Antrenament

Blocat în casă? Descoperă beneficiile alergării pentru sănătatea mintală

Blocat în casă? Descoperă beneficiile alergării pentru sănătatea mintală

În climatul actual, restricțiile și izolările ne limitează pe majoritatea la casele noastre, ieșind afara doar pentru cumpărăturile de necesitate. Mulți dintre noi au nevoie și de aer proaspăt care nu vine împreună cu antrenamentele din camera de zi! Profitați la maximum de recomandarea guvernului „o oră de exerciții pe zi” ieșind în aer liber și îmbunătățindu-vă activitatea cardiovasculară.

Beneficiile alergatului

1. Alergatul te poate ajuta să dormi mai bine

Exercițiile fizice precum alergarea vor contribui la prelungirea somnului profund, tipul de somn care ajută cel mai mult la recuperare și duce la o stare de bine, odihnitoare. Alergatul nu numai că vă crește calitatea somnului, dar oboseala indusă de exerciții fizice vă poate face mai ușor să adormiți și să faceți acest lucru pentru perioade mai lungi de timp – astfel încât organismul să fie capabil să-și revină după stimulul exercițiului.

2. Alergatul poate îmbunătății sănătatea mintală

S-a demonstrat că formele de exerciții aerobice precum alergarea cresc activitatea într-o parte a creierului cunoscută sub numele de hipocamp, responsabilă de lucruri precum procesarea emoțiilor. De fapt, cercetările au descoperit că volumul hipocampusului poate chiar să crească în timp, ca urmare a exercițiilor aerobe. Rolul hipocampusului în rezolvarea problemelor și rezistența emoțională poate avea un efect pozitiv asupra afecțiunilor psihologice și neurologice comune, cum ar fi depresia, demența și tulburările cognitive sau declinul – menținându-vă sănătos și fericit pentru mai mult timp.

3. Alergatul vă poate îmbunătății stima de sine

Alergarea vă oferă o soluție pentru dezvoltarea stării fizice, a petrece timp singur și meditând și vă poate ajuta să vă îmbunătățiți aspectul corporal, dacă acesta este obiectivul urmărit. Provocările cu care se confruntă alergarea vă ajută să vă construiți încrederea, pe măsură ce vă stabiliți noi obiective și le atingeți prin strategii inteligente de antrenament. Acest lucru vă poate ajuta să vă simțiți mai independent și în general, vă poate crește stima de sine.

4. Este o unealtă grozavă pentru gestionarea stresului

Exercițiile sunt bine documentate pentru a ajuta la gestionarea stresului. Exercițiile fizice intense măresc eliberarea de endorfine (neurotransmițători din creierul tău care sunt implicați în procesul care te face să te simți bine). Alergarea și exercițiile, în general, vă pot oferi o evadare pentru a vă îndepărta de situațiile stresante, comparabile cu meditația.

Cum să profiți la maxim de pe urma alergării

Dacă ești un alergător începător, începe timid

Începerea în forță a unei noi activități este o rețetă clasică pentru accidentare. Acest lucru poate fi la fel de simplu ca a te antrena prea mult sau a avea sesiuni prea dese de antrenament. Ambele pot avea ca rezultat volume mari de antrenament la care structuri precum tendoanele și mușchii ar putea să nu aibă suficient timp pentru a se adapta, lăsându-vă ulterior cu leziuni comune, cum ar fi inflamația și durerile musculare.

Este normal să simți o ușoară inflamare după ce ai alergat (mai ales următoarele 2 zile cu DOMS!), dar inflamarea nu trebuie confundată cu durerea. Pentru a minimiza riscul de accidentare și pentru a maximiza adaptările pe care le faci la antrenament, concentrează-te pe aproximativ 3 sesiuni pe săptămână pentru început, apoi progresează prin adăugarea mai multor sesiuni, distanțe mai lungi (și timpi mai scurti pe aceeași distanță!). Construirea unui obicei de alergare sănătos și durabil va dura timp, așa că încearcă să-l faci cât mai plăcut posibil și asigură-te că strategiile tale de recuperare sunt puse la punct!

Schimbă-ți traseul

Schimbarea traseului de alergare vă poate ajuta să vă mențineți antrenamentul interesant și vă poate ajuta să vă familiarizați mai bine cu zona înconjurătoare. Nu numai că vă împiedică să vă plictisiți de același traseu obișnuit, dar vă poate oferi și oportunitatea de a introduce un stimulent nou antrenamentului prin adăugarea unei provocări suplimentare antrenamentului. Locuiește lângă plajă? Încearcă un antrenament de rezistență mai ambițios, care cu siguranță îți va arde picioarele! Locuiți în apropierea unor dealuri, dar în mod normal optați pentru trasee mai plate?

Încercați să încorporați câteva urcări și coborâri care vă vor dezvolta sistemul cardiovascular, împingându-vă în zonele de antrenament cu ritm cardiac mai ridicat.

Asigură-te că ești încălzit corespunzător

O încălzire adecvată ar trebui să conțină în jur de 10-15 minute de mișcări dinamice și câteva întinderi statice, mobilizând și creșterea temperaturii mușchilor pe care urmează să-i folosești. Acest lucru se dovedește a fi eficient pentru îmbunătățirea performanței, dar poate avea și o influență asupra reducerii prevalenței leziunilor. Poate fi deosebit de important în aceste luni reci de iarnă, pregătirea corectă a corpului pentru mișcare și creșterea temperaturii centrale înainte de a lua contact cu temperatura scăzută!

Mesaj de reținut

Pe măsură ce ne apropiem încet de lunile mai calde, cantitatea de lumină naturală pe care o vedem în fiecare zi crește, ceea ce oferă ocazia perfectă de a ieși afară și de a-ți crește ritmul cardiac. Întrucât restricțiile actuale de izolare țin multă lume în interior, alergarea oferă o evadare excelentă din ceea ce ar putea fi spațiul tău de relaxare și de lucru, utilizând în mod deosebit recomandările de antrenament oferite de guvern!

 



Echipa Myprotein

Echipa Myprotein

Scriitor si expert


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum