Rețete

Deserturi fără gluten | 4 rețete delicioase pentru deserturi fără gluten

Deserturi fără gluten

Eliminarea de gluten din dieta nu înseamnă că mâncarea ta nu va mai avea gust; poți descoperi diverse alte alternative!

Cuvântul gluten este derivat din “glue-like” (lipicios). Când glutenul ajunge în tractul digestiv, sistemul imunitar începe o ofensivă împotriva proteinelor de gluten ca și cum ar avea de a face cu un invadator – deoarece organismul tratează glutenul ca pe o bacterie. De fapt, a avea intoleranță sau sensibilitate la gluten este o afecțiune mult mai frecvent întâlnită decât pare. În orice caz, nu există simptome clare ale acestei probleme – peste 80% din persoanele care au această problemă nici măcar nu sunt conștiente de prezența ei.

Dacă înlocuiești deserturile normale cu una dintre aceste alternative fără gluten vei îndepărta simptomele de balonare, crampe abdominale, probleme de digestie și oboseală.

#1 Cheesecake proteic cu vanilie

Ingrediente: (8 porții mici)
– ¾ de cupă de migdale mărunțite
– 1 cupă și ¼ de mascarpone
– 1 cupă și ¼ de iaurt grecesc
– ¼ de cupă de Impact Whey Protein – aromă de vanilie naturală
– 2 linguri de Făină de nucă de cocos
– 2 linguri de espresso proaspăt preparat
– 1 ou
– 1 albuș de ou

Instrucțiuni de preparare:
1) Preîncălzește cuptorul la 175°C.
2) Așează migdalele mărunțite într-o formă pentru copt și nivelează-le cu ajutorul unei linguri.
3) Amestecă restul ingredientelor, mai puțin espresso-ul, folosind un blender de mână. Odată amestecat, toarnă aluatul peste migdalele mărunțite.
4) Adaugă espresso-ul peste umplutură și întinde-l ușor.
5) Pune la copt pentru aproximativ 35 de minute, sau până când vei simți un miros delicios.
6) Agită puțin cheesecake-ul, ar trebui să se miște puțin în centru. Lăsă la răcit, scoate din formă și savurează!

Macronutrienți:
89 kcal, 9.37g proteine, 3.25g carbohidrați, 3.87g lipide

#2 Mini brioșe proteice cu afine

Ingrediente: (15 brioșe)

– ¼ de cupă de Impact Whey Protein – aromă de vanilie naturală
– ¼ de cupă de Făină de ovăz fără gluten
– ½ de cupă de albușuri de ou
– 1 lingură de Făină de nucă de cocos
– ½ de linguriță de praf de copt fără gluten
– 2 linguri de iaurt grecesc
– 15 afine

Instrucțiuni de preparare:
1) Preîncălzește cuptorul la 160°C.
2) Folosind un blender, amestecă toate ingredientele, mai puțin afinele. Toarnă aluatul în 15 forme pentru mini brioșe sau într-o formă de copt și pune câte o afină pe fiecare dintre ele (sau orice alt fruct îți place ție).
3) Pune la copt pentru 15-20 de minute, până când poți înfige un cuțit în mijlocul aluatului și va ieși curat.
4) Odată ce se răcesc, poți savura!

Macronutrienți per porție:
23 kcal, 2.7g proteine, 1.6g carbohidrați, 0.42g lipide

#3 Brownie-uri cu cartof dulce și Nutella

Ingrediente: (6 porții mici)
– 1 cartof dulce, rumenit la cuptor
– ½ de cupă de Impact Whey Protein – aromă de ciocolată naturală
– 2 linguri de Făină de nucă de cocos
– 2 ouă
– ½ de lingură de praf de copt fără gluten
– 1 lingură de Nutella sau din sortimentul de Unt de nuci preferat

Instrucțiuni de preparare:
1) Preîncălzește cuptorul la 175°C.
2) Amestecă toate ingredientele folosind un blender.
3) Toarnă aluatul într-o tavă pentru brownie-uri și pune la copt pentru 35-45 de minute sau până când poți înfige un cuțit în mijlocul aluatului și va ieși curat.
4) Lasă să se răcească, feliază în pătrățele, iar dacă papilele tale gustative o cer – adaugă mai multă Nutella / mai mult unt de nuci și savurează!

Macronutrienți per porție:
115 kcal, 9.6g proteine, 11.2g carbohidrați, 3.1g lipide

#4 Gogoși proteice cu scorțișoară

Ingrediente: (8 porții)
– ½ de cupă de Impact Whey Protein – aromă de vanilie naturală
– 1 cupă de albușuri de ou lichide
– 3 linguri de iaurt grecesc
– ¼ de cupă de Făină de nucă de cocos
– ½ de cupă de lapte de nucă de cocos
– 1 linguriță de praf de copt fără gluten
– Sirop fără zahăr – aromă de arțar
– 2 linguri de zahăr granulat
– 2 linguri de scorțișoară

Instrucțiuni de preparare:
1) Preîncălzește cuptorul la 160°C.
2) Amestecă împreună albușurile de ou, iaurtul grecesc, făina de nucă de cocos, laptele de nucă de cocos, praful de copt și pudra proteică.
3) Toarnă aluatul într-o tavă pentru brioșe sau gogoși.
4) Pune la copt pentru aproximativ 20 de minute sau până când poți înfige un cuțit în mijlocul aluatului și va ieși curat.
5) După coacere, lasă să se răcească, scoate din tava de copt și pune puțin sirop peste fiecare gogoasă.
6) Amestecă într-un bol scorțișoara și zahărul și tăvălește fiecare gogoașă prin amestec.
7) Pune pe o farfurie și savurează!

Macronutrienți per porție:
105 kcal, 10g proteine, 6.8g carbohidrați, 4g lipide

Mesajul nostru:

Experimentează cu rețetele de mai sus și vezi ce preparate mai descoperi!

Încearcă diferite tipuri și arome de pudre proteice, siropuri, făină etc.

Savurează!



Myprotein RO

Myprotein RO

Scriitor si expert


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum