Antrenament

Rutina de noapte perfectă pentru un somn mai bun

Stresul din lumea modernă, cu toată tehnologia ei, oportunități de a da scroll la nesfârșit prin cronologia ta și o multitudine de distrageri și anxietăți pot face să fie imposibil să adormi.

În special cum multe persoane lucrează de acasă, să se deconecteze după o zi și să se liniștească poate fi incredibil de dificil. Asta rezultă în somn mai puțin, mai mult stres urmat de și mai puțin somn și ciclul continuă. Lipsa de somn nu doar că te epuizează pe parcursul zilei și adaugă în plus stresului ci înseamnă și că ai mai puțină energie să îți faci munca, să mergi la sală și să efectuezi sarcini de bază de zi cu zi.

Să intri într-o rutină bună cu somnul tău este modalitatea cea mai bună să te asiguri că ai parte de un somn bun, noapte de noapte. Așadar, am creat o rutină pentru a te porni pentru ca tu să numeri mai puține oi, în fiecare noapte. 

Refuză cafele și ceaiuri după 4pm

Nu este un secret, cofeina te menține treaz. Dar are și potențialul de a intensifica orice sentiment de anxietate. Așadar, deși este tentant să consumi acel imbold de revigorare de la ora 4pm, încearcă să-l eviți pentru a minimiza orice anxietate indusă de cofeină atunci când este momentul să te liniștești pentru somn mai târziu.  

Un sfat bun este să îți umpli dulapurile pline de ceai și cafea decofeinizată în acest fel măcar te poți bucura de confortul unei băuturi calde fără dezavantajele provocate de inhibarea somnului.  

Scrie acea listă de lucruri de făcut

Un mare motiv pentru care multe persoane au dificultăți în a adormi este din cauza anxietății și stresului zilei care apasă în gândul lor. Ai uitat să trimiți acel email? Sau să trimiți acea scrisoare importantă? Orice ar putea fi, încearcă să îți faci o listă de lucruri de făcut pentru ziua următoare înainte să adormi pentru a liniști acele griji. 

Să te asiguri că notezi tot ce ai realizat în acea zi pentru a-ți oferi încrederea că nu ai uitat nimic cât și să notezi sarcinile de bază pe care să le realizezi în ziua următoare. Acest simț al controlului va limita orice stres legat de muncă și va permite minții tale să se odihnească și să se deconecteze de îndată ce ai închis notepadul tău.

Deconectează-ți telefonul (și pe tine) 

De îndată ce te-ai organizat, este momentul să te deconectezi și să te liniștești. Încearcă să deconectezi dispozitivele tale, telefonul tău, iPad etc. Să limitezi expunerea la dispozitivele tale electronice seara se spune că îmbunătățește calitatea somnului, așadar dacă ești în căutare disperată de un ajutor pentru somn, acest sfat merită încercat. În special cum pentru mulți dintre noi, expunerea la social media poate produce anxietate în plus.  

Dacă să deconectezi dispozitivele tale total este un angajament puțin prea mare pentru tine, încearcă să limitezi timpul petrecut pe aplicații din setările tale, permițându-ți timp limitat pe social media, pentru a te împiedica să te pierzi în acel scroll infinit.

Citește și ascultă muzică sau un podcast 

Etapa de liniștire ar trebui să fie în plină forță acum. 

Pentru a evita expunerea ochilor tăi la lumină albastră la telefonul tău sau la TV dar să faci în continuare ceva care știi că îți aduce bucurie, încearcă să asculți albumul tău preferat, să citești sau să asculți un podcast.  

Orice te va ajuta să te transporte într-o altă lume pentru puțin timp pentru a te ajuta să te liniștești, să o faci. Nu trebuie să fie un roman sau muzică clasică sofisticată; orice îți aduce calm și fericire.  

Un alt aspect minunat al acestei etape din rutina de noapte este că poți să faci toate aceste lucruri în cadă. Locația de liniștire supremă. Încearcă playlistul nostru pentru zile de odihnă pentru o stare relaxată.

Fă stretching sau meditează

Meditația poate fi complicată de început dar de îndată ce ai făcut-o, cu siguranță merită. Curățându-ți complet mintea de la ziua respectivă și pregătind-o pentru somn, meditația poate fi pe cât de lungă sau scurtă îți dorești și este complimentul perfect înainte de somn.  

Știm că să îți antrenezi mintea să se relaxeze complet și să cedeze meditației este foarte dificil și poate lua ceva timp să o stăpânești. Așadar un stretching complet pentru tot corpul este alternativa perfectă înainte de somn. Permite-ți să te întinzi în orice fel te simți bine fără presiunea că trebuie să fie rutina perfectă (nu e ca și cum faci stretching pentru un antrenament dificil!)  

Încearcă această rutină de stretching în stil Yoga pentru a face tot corpul tău să se simtă grozav.

Nu o analiza în plus 

Deși tocmai ți-am oferit o rutină de noapte care cu siguranță îți va obosi ochii, nu pune prea multă presiune pe tine. Așa cum spune zicala ”o oală păzită nu va fierbe niciodată” să aștepți cu nerăbdare să adormi poate duce la…a nu adormi.  

Încearcă să te bucuri de rutină și să te simți mulțumit în mintea ta destresată, calmă, fără să te aștepți la somnolență instantă. Cu cât o analizezi mai puțin cu atât va fi mai ușor să adormi. Iar dacă îți ia ceva timp, sari înapoi câțiva pași, ia o carte și ceaiul tău și așteaptă până ai acel sentiment de somnolență.  

 Mesaj de luat acasă 

Să ai parte de rutina de noapte perfectă pentru tine este atât de important și îți poate aduce atât de multă bucurie precum și somn de calitate. Încearcă această rutină de noapte și înfrumusețeaz-o cu o parte din lucrurile tale preferate pentru a te liniști, pentru a te asigura că ești capabil să te trezești simțindu-te odihnit și pregătit pentru acea zi.   

Sperăm că te îndrepți spre un somn de calitate în această noapte.



Myprotein RO

Myprotein RO

Scriitor si expert


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum