Rețete

Beneficiile dietelor vegetariene, vegane, și fără gluten

Beneficiile dietelor vegetariene, vegane, și fără gluten

Odată cu disponibilitatea crescută a diverselor alimente și suplimente, stilurile alimentare alternative devin din ce în ce mai populare.
Unele dintre cele mai populare la ora actuală sunt cel vegetarian, cel vegan, și cel fără gluten – fie că sunt adoptate din motive etice sau strict pentru sănătate.
Persoane cu scopuri precum pierderea în greutate, creșterea performanței, reducerea oboselii, sau scăderea balonării pot beneficia de pe urma acestor moduri de alimentație și își pot îmbunătăți sănătatea și nivelele de fitness!

Dieta Vegetariană

Vegetarianismul denumește dietele care nu conțin nici un fel de carne, dar permit lactate și ouă (practic, o prescurtare pentru lacto-ovo-vegetarianism); cele care conțin doar pește se numesc pescetariene.
Unul dintre principalele motive pentru care mulți oameni aleg să devină vegetarieni este că doresc să reducă suferința animalelor, și consideră sacrificarea animalelor în scopul consumului uman ca nefiind etică. Unele animale sunt tratate cu cruzime, și devenind vegetarian, poți lupta cu acest lucru. Desigur, nu toată carnea provine din locuri în care animalele sunt tratate cu cruzime, deci dacă consumi carne poți să te interesezi de unde provine.
Conform Asociației Dietetice Americane, vegetarienii au riscuri reduse de:
✓ Obezitate și afecțiuni cardiovasculare
✓ Cancer de colon
✓ Diabet de tip II
✓ Osteoporoză
✓ Cancer la plămâni și la sân
Este de asemenea mai ieftin, deoarece carnea este mai scumpă decât fructele, legumele, și cerealele – experimentează!

Dieta Vegană

O dietă vegană este mult mai strictă față de una vegetariană – nu sunt permise nici un fel de produse animale, nici măcar lactate!
Motivele pentru a ține o dietă vegană sunt practic aceleași ca pentru o dietă vegetariană. Dar, neconsumând produse animale, se spune că ar trebui să fie mult mai sănătoasă. Totuși, aceasta depinde de la om la om.

De ce vei fi mai sănătos fără lactate?

Sunt posibile mai multe motive: de exemplu, unele persoane spun că produsele animale pot fi bogate în grăsimi și crește colesterolul din sânge.
Eliminând aceste produse, se poate reduce riscul anumitor afecțiuni. Alte beneficii posibile sunt:

✓ Mai multă energie

Cantitatea crescută de carbohidrați complecși din dietă te va ajuta să te simți sătul pentru mai mult timp. În plus, datorită faptului că orezul și cerealele integrale au indice glicemic mic, nivelele tale de insulină nu vor avea vârfuri mari, organismul având astfel energie de durată. Carbohidrații nu sunt dușmanul – introducând mai mulți carbohidrați în dietă vei preveni distrugerea țesutului muscular!

✓ Tone de proteină “De unde îți iei proteine?!

Nucile și alunele, unturile făcute din ele, fasolea, soia, tofu, quinoa, orezul – ca să dăm doar câteva exemple! Multe alimente naturale au proteină. Nu trebuie să îți faci griji că s-ar putea să îți scadă masa musculară pe o dietă vegană, chiar dacă ești culturist! Iată câteva surse de proteină vegetală.

✓ Mai mulți antioxidanți și vitamine

Multe diete duc lipsă de nutrienții necesari pentru buna funcționare a organismului și sistemului imunitar! Creșterea aportului de fructe, legume, nuci și (poate) cereale îți va aduce tone de vitamine și antioxidanți. Acestea nu doar întăresc sistemul imunitar, dar au și un efect pozitiv asupra regenerării celulare = păr, piele, unghii mai sănătoase!

A deveni vegan poate fi foarte dificil, și este recomandat să folosești suplimente pentru a nu ajunge deficitar în acizi grași esențiali, fier, și vitamine precum A și D.

Dieta fără gluten

O dietă fără gluten înseamnă să nu consumi deloc gluten (serios!), deci în primul rând să nu consumi cereale precum grâul.
În general este folosită pentru a trata Celiachia (o afecțiune autoimună extrem de severă în care intestinul subțire este hiper-sensibil la gluten, consumul acestuia ducând în timp la scăderea drastică a asimilării nutrienților), dar unii oameni o folosesc sperând că vor avea anumite beneficii pentru sănătate::

✓ Slăbești mai ușor

Probabil va fi mult mai ușor să pierzi în greutate, din moment ce elimini foarte mulți carbohidrați procesați din dietă.

✓ Tratezi un stomac dureros și balonat

Se poate să începi să digeri mai bine ce mănânci, așadar vei fi mai puțin susceptibil la crampe, balonare, diaree etc.

✓ Mai puțină oboseală

O alimentație fără gluten se poate să îți crească energia de-a lungul zilei.

✓ Performanțe îmbuntățite

A mânca fără gluten înseamnă a nu mânca deloc gluten, care se găsește în special în cereale precum grâu.
Alimentele și suplimentele fără gluten sunt ușor de găsit în ziua de azi!

Pe scurt

Mai demult, era dificil să găsești alimentele care îți permiteau să ții aceste diete, dar acum ai opțiuni aproape nelimitate!
Vezi care dintre aceste diete pare să se potrivească cu scopurile tale, și experimentează să vezi dacă te ajută să le atingi!



Myprotein RO

Myprotein RO

Scriitor si expert


Doreşti să cumperi produsele noastre? Vezi ce oferte ţi-am pregătit la noi pe site. Cumpără Acum