timpul
antrenamentelor, scăderea cortizolului (un hormon catabolic care inhibă testosteronul și
creșterea distrugerii mușchilor) și scăderea durerii musculare cu debut întârziat, sunt doar
câteva din efectele benefice ale administrării de BCAA.

De departe o alegere potrivită atunci când doriți să obțineți definiție și să păstrați în același timp
masa musculară, pentru că BCAA nu încurajează adaosul de grăsime corporală. Multe
concentrate proteice din zer de înaltă calitate conțin deja BCAA, și atunci când sunt luate
împreună cu acestea, pot oferi creșteri mai mari în energie și forță.

Suplimente de tip pre workout

O categorie foarte importanta de suplimente mai ales atunci când resimțim oboseala de peste zi
și avem nevoie de un impuls energetic.

Cea mai mare parte a acestora conțin oxid nitric (NO), o molecula găsita în organism care este
implicata în mai multe procese, spre exemplu capacitatea sa de a dilata vasele de sânge, ceea
ce permite mai mult flux de sânge către mușchi pentru o livrare sporită de oxigen, nutrienți,
hormoni anabolizanți și apă.

Acest lucru vă oferă mai multă energie în timpul antrenamentului, o pompare musculară
îmbunătățită, o recuperare și o creștere mai bună a mușchilor după antrenament.

Multivitamine și minerale

Nu toți reușim să urmăm o dietă așa cum ar trebui să fie și în aceste situații, multi vitaminele și
mineralele pot umple golurile nutriționale create de alegerile sărace din punct de vedere
alimentar.

Deoarece cele mai multe combinații de vitamine și minerale au un conținut suficient de vitamine,
dar au un conținut redus de minerale, este prudent să luați o multi minerale cu potențial ridicat
care să conțină toate cele necesare.

Din nou, dacă nu mănânci suficiente legume sau proteine, trebuie să luăm cu siguranță multi
vitamine. Nu este neapărat nevoie să luăm zilnic, dar ne pot oferi suport atunci când ne simțim
obosiți sau slăbiți. Asigurați-vă că multi vitaminele includ și minerale. Corpurile noastre nu pot
produce minerale, iar dacă sunteți deficitar și la un singur mineral, indiferent care, se pot
declanșa anumite simptome, obiectivul său poate chiar sănătatea organismului putând fi astfel
afectate.

Concluzie

Aceste suplimente le putem considerate printre cele mai utile și mai eficiente pentru majoritatea
practicanților de sport. Foarte important: alimentele ar trebui să vină întotdeauna pe primul loc,
suplimentele oferă o alternativă eficientă pentru a obține substanțe nutritive care fie nu sunt
disponibile în cantitate suficientă în alimente, fie sunt în alimente pe care nu le consumați.
Keywords: suplimente nutritive, concentrate proteice, bcaa, creatina, vitamine, minerale, pre
workout, masa musculara



Nicolae Gabriel

Nicolae Gabriel

Scriitor si expert

Nicolae este un pasionat scriitor cu peste 20 de ani experienta in industria culturismului si fitnesului dintre care 15 ani sub forma de antrenor personal. In ultimii ani si-a concentrat atentia pe studierea celor mai recente articole cu support stiintific dedicate antrenamentelor cu greutati, nutritiei si suplimentelor nutritive precum si colaborarii cu diferite site-uri ce promoveaza un stil de viata sanatos, magazine online dedicate suplimentelor nutritive precum si oferirea de suport ca unul dintre putinii administratori ai celui mai mare forum de culturism din Romania. Ca pasiuni, orice este legat de dezvoltarea personala, cititul si scrisul, practicarea culturismului natural precum si activitati ce se desfasoara in natura. Facebook: https://www.facebook.com/nicolae.gabriel.96


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum